Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeltrip
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 21:36
Ik zoek een?
Ik zoek een UHD tv en daarnaast een losse soundbar

Wat is je budget?
1250-1750 euro.
Zal wel met goede argumenten moeten komen om richting de 1750 te gaan.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Sport, series, films kijken(netflix & kodi). Games speel ik nu niet, maar misschien komt er in de toekomst toch weer een console.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Samsung UE55MU7000 Zilver, Zwart
Was eigenlijk mijn keus, vooral vanwege de connect box. Maar geen mogelijkheid om aan de muur te hangen
pricewatch: Sony KD-55XE9005 Zwart
Android TV + apps, minpuntje de kijkhoek
pricewatch: LG OLED55B6V Zwart
oled is een echte plus, iets duurder dan de andere 2

Soundbar:
pricewatch: Samsung 3.1 Soundbar 3D Zwart (HW-M550/XN)
Uitgekozen bij de Samsung. Echt surround set is leuk, maar wil geen kabels door de woonkamer.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is het verstandig te kiezen voor een goed LED tv met goede reviews of toch de paar honderd euro extra uit te geven voor de LG?
Soundbars blijven voor mij een lastig verhaal. Wil af van de hoeveelheid kabels die bij een 5.1 set komt kijken. Is de Samsung hw-m550-xn een goed alternatief?

Beste antwoord (via axeltrip op 21-04-2018 10:00)

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-06 10:57
Ik heb zelf een OLED E serie en de soundbar is echt vele malen slechter dan een dedicated oplossing die je van het prijsverschil tussen de B/C serie en de E serie kunt kopen. Dit zou ik dus zeker niet aanbevelen.

Zoals boven aangegeven is een B6 ondertussen alweer 2 jaar oud en is het prijsverschil met de C7 niet groot (C7 is te koop voor ~1350 euro, zie oled prijsdiscussie topic. Ik zou dus voor een C7 in combinatie met een voor jou geschikte geluidsoplossing gaan. Oled is de kleine meerprijs ten opzichte van LCD zeker waard.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:25
Check het Oled topic in TV en beamers. Staat genoeg in met actuele prijzen en voor en nadelen.
Lees het even door om een goed "beeld" te krijgen van Oled.
Kan je daarna mogelijk een evenwichtige keuze maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
Ik zou bijna zeggen; koop een LG E7 uitvoering want de soundbar die daaraan hangt vind ik zeer indrukwekkend qua geluid. Natuurlijk heb ik er ook een 5.1 surround-systeem omheen staan voor "high end materiaal" maar de E-series kan je gerust in je woonkamer zetten.

Desondanks vraag ik me wel af of je "nu" een TV moet kopen; al maanden zijn er nieuwe modellen aangekondigd en al mondjesmaat te koop. Waarom heb je dan, in het geval van de LG, je oog laten vallen op een model van 2 generaties terug?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-06 10:57
Ik heb zelf een OLED E serie en de soundbar is echt vele malen slechter dan een dedicated oplossing die je van het prijsverschil tussen de B/C serie en de E serie kunt kopen. Dit zou ik dus zeker niet aanbevelen.

Zoals boven aangegeven is een B6 ondertussen alweer 2 jaar oud en is het prijsverschil met de C7 niet groot (C7 is te koop voor ~1350 euro, zie oled prijsdiscussie topic. Ik zou dus voor een C7 in combinatie met een voor jou geschikte geluidsoplossing gaan. Oled is de kleine meerprijs ten opzichte van LCD zeker waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• axeltrip
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 21:36
Bedankt voor de reacties. Ik heb op basis van het laatste advies gebruikt gemaakt van de volgende actie:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/54962179
Ratjetoe92 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:20:
Bij Wifimedia staat de 55C7V weer inclusief Vogel's Thin 450 als bundel voor €1.363,95 onderaan deze pagina: https://www.wifimedia.eu/nl/lg-oled55c7v.html?id=87921176

Denk ik wel de beste deal tot nu toe?