Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelko76
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06-2024
Hallo,

Mijn processor FX8350 loopt toch wat heet, idle 34 graden valt nog mee, maar in prime95 gaat het toch al snel richting de ~ 55 na ongeveer 10 minuten lopen.

Bij het opnieuw monteren twijfelde of ik wel de pasta op de juiste wijze had aangebracht, en gebruikte ook vrij oude pasta (weliswaar ongeopend) dus zoek ik nu naar een nieuwe pasta maar kwam dit tegen http://www.informatique.n...mx-2-65g-50x50x0-5mm.html , pads ipv pasta. Is dit wat of kan ik beter gewoon goede koelpasta kopen?

Groet,
Eelko

Acties:
  • +1 Henk 'm!

26779

34 graden idle is normaal en 55 graden onder full load? Dat is toch nog steeds _erg_ koel te noemen.
Je moet je pas zorgen gaan maken als je processor voorbij de 90 graden komt. Alles daar onder kan een processor gewoon makkelijk hebben.
Overigens is de koelpasta een laagje om een zo groot mogelijk oppervlak van de die in contact te brengen met de koeler met een zo laag mogelijke thermische weerstand. Door dat laagje zo dun mogelijk te maken zorg je voor dit grootste contactoppervlak.
_MITS_ goed aangebracht is thermische pasta de meest efficiënte oplossing.

[ Voor 40% gewijzigd door 26779 op 17-04-2018 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-06 09:20
34 idle en 55 graden tijdens prime95 zijn uitstekende waardes voor een FX8350 heethoofd. Dat spul is niet bedoeld voor CPU's volgens mij maar voor VRM's/mosfets.

Welke CPU koeler gebruik je? En draai je met een over/underclock?

Qua koelpasta aanbrengen gebruik ik zelf altijd de rijstkorrel methode. Door de druk verspreid zich dit over de IHS.

[ Voor 37% gewijzigd door Randleman op 17-04-2018 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 15:25

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

26779 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:33:
34 graden idle is normaal en 55 graden onder full load? Dat is toch nog steeds _erg_ koel te noemen.
Je moet je pas zorgen gaan maken als je processor voorbij de 90 graden komt. Alles daar onder kan een processor gewoon makkelijk hebben.
Dat dacht ik ook, echter als je naar de specificaties gaat kijken staat er: Max Temps 61°C.

Welke koeler heb je erop? De standaard boxed? of een aftermarket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelko76
26779 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:33:
Overigens is de koelpasta een laagje om een zo groot mogelijk oppervlak van de die in contact te brengen met de koeler met een zo laag mogelijke thermische weerstand. Door dat laagje zo dun mogelijk te maken zorg je voor dit grootste contactoppervlak.
_MITS_ goed aangebracht is thermische pasta de meest efficiënte oplossing.
90? Nee , rond de 65. Maar goed, als ik de processor multiplier op 21 zet (@4200) met CVolt op 1,4 niet veel dan standaard , loopt die idle al op 55. Dus weinig ruimte om de processor wat te kietelen. Dit had ik erbij moeten vermelden, excuus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 22:58
Wat ik zo snel kan vinden, begint een FX-8350 rond de 68-70 graden pas te throttlen, alles daaronder zou dus geen enkel probleem mogen zijn.

Met 34 graden idle en 55 graden onder load zou ik me in ieder geval absoluut geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelko76
CoolerMaster Hyper 103 met Coolermaster pasta.
Lawwie schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:35:
[...]

Dat dacht ik ook, echter als je naar de specificaties gaat kijken staat er: Max Temps 61°C.

Welke koeler heb je erop? De standaard boxed? of een aftermarket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelko76
Randleman schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:34:
34 idle en 55 graden tijdens prime95 zijn uitstekende waardes voor een FX8350 heethoofd. Dat spul is niet bedoeld voor CPU's volgens mij maar voor VRM's/mosfets.

Welke CPU koeler gebruik je? En draai je met een over/underclock?

Qua koelpasta aanbrengen gebruik ik zelf altijd de rijstkorrel methode. Door de druk verspreid zich dit over de IHS.
Bovenstaande temps zijn standaard. Maar als ik ook maar wat het systeem kietel dan lopen de idle's al snel richting de 50 en daarboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Eelko76 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:40:
CoolerMaster Hyper 103 met Coolermaster pasta.

[...]
Je koeler is inderdaad niet een van de beste. Met maar 92mm snap ik wel dat hij moeite heeft met je FX8350. Al zijn de temps die je nu haalt prima. Wil je overclocken dan moet je toch echt een nieuwe koeler halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eelko76 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:27:
Hallo,

Mijn processor FX8350 loopt toch wat heet, idle 34 graden valt nog mee, maar in prime95 gaat het toch al snel richting de ~ 55 na ongeveer 10 minuten lopen.

Bij het opnieuw monteren twijfelde of ik wel de pasta op de juiste wijze had aangebracht, en gebruikte ook vrij oude pasta (weliswaar ongeopend) dus zoek ik nu naar een nieuwe pasta maar kwam dit tegen http://www.informatique.n...mx-2-65g-50x50x0-5mm.html , pads ipv pasta. Is dit wat of kan ik beter gewoon goede koelpasta kopen?

Groet,
Eelko
Dat is niks, zeker voor deze AMD serie.
Als je gaat vervangen dan liever iets van Grizzly Liquid metal

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 17-04-2018 09:49 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:25
Hackus schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:46:
[...]
Dat is niks, zeker voor deze AMD serie.
Als je gaat vervangen dan liever iets van Grizzly Liquid metal
Als je liquid metal aanraad, vertel dan ook over de nadelen. Zoals,een aluminium koeler word opgevreten door de liquid metal na verloop van tijd.

Een koel pad presteert altijd slechter als koelpasta. Gewoon koelpasta gebruiken. Koel pads zijn meer voor geheugen op een videokaart bijvoorbeeld. Niet iets waar echt veel hitte vanaf komt.

Voor de rest zijn de temperaturen voor een fx8 inderdaad prima. Als je het koeler wil hebben zal je een betere koeler moeten kopen. Ik denk niet dat er heel veel winst te halen is met nieuwe koelpasta.

En mag ik je ook vragen wel moederbord je hebt? Op een hoop borden is overclocken echt niet aan te raden.

[ Voor 44% gewijzigd door WEBGAMING op 17-04-2018 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@WEBGAMING De AMD FX-8350 van TS is binnenkort toch al aan vervangen toe :9

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:25
Hackus schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:54:
@WEBGAMING De AMD FX-8350 van TS is binnenkort toch al aan vervangen toe :9
De processor gebeurt niet zo veel mee. Het gaat om de (aluminium) koeler.

[ Voor 38% gewijzigd door WEBGAMING op 17-04-2018 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelko76
Randleman schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:44:
[...]

Je koeler is inderdaad niet een van de beste. Met maar 92mm snap ik wel dat hij moeite heeft met je FX8350. Al zijn de temps die je nu haalt prima. Wil je overclocken dan moet je toch echt een nieuwe koeler halen.
thanks, @ stock is het dus prima... maar inderdaad bij het overclocken, maar een beetje, lopen de temperaturen te snel op, dit kan dus niet aan de pasta liggen of hoe het is aangebracht, maar aan de koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
Natuurlijk kan het ook aan de pasta liggen. Maar gezien je stock temps is het de koeler die gewoon te weinig oppervlakte heeft om warmte snel genoeg kwijt te raken.
Pagina: 1