Toon posts:

AMD slecht overklokbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD 1000 mhz met asus a7v...384 intern geheugen ( geen a-merk geheugen)
mijn processor word aardig warm (denk 56 graden) nu wilde ik overclocken met max voltage (1,85) en dat potloodstreepzet gedoe :) maar hij wilt zelf niet boven de 1000 komen zelfs op 1050 krijg je wazige vastlopers, en met 1100 doet hij het al helemaal niet meer (windows mist een bestanmd blablabla) toch met mijn vorige amd 1000mhz had ik de 1187 gehaald met een coolermaster en die werd 65 graden....
wat doe ik fout??? of wat is het probleem>>?

ik had search al gebruikt maar kon niet direct wat vinden,,

MVGR jahetzalwel.. :)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

geheugen.....

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie. welk geheugen merk heeft dan toch nog een goede prijs/kwaliteit verhouding?? en waar kan je hem halen?!?

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 09:35
Dane elec bijvoorbeeld. Wat voor cooler heb je?

HODL

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Op zondag 15 juli 2001 17:51 schreef osama het volgende:
geheugen.....
Waar slaat dat nou weer op.

Lekkere vage post. :(

• under-world

under-world

ooh-la dots

vaag ?? het geheugen is hier duidelijk de bottleneck.... dat heeft hij heus wel begrepen, jij misschien niet maar dat zegt meer over jou als over mijn post.... (ivm bandbreedte post ik nm. zo kort mogelijk)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zondag 15 juli 2001 17:51 schreef osama het volgende:
geheugen.....
Mja, als je de FSB gelijk laat en de multiplier hoger zet zou het geheugen daar in principe geen invloed op mogen hebben :)

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:34
hoe clock je over, met de multiplier of de FSB? Want volgens mij als je via de multiplier oc'd dan maakt geheugen toch niks uit?

Correct me if I'm wrong...

Mzzls

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:34
hmmmm, te laat :)

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 09:35
Als je de multiplier veranderd, maakt dit inderdaad niets uit voor je geheugen

HODL

• under-world

under-world

ooh-la dots

zo te zien klokt hij al met de mp idd...

Verwijderd

Als je met de FSB overklokt dan is vaak je geheugen de bottleneck... Als je via MP overklokt en dat wil niet lukken dan moet je toch even kijken of je streepjes wel goed staan...

Verwijderd

Topicstarter
met de multiplyer..maar fsb overclocken werkt ook niet fantastische, gewoon een coolermaster erop.

Verwijderd

Topicstarter
? zorry voor mijn ongeduld }:O

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Je zegt zelf dat ie al aardig warm wordt. Dan zou ik aan een betere koeler denken.

Nuff Said

Verwijderd

Topicstarter
zat ik ook aan te denken maar als ik nou een koude start maakt,,, dan is hij de eerste 5 minuten nog echt wel 45 graden 9dat zou hij dan in principe zonder problemen moeten doen???) of ijl ik nou gewoon zwaar?? }:O

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:10

Chop2000

Vroem

Ik raad je aan om een een andere Cooler Te kopen ik heb zelf een T-bird 700@900
ik heb een Spire orb (die dikke versie) op de hcc gekocht ik heb er boven de fan van mijn ouwe fan hangen (gewoon met staaldraad met plastic ermomheen aan de gaatjes van mijn kast gemaakt)
mijn cpu draait met kast dicht in stress 50 Graden mischien moet je ook eens proberen wat ik heb gedaan (die coolermaster fan is een 40X40 mm 5400 RPM )Ik hoop dat het lukt :)
ik clock trouwens via multiplier

niks

Pagina: 1