Ik heb sinds een aantal weken problemen met mijn HTC 10 (gele vlekken in het scherm op verschillende plekken, geluid kraakt & het toestel herstart random als de accu onder de 40% is). Omdat ik nog garantie op het toestel heb is deze opgestuurd naar Coolblue.
Helaas heb ik vorige week vrijdag te horen gekregen dat het toestel niet gerepareerd gaat worden met de melding:
Onherstelbare oxidatie
Met daarbij de volgende foto:
https://imgur.com/a/AGr0m
Ik was enigszins verbaast omdat het toestel nooit in aanraking is geweest met water en- of vocht (ook niet gebeld in de regen of wat dan ook).
Ik heb hierover contact opgenomen met Coolblue met de mededeling dat ik hier verbaasd over ben en heb ze gevraagd mij foto's op te sturen zodat ik kan zien dat dit daadwerkelijk mijn toestel is (zeker na alle horrorverhalen te hebben gelezen van Dynafix).
Vervolgens heb ik contact opgenomen met HTC die mij erop wezen dat het toestel IP53 (stofbescherming & spatwater bescherming) gecertificeerd is. Omdat ik 100% weet dat het toestel niet in aanraking is geweest met vocht (ook niet mee genomen in de badkamer tijdens het douchen) heb ik Coolblue hier telefonisch op gewezen. Aanvullend hierop heb ik een foto gevraagd van de vochtindicatoren in het toestel, HTC geeft aan dat deze verkleurd moeten zijn.
Hier op heb ik een e-mail ontvangen van Coolblue wat het voor mij helemaal ongeloofwaardig maakt:
Ik heb hier op terug gemaild met de volgende reactie:
Nu is mijn vraag: Hoe moet ik hiermee omgaan? Ik moet in mijn ogen nu iets gaan bewijzen wat nooit plaats heeft gevonden in mijn garantieperiode. Iemand tips?
Alvast bedankt!
Helaas heb ik vorige week vrijdag te horen gekregen dat het toestel niet gerepareerd gaat worden met de melding:
Onherstelbare oxidatie
Met daarbij de volgende foto:
https://imgur.com/a/AGr0m
Ik was enigszins verbaast omdat het toestel nooit in aanraking is geweest met water en- of vocht (ook niet gebeld in de regen of wat dan ook).
Ik heb hierover contact opgenomen met Coolblue met de mededeling dat ik hier verbaasd over ben en heb ze gevraagd mij foto's op te sturen zodat ik kan zien dat dit daadwerkelijk mijn toestel is (zeker na alle horrorverhalen te hebben gelezen van Dynafix).
Vervolgens heb ik contact opgenomen met HTC die mij erop wezen dat het toestel IP53 (stofbescherming & spatwater bescherming) gecertificeerd is. Omdat ik 100% weet dat het toestel niet in aanraking is geweest met vocht (ook niet mee genomen in de badkamer tijdens het douchen) heb ik Coolblue hier telefonisch op gewezen. Aanvullend hierop heb ik een foto gevraagd van de vochtindicatoren in het toestel, HTC geeft aan dat deze verkleurd moeten zijn.
Hier op heb ik een e-mail ontvangen van Coolblue wat het voor mij helemaal ongeloofwaardig maakt:
Het toestel is nooit (lees: NOOIT) open geweest. Ik heb de telefoon sinds mijn aanschaf bij Coolblue altijd zelf in bezit gehad. Wat ik vooral ook vreemd vind is dat er nu pas wordt aangegeven dat het toestel open zou zijn geweest (zie e-mail hieronder).Ik kan mij goed voorstellen dat je niet erg vrolijk wordt van het bericht dat jouw toestel onherstelbaar verklaard wordt. Echter heb ik de foto's zojuist bekeken en is het mijn inziens duidelijk dat de reparateur zich niet aan deze reparatie waagt. Het is immers nooit geheel uit te sluiten dat al het vocht is weggenomen uit jouw toestel.
Het is logisch dat HTC schermt met het feit dat het toestel is gecertificeerd. Echter is duidelijk te zien dat het toestel eerder open is geweest getuige de vingerafdrukken. Deze zijn niet door de reparateur veroorzaakt daar deze altijd handschoenen draagt. Daar het toestel eerder geopend is geweest, kan een verkeerde sluiting ervoor hebben gezorgd dat het toestel niet meer aan de waterdichte specificaties voldeed. Feit is en blijft daarom dat jouw toestel daarom niet hersteld kan worden.
Ik heb hier op terug gemaild met de volgende reactie:
Ik heb hierop nog geen reactie ontvangen (15 april mijn e-mail verstuurd). Ondertussen heb ik helaas nog geen foto van de vochtindicatoren mogen ontvangen.Dit verhaal word steeds ongeloofwaardiger. Het toestel zou eerder open zijn geweest?! Dit is onmogelijk, ik heb nooit eerder een reparatie laten uitvoeren aan het toestel en heb deze altijd zelf in bezit gehad sinds mijn aanschaf bij Coolblue. Als er iets met het toestel zou zijn geweest dan had ik me uiteraard gemeld bij Coolblue, net als ik nu met deze klachten heb gedaan.
Eerst het feit dat er vocht in het toestel zou zijn gekomen is voor mij niet te geloven, het toestel is nooit -maar dan ook nooit- in aanraking geweest met vocht (daarom heb ik gevraagd om bewijs dat het daadwerkelijk mijn toestel is). Hierop aansluitend een conclusie dat het toestel open zou zijn geweest na het aangeven dat het toestel met IP53 gecertificeerd is... heb je enig idee hoe dit overkomt op mij als klant? Waarom is dit nooit eerder aan gegeven? Dit zou zeer goed hebben gepast bij de conclusie dat er vocht is gevonden is het toestel, maar hier werd niets over gezegd.
Het zal altijd mijn woord blijven tegen die van Coolblue/Dynafix, wat voor mij als eerlijke klant zeer machteloos voelt.
Na wat onderzoek te hebben gedaan naar Dynafix zou ik Coolblue graag willen adviseren een ander reparatie bedrijf op te zoeken na het lezen van alle "horrorverhalen".
Het idee dat mij dit nu ook overkomt geeft mij een zeer naar gevoel. Ik voel mij in deze zaak machteloos en had dit totaal niet verwacht.
Ik heb geen idee hoe ik dit überhaupt moet gaan bewijzen. Alleen het idee al dat ik me moet verdedigen binnen de garantieperiode over iets wat nooit is gebeurd (het vocht verhaal & het openen van het toestel).
Nu is mijn vraag: Hoe moet ik hiermee omgaan? Ik moet in mijn ogen nu iets gaan bewijzen wat nooit plaats heeft gevonden in mijn garantieperiode. Iemand tips?
Alvast bedankt!