Printer status offline maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:49
Regelmatig wil ik een behoorlijk aantal documenten achter elkaar printen op een gedeelde netwerkprinter. Het vervelende is dat andere gebruikers tussendoor ook documenten kunnen printen. Mijn stapel papier ligt dan door elkaar.
Ik zou graag de printer eenvoudig offline willen maken, zodat ik al mijn opdrachten in de wachtrij kan plaatsen. Daarna de printer online maken zodat al mijn documenten netjes achter elkaar geprint worden.

Kan dit in Windows 10?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:45
.. dus anderen moeten maar wachten op jou en kunnen niet door met hun werk omdat anders jouw stapeltje papier door elkaar komt te liggen?? Collegiaal..

Buiten dat werkt een netwerkprinter toch gewoon met een queue? Als jij alles verzamelt en in 1x die kant op stuurt dan bouw je gewoon een queue op met eigen documenten. Daar kan dan toch niemand 'doorheen'?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dat werkt bijna hetzelfde als in vorige versies van windows.
- Druk op start-knop en begin te typen "printers en scanners"
- Kies de printer van je voorkeur
- Druk op "wachtrij openen". Nu heb je het venstertje zoals je vroeger in Windows XP/Vista/7 had voor je neus
- Druk op het menu "printer", dan op "printer offline gebruiken"
- Stuur al je documenten naar printer
- Druk weer op het menu "printer", dan op "printer offline gebruiken" (vinkje weghalen)

@DonJunior Volgens mij is het andersom. Hij wil gewoon eerst de queue volgooien, en pas naar de printer lopen op het moment dat die bezig is met zijn stapel opdrachten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:45
gwystyl schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:03:
[..]

@DonJunior Volgens mij is het andersom. Hij wil gewoon eerst de queue volgooien, en pas naar de printer lopen op het moment dat die bezig is met zijn stapel opdrachten uitvoeren.
Het vervelende is dat andere gebruikers tussendoor ook documenten kunnen printen. Mijn stapel papier ligt dan door elkaar.
Dat is niet wat ik hier uit haal.. maar prima ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:49
gwystyl schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:03:
Dat werkt bijna hetzelfde als in vorige versies van windows.
- Druk op start-knop en begin te typen "printers en scanners"
- Kies de printer van je voorkeur
- Druk op "wachtrij openen". Nu heb je het venstertje zoals je vroeger in Windows XP/Vista/7 had voor je neus
- Druk op het menu "printer", dan op "printer offline gebruiken"
- Stuur al je documenten naar printer
- Druk weer op het menu "printer", dan op "printer offline gebruiken" (vinkje weghalen)

Top, dat is het. Zo eenvoudig. Ik zat bij de printer instellingen te zoeken. Dankjewel.