Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilsscheper
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-02-2020
Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik druk op zoek naar een goede vervanger van mijn Samsung A5. Aangezien ik Samsung nu te duur vind voor wat je ervoor krijgt overweeg ik de Nokia 7 plus of Huawei P20 lite aan te schaffen?

Beiden kosten ongeveer hetzelfde. Wat voor mij vooral belangrijk is, is dat er (voor bij ligt) dat er goede foto's mee gemaakt kunnen worden. Daarnaast moet hij natuurlijk up to date zijn wat software en processor betreft en een goede accu is natuurlijk ook mooi meegenomen.

Ik kan me voorstellen dat meer mensen een afweging hebben gemaakt tussen deze toestellen, wat heeft andere mensen doen besluiten om voor de Nokia/Huawei te gaan?

Bedankt! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkev
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 19:57
Sony Xperia XA2 al eens bekeken? Ik twijfel tussen de XA2 en P20 lite. De 7+ schijnt qua camera niet al te best te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:31
mikkev schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:21:
De 7+ schijnt qua camera niet al te best te zijn.
De gebruikers reviews hier op Tweakers denken daar anders over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilsscheper
swhnld schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:06:
[...]

Ik zal misschien deze vraag wat de camera betreft eventjes in een ander topic plaatsen, ben benieuwd naar ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkev
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 19:57
swhnld schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:06:
[...]

Zoals ik lees vinden de meesten hem tegenvallen? Mist nogal wat details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
mikkev schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:58:
[...]

Zoals ik lees vinden de meesten hem tegenvallen? Mist nogal wat details.
Het hangt denk ik af van waarmee vergeleken. De helft noemt de camera als pluspunt: (ik zou het niet weten, heb zelf een Note 8)
product: Nokia 7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 977269

De xz2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
nilsscheper schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:10:
Beiden kosten ongeveer hetzelfde. Wat voor mij vooral belangrijk is, is dat er (voor bij ligt) dat er goede foto's mee gemaakt kunnen worden. Daarnaast moet hij natuurlijk up to date zijn wat software en processor betreft en een goede accu is natuurlijk ook mooi meegenomen.
Heb zelf een Nokia 7 Plus, maar geen idee hoe de camera tegenover de P20 Lite presteert.

Echter, de Nokia is onderdeel van het Android One programma waardoor je de komende drie jaar software updates mag verwachten. Bij Huawei is niet zeker wanneer en hoelang je software updates zal ontvangen.

Zie ook reviews: Android-updates: de goede kant op

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenomDalar1983
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-04 11:04
Ik heb de Huawei P20 lite genomen, ik wilde een niet te groot/zwaar toestel en ik heb geen problemen met een notch, waardoor ik een groter scherm heb ik een kleiner/lichter jasje.

Enige twijfels heb ik bij het updatebeleid, die bij Nokia natuurlijk wel subliem is, al hebben ze bij Huawei 2 jaar updates beloofd.

Voordelige keus is overigens de Huawei P smart (scheelt 100 euro met de P20 lite), bijna (helaas geen quickcharge/USB-C) zelfde hardware, maar wel groter.

[ Voor 20% gewijzigd door GenomDalar1983 op 19-04-2018 16:02 . Reden: Voordelige keus toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nilsscheper
Bedankt allemaal voor de tips, heb uiteindelijk de Nokia 7 + gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3S5Efun
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-01-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door J3S5Efun op 28-04-2018 13:05 ]

Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
nilsscheper schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:36:
Bedankt allemaal voor de tips, heb uiteindelijk de Nokia 7 + gekocht!
Ik ben nu wel benieuwd wat de reden is dat je de Nokia gekocht hebt...
Ik zit zelf met dezelfde twijfels, heb ze op dit moment beide in huis maar vindt het nog lastig een keus te maken.
Wat dingetjes die ik tot nu toe heb opgemerkt als verschillen:
- Nokia cleane Android (8.1 nu) wat er op zich goed uitziet hoewel ik Emui 8.0 (die nu op de lite staat) er ook zeker niet slecht uit vindt zien (als ik sommige reviews hierover lees denk ik dat de reviewers soms denken "ik was geen fan van Emui dus dan ben ik dat nog steeds maar niet teveel"). Snelheid lijkt me meestal iets in het voordeel van de P20 Lite maar verschil is minimaal (geen dealbreaker).
- Nokia double tap to wake, wat ik persoonlijk zeer handig vind, Huawei alleen aan/uit knop voorzover ik toe nu toe weet.
- Batterijduur (zeker niet uitgebreid getest) tot nu niet erg veel verschil.
- Scherm van de Huawei lijkt me iets scherper (maar heeft dacht ik ook wat hoger aantal PPI), notch ja of nee maakt me niks uit.
- Behuizing, Nokia straalt wat meer robuustheid uit maar zit wel op de grens van wat ik nog acceptabel vind kwa grootte (koper accenten trouwens erg mooi), Huawei is erg sjiek (heb hem in blauw), wat slanker en korter en zeer goede scherm-behuizing verhouding.
- Vingerafdrukscanner Huawei lijkt me een fractie sneller, allebei erg nauwkeurig.

