Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik gebruik PLEX op mijn laptop en benader mijn download mapje met films via Shield. Echter is mijn geheugen beperkt. Zou graag willen uitbreiden maar mijn doel is om een 'always on' externe HDD te hangen aan de Shield. Echter weet ik niet hoe ik deze moet mappen op mijn PC en of het wel mogelijk is via de laptop (bijv. met uTorrent) direct te downloaden erop. Ik heb tutorials gevolgd maar kom niet veel verder dan het mappen van de internal storage, wat overigens prima gaat. Ik las ook iets over het adapten van external storage tot internal...hebben jullie daar ervaring mee?

Daarnaast de vraag of het misschien makkelijker en handiger is om een NAS aan te schaffen en via de Shield alle data in Plex binnen te halen. Of een router met externe HDD eraan gekoppeld? Wat zouden jullie doen?
Zie graag advies tegemoet want zo te zien gaat het niet werken met een externe HDD gekoppeld aan de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zelf niet in het bezit van een Shield dus over de werking daarvan kan ik weinig zinnigs zeggen. Maar in situaties zoals deze zou mijn persoonlijk voorkeur zonder twijfel uitgaan naar het plaatsen van een NAS. Het zijn gewoonweg ontzettend veelzijdige apparaatjes die je vanaf elk device kan benaderen; ook extern. Zelf maak ik altijd gebruik van Synology maar ook merken als Qnap en Asustor leveren mooie producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Neem gewoon een goedkope Synology NAS, die kan je gewoon binnen Windows als shared drive mappen met een driveletter.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Neem een NAS; vaak kan je daar ook extra spul op installeren zoals een torrentclient en kan/hoef je je PC of laptop minder daarvoor te gebruiken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor jullie reacties. NAS it shall be :) Hebben jullie ervaring met het opzetten van Plex voor de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:22:
Thanks voor jullie reacties. NAS it shall be :) Hebben jullie ervaring met het opzetten van Plex voor de NAS?
Als gelezen wat Plex erover zegt? Want over SMB en NFS met native client-ondersteuning voor codecs, heb je helemaal geen Plex nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb me daar eigenlijk helemaal niet in verdiept. Ik zie wel dat bijvoorbeeld bij Coolblue bij sommige NAS'es staan aangegeven of het wel of niet Plex ondersteunt. Maar wss bedoelen ze daarmee dan de software op de NAS zelf. Maar als het mogelijk is om via de Shield de NAS te benaderen en film te streamen, vind ik het prima. Ik wil eigenlijk precies hetzelfde doen als wat ik nu doe met mijn laptop, alleen dan met een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Die Shield speelt van zichzelf de video's prima af dus je zult niet hoeven te letten op trancoding door je Plex server. Een doorsnee model van bijvoorbeeld Synology voldoet dan al prima en heb je geen extra krachtig model nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Verwijderd @S1NN3D vanzelfsprekend is het wel noodzaak dat het netwerk een hogere consistente throughput heeft dan de bitrate van het af te spelen materiaal. Anders is er wel/alsnog Plex nodig om de bitrate acceptabeler (en de kwaliteit lager) te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
@MAX3400 Zeker een goede toevoeging. Zelf heb ik in de woonkamer de boel bekabeld in het het netwerk staan. Slaapkamer is met AC-wifi geen probleem. Als het enigszins mogelijk is, is bedraad aansluiten voor de topic starter aan te raden; of zorgen voor een goed wifi-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi D vd V,

Dank voor je reactie. Ik gebruik Plex enkel voor de interface en niet zozeer transcoding.
Uiteraard kan ik via de Shield de NAS benaderen en afspelen zonder Plex, dat is niet het probleem.

Ik zit zelf te denken om een Synology DS118 aan te schaffen, echter heeft deze geen Plex support. Maw, de interface/bibliotheek van de media op mijn NAS, weergeven op de Shield kan ik vergeten.

Over de bitrate en throughput maak ik me geen zorgen, ik stream nu films vanaf mijn laptop die op Wifi zit naar de Shield die bekabeld is (met Powerline adapter) en dat gaat hartstikke goed. In het begin hapert het wel een beetje maar daarna verloopt de stream perfect. Video en audiokwaliteit staat op origineel zelfs. Met een bekabelde NAS en Shield moet het flawless lopen. Thanks voor je goede toevoeging Max ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Op de Shield kan toch ook Kodi? Heb je een (mooiere) interface dan Plex.

Synology heeft eventueel ook DS Video als applicatie; nooit mee gespeeld maar allicht een Googletje waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik gebruik Kodi ism Plex.. puur omdat ik op meerdere lokaties naar de zelfde bibliotheken wil kijken..

en niet zelf wil bijhouden wat ik wel gekeken heb en wat niet etc.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@MAX3400 Goed idee, ik zal eens kijken naar Kodi.
@SMSfreakie Heb jij Plex dan toegevoegd als een addon op Kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:36:
@MAX3400 Goed idee, ik zal eens kijken naar Kodi.
@SMSfreakie Heb jij Plex dan toegevoegd als een addon op Kodi?
yup

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi jongens,

Ik had nog een oude Popcorn A400 liggen met een interne HDD van 2TB. Die heb ik succesvol kunnen mappen in Windows en kunnen mounten met Shield. Heb geen NAS meer nodig blijkt, het streamen werkt perfect. Heb het nog niet getest met een 4K film maar dat moet denk ik wel goed komen. Voordeel van de A400 is dat ik makkelijk films kan downloaden met NZBGet en vervolgens via Kodi kan afspelen. Echter vraag ik me toch af hoe ik de download folder kan mappen met Plex. Het lukt namelijk wel als ik mijn laptop aanlaat om de Media server te benaderen via Shield en daar de library van mijn Popcorn aan te klikken en films te bekijken, maar als de laptop uit staat dan staat de server ook uit en kom ik er niet meer bij. Hebben jullie ideeen?

@MAX3400 Ik heb het geprobeerd met Kodi en daar zie ik mijn folder wel, alleen haalt hij niet de metadata op en zie ik geen mooie wall met covers zoals bij Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 22:02

OverloadOfRed

Bla, blabla

MAX3400 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:30:
Op de Shield kan toch ook Kodi? Heb je een (mooiere) interface dan Plex.

Synology heeft eventueel ook DS Video als applicatie; nooit mee gespeeld maar allicht een Googletje waard?
Ds video is in principe leuk maar werkt niet goed helaas! Crasht constant op Mn 4K tv van Samsung. Ik vind zelf het benaderen van de bestanden en ze op die manier afspelen veel beter werken. Best jammer want ds video heeft flink wat features wat ik met directe benadering wel mis.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Pagina: 1