laptop voor bouwkunde opleiding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
ik zoek een laptop voor mijn opleiding bouwkunde ik ga progamma's zoals revit en autocad gebruiken
veder wat simpele progamma's zoals word

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik heb wel wat dingen gelezen over dat ik beter een cpu kan nemen dan een goede videokaart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
zelf kan ik er niet goed uit komen waar ik het meeste aan heb mijn budget is rond de 900

gr corstiaan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan beter een goede GPU met een CPU nemen dan een goede CPU zonder goede GPU. Verder is 900 euro niet heel veel geld voor een goede laptop, houd er rekening mee dat dat waarschijnlijk betekent dat je moet inleveren op gewicht, bouwkwaliteit, materiaal en in veel gevallen het LCD paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je een aantal wensen moet specificeren.
- Full HD scherm
- 8GB geheugen minimum
- SSD
- i5 of i7 processor
- dedicated videokaart (minimaal gtx1050)

Verder zou ik weg blijven van Acer en Medion meuk....
Dan kom je al snel op een dergelijke longlist uit.

Dan kan je zelf nog wat verder filteren door bijvoorbeeld gewicht en batterijduur mee te nemen als je dat belangrijk vindt. Als je de laptop dag in dag uit mee neemt dan zou het fijn zijn als de laptop zo licht mogelijk is.

Als je het max gewicht op 2KG zet kom je bijvoorbeeld op een shortlist uit van 4stuks

En die lijst komt eigenlijk neer op 1 op dit moment leverbare laptop:
pricewatch: Asus VivoBook Pro N580VD-E4428T (Qwerty toetsenbord)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:38:

Verder zou ik weg blijven van Acer en Medion meuk....
Als je een merk beoordeeld op één of twee producten, wat jij nu waarschijnlijk doet bestaat er geen enkel merk dat je kunt kopen. Je komt nu met een Asus maar Asus heeft ook genoeg laptops welke veel slechter zijn dan de gemiddelde Acer of Medion, dus dan kun je beter ook geen Asus aanraden. Het is dan ook beter om een product te beoordelen op het product, dat maakt de keuze heel wat beter en gemakkelijker.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 23:18
Als je TU bouwkunde gaat doen, dan zou ik zonder twijfel aanraden aan het laptopproject mee te doen. Goede kwaliteit voor een goede prijs en service. Mijn elitebook van 2009/2010 draait nog erg goed!