Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
[ Voor 54% gewijzigd door WEBGAMING op 16-04-2018 21:35 ]
Zelf bedien ik mijn mitsubishi l/w warmtepomp met melcloud to domoticz script.
https://www.domoticz.com/wiki/Mitsubishi_Melcloud
[ Voor 67% gewijzigd door AUijtdehaag op 16-04-2018 21:38 ]
In de app kan je airco's toevoegen en hij kent veel merken.
Hij hoeft maar 1x de remote code te leren en heeft dan de knoppen klaar zoals van mijn Toshiba.
De bediening is vrij basic, maar het werkt

Met de RMbridge app kan je hem ook nog in Domoticz toevoegen
Heeft je airco een wifi optie dan is dat leuk, echter verbruikt zo'n module soms een paar W.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Maar dan moet je airco wifi ready zijn natuurlijk (?)AUijtdehaag schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:35:
https://www.domoticz.com/wiki/Daikin_wifi
Die vond ik ook al idd. En een homebridge pluginSpeedy-Andre schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:42:
Ja, dat kan heel goedkoop met de Broadlink RM mini 3 die eigenlijk een universele IR zender is.
In de app kan je airco's toevoegen en hij kent veel merken.
Hij hoeft maar 1x de remote code te leren en heeft dan de knoppen klaar zoals van mijn Toshiba.
De bediening is vrij basic, maar het werkt
[afbeelding]
Met de RMbridge app kan je hem ook nog in Domoticz toevoegen
Heeft je airco een wifi optie dan is dat leuk, echter verbruikt zo'n module soms een paar W.
[ Voor 51% gewijzigd door paQ op 16-04-2018 22:24 ]

Effe zo’n ding bestellen voor 2 tientjes
https://www.tado.com/nl/slimme-aircobediening
Memento mori
Zoiets bedoel ik inderdaad. Prijs van al die apparaatjes valt me nog knap tegen voor een one-trick-pony.Bob-B190 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 08:03:
Bedoel je zoiets als de Tado? Deze heb ik hangen en werkt perfect. Ik kan van overal via internet mijn airco bedienen. Ook opties voor uitgebreide schema's etc.
Dan ga ik liever prutten met een irblaster, of zoals nu blijkt de xiaomi remote. (die functionaliteit zit er al in immers. Je hoeft alleen nog het merk van de AC in te vullen)
https://www.dd4.com/goods...ote-Controller_98361.html
[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 17-04-2018 08:35 ]
Overigens weet je dat met een ir-blaster ook niet, ik meet het verbruik van mijn airco op afstand
Omdat ik alles met airco's doe (ook verwarmen) is verbruik meten wel handig als je wil weten hoeveel dat jaarlijks is.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Handig ding. Vond dit topic wel interessant , heb echter twee multisplits (4 binnenunits) en dan is dat toch echt een belachelijke prijs..Bob-B190 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 08:03:
Bedoel je zoiets als de Tado? Deze heb ik hangen en werkt perfect. Ik kan van overal via internet mijn airco bedienen. Ook opties voor uitgebreide schema's etc.
Hou het hier nog we leven in de gaten voor betaalbare oplossingen.
Be fast .... Be furious....
Plugin in homebridge.
Het is even geklooi (want geen twee weg communicatie met een plugin (natuurlijk)) maar het werkt best OK
OFF heeft een IR code
AAN op 23 zijn eigen IR code
AAN op 24 enz enz enz
Zo kun je ook de slider in homekit gewoon gebruiken, en in automations opnemen

Er komt dus alleen nooit terugkoppeling van de airco zelf, dus je moet er wel van uit gaan dat ie doet wat je gevraagd hebt. Je zou voor de zekerheid in een automation de opdracht twee keer kunnen geven na enkele seconde als een soort back up.
Iemand all de broadlink rm3 mini wifi geprobeerd?
Keep it calm...en lek mig de zuk
Zie mijn posts, ik heb er voor elke airco 1kromme schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:01:
Iemand all de broadlink rm3 mini wifi geprobeerd?
Met een script kan het via je eigen netwerk naar o.a. Domoticz.
Just so you know; automatisch niet gebruiken. Hopeloos inefficiënt (gewoon zelf kiezen of er verwarmd of gekoeld wordt)paQ schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:03:
Als het goed is, gaat dit vanaf morgen werken
paQ in "Homebridge topic"
[afbeelding]
[afbeelding]
OKNotna schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:06:
[...]
Just so you know; automatisch niet gebruiken. Hopeloos inefficiënt (gewoon zelf kiezen of er verwarmd of gekoeld wordt)
why not?