Wat me vooral aan het twijfelen brengt is het gemis van een notificatie led op de Nokia, en ook niet een echte always on functie zoals op bv. Samsung. Ik kan slecht inschatten of en hoezeer ik dat ga missen. Kijk ik puur naar uiterlijk (en formaat) heb ik een lichte voorkeur voor de Huawei, maar ik gebruik m'n telefoon ook vrij vaak als mini tablet en dan is de Nokia weer in het voordeel vanwege het ca. 5mm bredere scherm (wat niet veel lijkt maar toch wel significant is).
De echte twijfelpunten zijn dus eigenlijk de led bij Huawei tov. de tap to wake bij de Nokia (maar wel het gemis van enige vorm van blijvende notificatie), ik weet het tis appels met peren maar dat maakt het nu juist zo moeilijk.
Het kleine prijsvoordeel van de Huawei tov. Nokia maakt me niks uit trouwens.
Functies als Bluetooth, of 3/4G heb ik nog niet getest, en toekomstige updates kan ik natuurlijk ook niks over zeggen.
Zucht... :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
@oetgrunn Hoe is de camera van de P20 Lite?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
Zo out of the box heb ik nog maar een paar foto's gemaakt, en als ik die vergelijk zou ik zeggen de dat Nokia foto's iets fletser zijn dan wat ik met het blote oog zie (maar daarom wel vrij natuurlijk overkomen) en de Huawei wat kleurrijker, maar dan wel zodanig dat ik denk die zijn wat té bewerkt, te verzadigd zeg maar. Daar heb je niet zoveel aan natuurlijk dus als ik tijd heb zal ik proberen morgen nog een paar te foto's maken en evt. hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-04 21:08
Ik zag onlangs een review waarin men de Pixel foto app gebruikte voor foto's te maken op de Nokia 7 plus en die waren duidelijk beter. De camera is dus niet zozeer het probleem, wel de gebruikte foto app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oetgrunn
Bij deze wat voorbeeld foto's in verschillende omstandigheden:
Gewoon binnen, alles automatisch, eerst Huawei, dan Nokia (in die volgorde de rest ook):

Afbeeldingslocatie: https://rwm5ta.am.files.1drv.com/y4m_fa0wkAzla4EjCtl6PveTASikhQuVIhPP-F0sHLywWdH_MKbzrfVyzd7mMRyu64Nlta1BXvw6nhX8n7xSEFuT_AnF5BI2APFvNEr6h92M5JnlXJ7KxRGKUbPTAIPWRfF95QDBodFh9ZkyhibRZ-x7EVEA1UMM-6IgJxbW3Qa5pR4icx2jX141yVs0y6WLcaQu9_G6DnVSBy6n9WwB0uElQ?width=495&height=660&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://rwmpta.am.files.1drv.com/y4m-9DNKbF_GV9OVu7sFJgWIilHMVaaeQSrZSueqICe1xPDV9Or7jpIbdJS9PoIb7cKnxrFOvgnDHahco9dO2UiG43IJlJnB86YYRzM_1ntXthhL9r__rNjm7Ukx158Ykz0zJExsCEZYg0nU_qXkENFeCV6JtH7GHIsELcUY-sH0xSkhsjyqgSynYMYQeBACJR1hO_66-YnT7jb-k9MaunSYw?width=495&height=660&cropmode=none

Redelijk felle zon:

