Audiokaart macbook pro (najaar) 2011 kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Is de audiokaart van mijn macbook pro najaar 2011 kapot?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Interne speakers worden niet erkent. Ook het aansluiten van een koptelefoon met draad erkent de macbook niet. De speakers noch koptelefoon zijn niet te selecteren bij uitvoerende apparaten. Nu heb ik met een helpdesk gebeld en zij dachten dat mijn audiokaart stuk was. Nu heb ik zelf nog geprobeerd met mijn bluetooth oordopjes te kijken of ik dan wel geluid kreeg. Dit was het geval. Nu dacht ik als computer leek dat dit zou betekenen dat mijn audiokaart niet kapot is. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten? In de apple winkel amper verder geholpen. Alleen mijn type laptop werd gecheckt en ik werd naar huis gestuurd met het bericht dat mijn macbook vintage is en ze niks voor me konden doen. Wie kan me helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als de geluidschip op je moederbord het niet doet betekent dat alleen dat je interne speakers en interne audio jack het niet meer doen, verder regelt dat ding niks. AirPlay, Bluetooth, WiFi enz. blijven gewoon werken om dat die niet via de geluidschip lopen, die doet alleen maar analoog geluid.

Wat je nog kan controleren is wat de microfoon doet; als die ook dood is weet je bijna wel zeker dat het de geluidschip is. Als die het wel doet is het waarschijnlijk de versterker tussen de geluidschip en de speaker/jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie @johnkeates .. mijn microfoon wordt inderdaad ook niet erkent. Suggesties voor goedkope oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
USB geluidskaart, Bluetooth geluidskaart. Intern is niks te regelen, dat wordt board-level repair en dat is niet goedkoop. Waarschijnlijk net als bij de 2012 MBP 13 de TPS powerchip en CS codec chip vervangen, kost 10 euro aan onderdelen en 120 euro aan arbeid. En als het dan wat anders blijkt te zijn komt dat er nog bij...