Op de automatische stand gaat de AC bepalen of hij moet verwarmen of verkoelen om X temperatuur te houden. Dat betekent in de praktijk dat hij dan tussen 2 modi gaat wisselen wat de levensduur en het comfort niet ten goede komen.
Vandaar; inefficiënt. Immers weet je zelf wel of het warm is en hij dus moet verkoelen of dat het koud is en hij moet verwarmen.
[ Voor 33% gewijzigd door Notna op 17-05-2018 19:21 ]
En jij denkt dat de ontwerpers van dat ding geen hysterese ingebouwd hebben?Notna schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:18:
[...]
Op de automatische stand gaat de AC bepalen of hij moet verwarmen of verkoelen om X temperatuur te houden. Dat betekent in de praktijk dat hij dan tussen 2 modi gaat wisselen wat de levensduur en het comfort niet ten goede komen.
Ik denk dat ik die informatie van verschillende installateurs, het L/L warmtepomp topic en Daikin NL heb gekregen en daarop mijn mening baseer.TommyboyNL schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:19:
[...]
En jij denkt dat de ontwerpers van dat ding geen hysterese ingebouwd hebben?
Er zal ongetwijfeld een hysterese in zitten, maar dat doet mijn verhaal nog niet teniet. Zit jij te wachten op warme luchtstroom en ineens koude luchtstroom om dat weer te compenseren?
Dat doet de omgeving wel voor je
[ Voor 24% gewijzigd door Notna op 17-05-2018 19:22 ]
ow.. volgens de handleiding doet het alleen iets met de fanspeed. Ze wijden er niet uit over de modus operandi zeg maarNotna schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:18:
[...]
Je hebt (vaak) 2 'automatische' standen: automatisch (zelf) bepalen welke modi en automatisch de fanstand bepalen. In het screenshot wat je laat zien, lijkt mij dat de verschillende modi staan. De automatische fanspeed zou ik in een ander menu verwachten (maar dat kan per merk anders zijn uiteraard)paQ schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:21:
[...]
ow.. volgens de handleiding doet het alleen iets met de fanspeed. Ze wijden er niet uit over de modus operandi zeg maar
[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 17-05-2018 19:24 ]
mijn screenshot is de geintegreerde homekit controller via de Xiaomi universal remote. Achter deze modi zitten de ingeleerde knoppen van de afstandsbediening.Notna schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:23:
[...]
Je hebt (vaak) 2 'automatische' standen: automatisch (zelf) bepalen welke modi en automatisch de fanstand bepalen. In het screenshot wat je laat zien, lijkt mij dat de verschillende modi staan. De automatische fanspeed zou ik in een ander menu verwachten (maar dat kan per merk anders zijn uiteraard)
ergo: met de MODE knop op de AB schakelen tot de modus AUTO is, en daar de temperatuurcodes aanhangen.

bij FAN is er een FAN AUTO stand. Dat zal zijn waar de handleiding naar refereert. De mode AUTO wordt nergens aangehaald zo te zien
[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 17-05-2018 19:37 ]
Dat is dus de automatische temperatuurstand. Onder FAN zal de AUTO fanstand staan (iig; dat is wel het geval bij mijn Daikin)paQ schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:34:
[...]
mijn screenshot is de geintegreerde homekit controller via de Xiaomi universal remote. Achter deze modi zitten de ingeleerde knoppen van de afstandsbediening.
ergo: met de MODE knop op de AB schakelen tot de modus AUTO is, en daar de temperatuurcodes aanhangen.
[afbeelding]

Hierin zie je dat de MODUS 'cool' is en de FAN is een ventilator met een 'A' erachter wat voor AUTO staat. De modus kan ik óók op AUTO zetten.
Wellicht is het dan nvt voor jouw AC, excuses. Ik zag alleen Auto staan en wilde je er voor behoedenpaQ schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:40:
Ja dat is hier nagenoeg hetzelfde.
De handleiding bespreekt de modi niet verder. Alleen twee voetnoten bij heat en cool. verder niets.
[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 17-05-2018 19:42 ]
De handleiding bespreekt de modi niet verder. Alleen twee voetnoten bij heat en cool. verder niets.
edit:
kan me er wel iets bij voorstellen though, maar of zo'n ding nou daadwerkelijk gaat staan wisselen zodra hij de bereikte temperatuur heeft?
[ Voor 36% gewijzigd door paQ op 17-05-2018 19:45 ]
Onze Slimme Aircobediening is iets meer dan een IR blaster, het is meer een thermostaat voor arico's met ingebouwde closed loop control. Dit betekent dat we airco's bedienen op basis van de gemeten temperatuur op de plek waar u de tado ophangt/neerzet, wat over het algemeen veel beter werkt dan de ingebouwde temperatuursensor van de airco zelf.paQ schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 08:32:
[...]