Afbeeldingslocatie: https://rwm6ta.am.files.1drv.com/y4mVpPqxESR2DNfhyaLMZqAVsL4vWu0cHCXW_h-q3YostQfLWmf8RVDrYBXq7NZBhM_TuQcYaXePyInfTPertR5Y8vboJxr7BEGcV1XhqtYwKyud_Q43rN9bmZ3POUwpUsjxEbN_4ZZRaI-_OxsosA8p0NYeeH0qVhxxt4h_akT_ls_hLWfwVoh5gfF0N2b1i-rkg1RxNHwHowJERJiDz3kEg?width=660&height=495&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://rwncta.am.files.1drv.com/y4m36n71rwzcnqqtT_0d5W73G9opNGuLwJ0krzv54CT-q455rWRydk9NrhmGdoLcfsgGfTZf098bbNh37WZWGMW6NGTBzW-XGOh6Dkv1ng7qUE0BE4v0PHsnIW6iCeBMHObqXgvGMSSQGXTMMXBvz314iHq-NEBVtBrjMTn56YKp8txHAkiusY1yQyHY9QD-hO43WPI7lWabwdH-ZlS_6BHhw?width=660&height=495&cropmode=none

Binnen met flits (automatisch):

Afbeeldingslocatie: https://rgncta.am.files.1drv.com/y4mM0IAKBhOM0RbXLpSBL1QvNeFpxO0vkqNg8uo8DUEMD9WGSJXSkk5BRCWQv48E9TV0TLg2b0jmxr2zTDpcy_ky-OQXreVGzbcvfskYNKVfZ9eOQvABR7fx_vBnhze8xnmgLPt7pIiBkwu45Zl6bNmCnxt-qgaRKN9JOqWxOweFh7nq7-dmL9NX3EsUrAlcwh_prLVFJX4HBH-05083DCCWA?width=495&height=660&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://rwm8ta.am.files.1drv.com/y4mk_3vAqvjMABtklYUNNvmzNhTqPEkKsxjulc_D8i4Oi2jxS7XabhZpThUgZaK30kXxttIMxS2ov6zAo4Kqw0SyLojT3UwbqlP1UCEY4mBJjSKpMBdazQw4FFp9FBKIDN5j6GdlANaG0oKWNDGVRiqkre0UGtAbcox8N2M6RE9MjaZ6JTS9U39fGjGAMcnC5WpvHMOi3cyKCIyvwJcG7nUXg?width=495&height=660&cropmode=none

Binnen beetje donker zonder flits:

Afbeeldingslocatie: https://rgnbta.am.files.1drv.com/y4mU5JY2E-Xd9GwwzjcaiD072_fg3Xl4L4HxdUecJn9gDMaX_iTPE8-DthBMRyMndIGkgUErsvn0FhrqZH2lBDc_HYhH63LTZaGBCOWWT1hcMDJEJxd_RKDgX8x4byuDqYx6Q2SXBrT_zVlUaYHXvXvuNoj2rKySMHU3ZH-VKbL9Hf2pWj58uO0O4zk8hR49UxR48JHDzQmhfXwjEkuxaGSdQ?width=660&height=495&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://rwnbta.am.files.1drv.com/y4mOfa-blYRQk3F_EDbeVw7Es4yLnyAmZ2NIcvbkXfBwHr8o-DVHJUAaBpLcWBAC6iKcdxBByXMdNs-qkI_j58IyQG7JSA6stXzs4lfDIfNT2h3eainkaAr5uV4RyOINwmJUcHLaDJWc89XvIRStoneRcK2WykIsxv3nGg1imYKgjQpQ23sJTiQlPz_MZoOI4X2XTkKpEzg8zft0hD4u8u8pA?width=660&height=495&cropmode=none

Alle foto's op 4:3 hoogste resolutie, instellingen automatisch en verder niet bewerkt (alleen iets verkleind). Als er nog vragen zijn dan post ze gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
oetgrunn schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:57:
Bij deze wat voorbeeld foto's in verschillende omstandigheden:
Gewoon binnen, alles automatisch, eerst Huawei, dan Nokia (in die volgorde de rest ook):
Meest opvallende verschil is de buiten foto met de kleur groen in het hok en de parasol. Welke zit het dichtste bij de werkelijkheid qua kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oetgrunn
Ik stond een beetje op tijd, dus vergelijken van de buitenfoto's nog niet gedaan maar zal dat morgen even doen. Wat wel opvalt is dat de Nokia met flits een soort gele waas geeft, waar de Huawei gewoon erg dicht bij de werkelijkheid komt. Ook van de laatste twee foto's ligt de Huawei dichter bij de werkelijkheid.
Van de eerste twee foto's lijkt de Huawei me weer iets te verzadigd.

Vergeleken, zelfde omstandigheden, van alle foto's liggen die van de Huawei het dichtst bij de werkelijkheid.

[ Voor 12% gewijzigd door oetgrunn op 05-05-2018 13:43 ]

Pagina: 1