Hallo allemaal,
Ik ben al enige tijd opzoek naar een nieuwe monitor voor mijn nieuwe computer.
In mijn computer zit oa een Nvidia 1080 en een i5 8600k processor.
Ik ben momenteel in het bezit van een oud Iiyama scherm van zo'n 5-6 jaar oud (1080p, 60-70hz(?)).
Ik ben op zoek naar een 1440p 27" scherm van tussen de 250 - 350 (heel misschien 400) euro.
Ik wil dit scherm gebruiken voor het spelen van games (Dark souls, Witcher 3, LoL, PUBG, Fortnite) maar ook voor het eventueel programmeren en studeren, dit betekent dus dat ik ook wel eens een langere tijd naar een voornamelijk wit scherm kijk.
Voor de rest lijkt mij het fijn om een scherm te hebben die goede kleuren aangeeft, kijkhoek geef ik niet heel veel om omdat ik als ik met andere mensen iets kijk ik vaak een tv/laptop gebruik, en niet dit scherm.
Nu heb ik al een aantal schermen op het oog, alleen word ik door nieuwe dingen die ik lees toch steeds ontmoedigt om daadwerkelijk mijn keuze te maken.
Momenteel twijfel ik tussen de volgende schermen:
De iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 (pricewatch: Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart
Pros:
IPS scherm, dus mooie kleuren.
Overal te bestellen, ook bij webshops met goede garanties (zodat als ik dode pixels/BLB heb dat ik hem terug kan sturen)
Cons:
Reactietijd en 60hz
De Iiyama G-Master GB2730QSU-B1 (pricewatch: Iiyama G-Master GB2730QSU-B1 Zwart
Pros:
Hogere hz, (75hz)
Lage reactietijd (1ms)
Overal te bestellen, ook bij webshops met goede garanties (zodat als ik dode pixels/BLB heb dat ik hem terug kan sturen)
Cons:
TN scherm, dus waarschijnlijk mindere kleurkwaliteit
En tot slot de pixio PX276 27 inch 144Hz (https://www.amazon.com/Pi...ive-Monitor/dp/B079GN819B)
Pros:
Hele hoge hz (144 hz(!)
Lage prijs
Cons:
TN Scherm
Alleen maar op Amazon US te bestellen
Klantenservice Pixio blijkt niet perfect (mocht ik het terug moeten sturen moet het ook naar de andere kant van de wereld)
Dit is dus een beetje waar ik momenteel tegen aan loop / mee zit. Ik heb al aardig wat uitgezocht maar kom er toch niet echt uit. Omdat de een zegt dat je prima kan gamen op een 60hz, terwijl de ander zegt dat 144hz (of iig 120hz+) een must is.
Is op 60hz gamen echt zo erg? (In het kader van screen tearing en ghosting)
Uiteraard zijn geheel andere schermen ook welkom!
Bij voorbaat bedankt!
Ik ben al enige tijd opzoek naar een nieuwe monitor voor mijn nieuwe computer.
In mijn computer zit oa een Nvidia 1080 en een i5 8600k processor.
Ik ben momenteel in het bezit van een oud Iiyama scherm van zo'n 5-6 jaar oud (1080p, 60-70hz(?)).
Ik ben op zoek naar een 1440p 27" scherm van tussen de 250 - 350 (heel misschien 400) euro.
Ik wil dit scherm gebruiken voor het spelen van games (Dark souls, Witcher 3, LoL, PUBG, Fortnite) maar ook voor het eventueel programmeren en studeren, dit betekent dus dat ik ook wel eens een langere tijd naar een voornamelijk wit scherm kijk.
Voor de rest lijkt mij het fijn om een scherm te hebben die goede kleuren aangeeft, kijkhoek geef ik niet heel veel om omdat ik als ik met andere mensen iets kijk ik vaak een tv/laptop gebruik, en niet dit scherm.
Nu heb ik al een aantal schermen op het oog, alleen word ik door nieuwe dingen die ik lees toch steeds ontmoedigt om daadwerkelijk mijn keuze te maken.
Momenteel twijfel ik tussen de volgende schermen:
De iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 (pricewatch: Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart
Pros:
IPS scherm, dus mooie kleuren.
Cons:
Reactietijd en 60hz
De Iiyama G-Master GB2730QSU-B1 (pricewatch: Iiyama G-Master GB2730QSU-B1 Zwart
Pros:
Hogere hz, (75hz)
Lage reactietijd (1ms)
Cons:
TN scherm, dus waarschijnlijk mindere kleurkwaliteit
En tot slot de pixio PX276 27 inch 144Hz (https://www.amazon.com/Pi...ive-Monitor/dp/B079GN819B)
Pros:
Hele hoge hz (144 hz(!)
Lage prijs
Cons:
TN Scherm
Alleen maar op Amazon US te bestellen
Klantenservice Pixio blijkt niet perfect (mocht ik het terug moeten sturen moet het ook naar de andere kant van de wereld)
Dit is dus een beetje waar ik momenteel tegen aan loop / mee zit. Ik heb al aardig wat uitgezocht maar kom er toch niet echt uit. Omdat de een zegt dat je prima kan gamen op een 60hz, terwijl de ander zegt dat 144hz (of iig 120hz+) een must is.
Is op 60hz gamen echt zo erg? (In het kader van screen tearing en ghosting)
Uiteraard zijn geheel andere schermen ook welkom!
Bij voorbaat bedankt!