Zoiets bedoel ik inderdaad. Prijs van al die apparaatjes valt me nog knap tegen voor een one-trick-pony.
Dan ga ik liever prutten met een irblaster, of zoals nu blijkt de xiaomi remote. (die functionaliteit zit er al in immers. Je hoeft alleen nog het merk van de AC in te vullen)
https://www.dd4.com/goods...ote-Controller_98361.html
Verder zit er veel ingebouwde logica in onze app zoals automatische besturing op basis van geolocatie, integratie in de Google Home en Amazon Alexa en rapporten over gemeten temperatuur.
Als de binnenunits nu met dezelfde afstandsbediening aangestuurd kunnen worden hoeft u niet altijd 4 tado's te gebruiken voor 4 binnenunits.Bl4ckviper schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:33:
[...]
Handig ding. Vond dit topic wel interessant , heb echter twee multisplits (4 binnenunits) en dan is dat toch echt een belachelijke prijs..
Hou het hier nog we leven in de gaten voor betaalbare oplossingen.
Als de binnenunits een plek hebben waar 1 afstandsbediening meerdere units kan aansturen kunt u op die plek een tado Slimme Aircobediening plaatsen die dan meerdere binnenunits tegelijk kan aansturen.
[ Voor 6% gewijzigd door tado op 18-05-2018 10:34 ]
Ja, maar ik gebruik daarvoor liever mijn eigen logica in mijn homekit setuptado schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:30:
[...]
Onze Slimme Aircobediening is iets meer dan een IR blaster, het is meer een thermostaat voor arico's met ingebouwde closed loop control. Dit betekent dat we airco's bedienen op basis van de gemeten temperatuur op de plek waar u de tado ophangt/neerzet.
Verder zit er veel ingebouwde logica in onze app zoals automatische besturing op basis van geolocatie.
Daar hangt wel meer in dan alleen maar de temperatuur.
En voor 21 euro zit ie in mijn huidige setup, dat is wel even een ander prijskaartje dan een Tado aircobediening + bridge (?)
[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 18-05-2018 10:36 ]
Voor onze Aircobediening is geen bridge nodig. Hij maakt direct verbinding met uw wifi netwerk.paQ schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:33:
[...]
Ja, maar ik gebruik daarvoor liever mijn eigen logica in mijn homekit setup
Daar hangt wel meer in dan alleen maar de temperatuur.
En voor 21 euro zit ie in mijn huidige setup, dat is wel even een ander prijskaartje dan een Tado aircobediening + bridge (?)
Is een ander prijskaartje voor een andere doelgroep.
Da's alleen handig als de airco's in de zelfde ruimte hangen.tado schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:30:
[...]
Als de binnenunits nu met dezelfde afstandsbediening aangestuurd kunnen worden hoeft u niet altijd 4 tado's te gebruiken voor 4 binnenunits.
Als de binnenunits een plek hebben waar 1 afstandsbediening meerdere units kan aansturen kunt u op die plek een tado Slimme Aircobediening plaatsen die dan meerdere binnenunits tegelijk kan aansturen.
Zou je vanaf een overloop oid airco's in diverse kamers kunnen bereiken dan doen ze het zelfde
Overigens zie ik wel beperkingen met de goedkope irblasters, zo herkennen ze wel een merk airco maar als die ingesteld is met 2 codes voor 2 lokaties dan neemt hij maar 1 code.
De 2e airco zou je dan alsnog per knop moeten inleren.
Ja, maar dan heb ik nog steeds niets in homekit.tado schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:51:
[...]
Voor onze Aircobediening is geen bridge nodig. Hij maakt direct verbinding met uw wifi netwerk.
Is een ander prijskaartje voor een andere doelgroep.
idd andere doelgroep.
Maar kan ook gewoon op afstand handmatig via de app natuurlijk.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
yes, nu ook gedaan, en dan via Homberidge in HomekitFlagg schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:59:
Ik gebruik het Xiaomi spul hiervoor. Universele remote, tempmeter en de gateway zorgen ervoor dat wanneer de temperatuur vanaf 20:00 in de slaapkamer boven de 24 graden is de airco aangaat.
Werkt instant via de homepod
werkt die Universele remote ook met domoticz?Flagg schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:59:
Ik gebruik het Xiaomi spul hiervoor. Universele remote, tempmeter en de gateway zorgen ervoor dat wanneer de temperatuur vanaf 20:00 in de slaapkamer boven de 24 graden is de airco aangaat.
