iPhone 7 schermreparatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Hallo,

Ik heb het gepresteerd mijn nieuwe iPhone 7 van de zaak na 2 weken te laten vallen. Face down. No remorse.

Apple rekent €170

Lokale reparateurs rekenen €120 voor "originele kwaliteit" of €85 voor A-kwaliteit. :/

In principe doe ik alleen zaken met Apple omdat ik dan zeker weet dat ik een degelijk scherm krijg en de waterdichtheid gegarandeerd blijft, maar een verschil van €50 is toch opmerkelijk.

Schermreparatie is big business. Op zich prima maar het is en blijft een vaag wereldje. LCD gaat terug naar China (is niks mis mee), krijgt nieuw glaasje en komt weer in de circulatie voor de volgende pechvogel.

Ik vraag me af of je bij Apple nu een nieuw, nieuw scherm krijgt of ook zo'n 2nd hand "refurbished" scherm met een nieuw glaasje? Ik gok op het laatste.

Het valt mij namelijk op dat de kleur van mijn nieuwe iPhone 7 een stuk warmer en mooier is terwijl die van mijn bijna 2 jaar oude iPhone 7 een stuk "blauwer" is. Kan dit komen door slijtage? Leuk als je net een nieuwe iPhone hebt, die laat vallen, en je krijgt een refurbished scherm van 1,5 jaar oud terug :F

Benieuwd of jullie hier meer over kunnen vertellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Aviv1 op 17-04-2018 00:11 ]

Let me share my screen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:38
Apple en erkende serviceproviders gebruiken originele, nieuwe schermen. Bij lokale reparateurs krijg je gegarandeerd namaak. Originele onderdelen zijn alleen beschikbaar voor Apple Authorized Service Providers, zoals AMac en Microfix. Ik zou het dus gewoon door Apple laten doen, zodat je zeker weet dat het scherm origineel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Aviv1 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 00:05:

In principe doe ik alleen zaken met Apple omdat ik dan zeker weet dat ik een degelijk scherm krijg en de waterdichtheid gegarandeerd blijft, maar een verschil van €50 is toch opmerkelijk.

Ik vraag me af of je bij Apple nu een nieuw, nieuw scherm krijgt of ook zo'n 2nd hand "refurbished" scherm met een nieuw glaasje? Ik gok op het laatste.
Dit laatste is onzin. Nieuwe schermen (het hele front) zijn bij Apple gewoon nieuw en niet refurbished/remanufactured.

Het prijs verschil zit hem verder in orginele onderdelen en imitatie (vaak) rotzooi. De laatste categorie is goedkoper omdat de prijs de enige reden is om hier voor te kiezen.

Wees verstandig en neem lekker een orgineel scherm.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Ok! Dat is overtuigend.

Maar wat doet Apple dan in hemelsnaam met al die LCD’s?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Aviv1 Gewoon doen wat jij denkt dat het beste is. Lijkt me niet dat een hele discussie nodig is over het geen jij beweerd.

Note * bericht van @MelvinW en @Donstil sluit ik me bij aan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Aviv1 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 08:21:
Ok! Dat is overtuigend.

Maar wat doet Apple dan in hemelsnaam met al die LCD’s?
Recyclen :)

Edit: En dan bedoel ik Recyclen als in, metalen bij metalen, glas bij glas enz. Niet het hele scherm hergebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 17-04-2018 13:22 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
Hackus schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:19:
@Aviv1 Gewoon doen wat jij denkt dat het beste is. Lijkt me niet dat een hele discussie nodig is over het geen jij beweerd.

Note * bericht van @MelvinW en @Donstil sluit ik me bij aan
Dit beweer ik niet.. dit is gewoon zo. Er is een hele markt waar gebarsten schermen weer opnieuw worden voorzien van glas.

Gelukkig dat Apple dat dus niet doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Een tip: ga voor een originele reparatie. Ik heb net twee iPhone 6 schermen vervangen (voor mezelf en mijn echtgenote), en het resultaat valt toch wat tegen.
Ik heb de display assembly's (dus incl. front-camera, sensors,etc) bij iFixIt gekocht, toch een gekende (en naar mijn ogen betrouwbare) bron van onderdelen.
Echter heel wat issues:
- De iPhone van mijn echtgenote kwam in een boot-loop terecht na de vervanging. Na wat opzoekwerk blijkt dit door de proximity-sensor te komen. Deze dan maar overgebouwd vanaf het originele scherm en het probleem was opgelost. Op mijn iPhone had ik dit probleem trouwens niet
- Op beide iPhones is er een duidelijke flikkering in het scherm te zien na het bellen. Na een minuutje is dit ongeveer weg, maar storend is het wel
- De automatische helderheid werkt niet meer als je niet de originele sensors over bouwt
- De kleurweergave is duidelijk anders, en het scherm is ook minder helder.
- Het scherm is net wat dikker. Het scheelt een millimeter, maar het is duidelijk merkbaar. Alsof het scherm meer "op" de iPhone ligt in plaats van mooi binnen de behuizing.

Goed, ik heb uiteindelijk maar 50 EUR per scherm betaald en het werk zelf moeten doen, maar de kwaliteit is simpelweg ondermaats. Aangezien ik ervaring heb met 2 schermen, mag ik aannemen dat het niet om een alleenstaand geval gaat. De volgende keer ga ik toch zeker een originele vervanging overwegen, ook al zijn die 3x zo duur...

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gewoon naar Apple.

Mijn iPhone 6 Plus heb ik bij de tel company hier in het winkelcentrum gebracht en een originele terug laten zetten. Deze was niet goed, rare lijnen in het scherm. Volgende had precies hetzelfde issue. Daarna na een week terug en toen wel een goede gekregen.

Wat de verkoper mij wist te vertellen. Is dat de originele wel origineel zijn, maar dat het afgekeurde schermen zijn. Die kopen ze in bulk op en die gaan weer in jou telefoon... Ik had dus eerst een batch met rare lijnen, die daarna had niks raars. Maar was dus toch afgekeurd door Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02 17:57
Ik heb hem laten repareren via Apple, paar opmerkingen:
- de waterdichtheid wordt niet gegarandeerd na reparatie, ook niet door Apple zelf
- reparatie geschiedde in Polen bij mij en had de telefoon binnen een werkweek alweer retour
- als je hem laat repararen, laat gelijk kostenloos de accu ook vervangen
- Apple keek ook andere dingen na, lens werd vervangen, kosteloos, wat een service
- heb wel onderaan een klein beetje light-bleed, alleen zichtbaar bij boot, het boeit mij niet.
- voor de rest voelt het scherm ... gelamineerd (is dat het woord?) aan, weet eigenlijk niet meer of dit bij het origineel ook was, het voelt een beetje fijn stroef aan zeg maar.

Echte aanrader via Apple zelf. Bij Mediamarkt kreeg ik allemaal verkeerd advies en wilden ze niet opsturen omdat ze "zeker wisten" dat ze dit niet gingen doen. Bellen via Apple support is gewoon, als je nog garantie hebt (2jr) de best optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-09 20:27
Ik heb ook een iphone 5s scherm van aliexpress afgeplukt voor 11 euro werkt opzich wel, maar net niet de "normale" kleuren en soms werkt het touch screen net niet.
Pagina: 1