Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin 123
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-11-2019
Mijn vraag:
Onlangs een nieuw beeldscherm en videokaart gekocht. Aan de computer zit een tweede scherm (tv) gekoppeld. Wanneer we het beeldscherm uit schakelen en weer opnieuw aanzetten, dan blijft van het actieve kader de schaduw plakken.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Het beeldscherm is een Asus MX27UC 4k monitor. De videokaart is een MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC​. Op de computer hebben we Windows 10 Home 64 bit geïnstalleerd.
...

Afbeelding met voorbeeld: https://imgur.com/TxOQBtN
...

Heeft iemand enig idee wat dit probleem kan veroorzaken? De drivers zijn vanaf de website geïnstalleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door robin 123 op 16-04-2018 22:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusfyi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-05 23:41
Staat je muis niet toevallig in de rechteronderhoek? Het effect op je afbeelding komt namelijk overeen met het effect als "Voorbeeld van bureaublad weergeven wanneer ik de knop bureaublad weergeven aanwijs aan het uiteinde van de taakbalk" aan staat in de taakbalk opties en je muis in die hoek staat.

Indien dit niet het geval is, waren de programma's voor het uitzetten van de monitor geminimaliseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin 123
Hallo Illusfyi. Nee, de muis staat niet op het knopje welke je bedoeld. Het lijkt er inderdaad wel op, maar er zit toch ook verschil in.

De monitor staat op een andere locatie, maar wanneer je wenst, dan kan ik wel een inventarisatie maken van wanneer het probleem precies optreed. Tot zover ik mij herinner: De programma's waren nog niet geminimaliseerd. Probleem treed op nadat we het scherm minimaliseren.

Ik heb even onderzoek uitgevoerd. Op de computer zijn twee schermen aangesloten. Een 4k monitor en een 4k tv. Zodra de tv van de spanning af is, dan is er niks aan de hand. Zodra er spanning op de tv staat (dus deze hoeft nog niet eens beeld te genereren), dan is het probleem aanwezig.

De kaders verschijnen zodra het scherm uitgezet wordt en weer aan. (Dus niet bij de eerste keer aanzetten.) Dus wanneer je drie keer de monitor uitzet/aanzet, dan verschijnen er ook drie kaders op de monitor. Er hoeven dus niet eens vensters actief te zijn of geminimaliseerd te worden...

[ Voor 41% gewijzigd door robin 123 op 17-04-2018 15:31 . Reden: uitzoeken probleem update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusfyi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-05 23:41
Ik zou zelf nog niet direct weten wat de oorzaak is, dus een suggestie en een paar vragen in het wilde weg (en in willekeurige volgorde):

- Heb je geprobeerd wat er gebeurt als je een achtergrond instelt op het bureaublad. Die lijnen lijken alleen daarop zichtbaar te zijn, correct? edit: had niet goed gekeken, lijnen zijn ook zichtbaar voor de iconen op je bureaublad
- Geef je met beide schermen hetzelfde beeld weer of heb je je bureaublad uitgebreid?
- Zitten de monitor en de tv beide direct op de GPU aangesloten? (dus niet op het moederbord)
- Je hebt je driver gewoon van https://www.geforce.com/drivers toch? Welk versienummer is je driver (nummer van de vorm 3XX.XX)?
- Is het een schone installatie van windows? Heeft er samen je huidige installatie van windows ook een andere GPU in gezeten?

[ Voor 15% gewijzigd door Illusfyi op 17-04-2018 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin 123
Hartelijk dank voor het meedenken. Dat waardeer ik. Hierbij de antwoorden:

- Inderdaad.
- Het beeldscherm is gedupliceerd. Beide schermen hetzelfde dus, inclusief de lijnen op beide schermen!
- Ja, beide beeldschermen zitten op dezelfde videokaart. De tv zit op hdmi en de monitor op de displayport.
- Ja, de driver komt van de fabrikant website.Bij de NVIDIA Geforce GT 1030 staat in apparaatbeheer stuurprogrammaversie 23.21.13.8813.
- Nee, het is geen schone installatie. In de computer heeft eerder een andere gpu gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-05 17:20
robin 123 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:53:Nee, het is geen schone installatie. In de computer heeft eerder een andere gpu gezeten.
Dus even alle drivers verwijderen door middel van DDU en dan weer installeren.
Pagina: 1