Lacie D2 externe HD extreem langzaam?

Pagina: 1
Acties:

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-12-2025
Hoi,

Ik heb een Lacie D2 harde schijf, via USB 3.0 aangesloten op mijn Macbook.

Volgens de Blackmagic Hard Drive test haal ik 'slechts' snelheden van 35 MB/s Write en read. Zie screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/lgsW0

Nu zou ik toch minstens (Aangesloten op USB3.0) een 200 MB/s mogen verwachten? Hebben jullie enig idee waarom mijn snelheid zo laag ligt? Heb het ook al op een andere mac getest.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En waarom zou je 200MB/s mogen verwachten? USB 3.0 staat theoretisch in de boeken voor grofweg 625MB/s maar er is geen device wat dat aankan.

Sowieso zit er maar een single Barracuda ingebouwd op 7200rpm en die doet burst net aan 240MB/s. Random I/O is volledig onvoorspelbaar maar als je snel wat reviews had opgezocht, zie je dat de disk rustig instort tot onder de 40MB/s seconde bij complexe I/O.

Verder vraag ik me serieus af waarom de topicstart zo beknopt is; je test met 1 tool (met een 2.8 / 5 op iTunes) en geeft verder 0 info over je overige apparatuur; dat laatste lijkt me wel essentieel om te beoordelen of de infra wel voldoende is om snelheden > 100MB/s te garanderen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-12-2025

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Kopieer eens een groot bestand (video b.v.) van een aantal GB naar de USB hdd, dat is een vrij gunstig scenario om een hoge snelheid te halen.

Kopieer je vooral kleine bestanden (zeg 4-5MB per stuk) zul je sowieso geen echt hoge snelheden halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 17-04-2018 10:09 ]