Heb geen idee, gebruik alleen de Xiaomi app, geen zin om er weer een heel eco systeem er omheen te moeten gaan bouwen om je huis bedienen "makkelijker" te maken.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Het koste heel even wat moeite om het failproof werkend te krijgen, want een airco AB is 2-weg communicatie. Je zal voor bepaalde settings (als je dat nodig vindt) achter de schermen de status moeten bijhouden / opslaan van je laatst gekozen setting.

Bonus: hij bedient ook meteen de stofzuiger
[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 05-06-2018 09:33 ]
Is er ook een manier om je Mitsubsidie Airco via Wifi lokaal aan te sturen in plaats van via de Cloud? Beetje onzinnig dat het via de cloud moet. Voor die Daikin hoeft dat dan weer niet.AUijtdehaag schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:35:
https://www.domoticz.com/wiki/Daikin_wifi
Zal de Wifi controller niet ongeveer hetzelfde zijn?AUijtdehaag schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:48:
@Brutuss
Ik heb geen idee. Ik heb een L/W warmtepomp.
Inmiddels een oude, kapotte afstandsbediening opengeschroefd van dit apparaat. Maar ik kan er helaas weinig uithalen. Even de voor- en achterkant in een album gezet. Wellicht dat iemand hier iets opvalt?alex3305 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:46:
@ThinkPad Geen idee, eigenlijk nog niet naar gezocht. Alhoewel ik niet zeker weet hoe/wat dat gaat werken met mijn airco. Het is een Zibro P729 en dus een niet heel bekend merk voor zover ik weet. Daarnaast zit er op de airco zelf maar 1 knop terwijl de rest verplicht met de afstandsbediening moet.
In ieder geval is het niet infrarood, nog even voor de zekerheid uitgesloten. Ik heb ooit ergens gelezen dat het 868MHz zou moeten zijn, maar volgens mij is dat best een geknoei om dat te reverse engineeren...
Anoniem: 188103
Zelf doe ik het via een nodemcu + ir shield (+- €5 voor alles). Gebruik de heatpump ir library + mqtt. Via node red kan ik dan aansturen: webinterface, homekit of email.Brutuss schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:13:
[...]
Is er ook een manier om je Mitsubsidie Airco via Wifi lokaal aan te sturen in plaats van via de Cloud? Beetje onzinnig dat het via de cloud moet. Voor die Daikin hoeft dat dan weer niet.
Library ondersteunt verschillende merken. Samsung, mitsubishi, daikin, lg,...
Heb je hiervoor ook de gateway nodig? Ik heb https://s.click.aliexpress.com/e/mmBAdFwiP gekocht wil deze uitproberen voordat ik duurdere opties probeer.paQ schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:31:
Nou, hier nu 2 weekjes op weg met de Xiaomi universal remote, en dat ding is echt te gek voor die 22,50
Het koste heel even wat moeite om het failproof werkend te krijgen, want een airco AB is 2-weg communicatie. Je zal voor bepaalde settings (als je dat nodig vindt) achter de schermen de status moeten bijhouden / opslaan van je laatst gekozen setting.
[Afbeelding]
Bonus: hij bedient ook meteen de stofzuiger
[ Voor 8% gewijzigd door Bl4ckviper op 14-07-2019 23:49 ]
pronto learned code 0000
frequency 006f
#one time and repeated 00a9 0000
(14 series of 8 times 0011 0011 or 0011 002f, from here on revered to as serie1 till serie14)
lead in 0082 0042
leadout 0010 c3c8
serie01 = 35
serie02 = 203
serie03 = 38
serie04 = 1
serie05 = 0
serie06 = POWER + TIMER
serie07 = MODUS
serie08 = TEMP
serie09 = FAN + ANGLE
serie10 = on TIME
serie11 = off TIME
serie12 = 0
serie13 = 0
serie14 = 256 - (sum of all other series) made possitive (so -1 = 1)
POWER
power on 36
power off 32
TIMER
timer for on 16
timer for off 8
MODUS
auto 8
cool 3
dry 2
heat 1
TEMP
16 15
17 14
18 13
19 12
20 11
21 10
22 9
23 8
24 7
25 6
26 5
27 4
28 3
29 2
30 1
31 0
FAN SPEED
auto 0
auto eco 1
fan1 2
fan2 3
fan3 5
ANGLE
All 0
90 8
66,5 16
45 24
22,5 32
0 40
Up and down 56
[ Voor 75% gewijzigd door |sWORDs| op 15-07-2019 08:55 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Initieel eerst met de app aan de gang. Ik ben geen homebridge of domoticz.paQ schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:00:
Ik denk dat je voor het programmeren in bijvoorbeeld homebridge wel een gateway nodig hebt ja. Die fungeert als hub.
Daarna kijken of ik de calls kan onderscheppen. Maar voor nu is via de telefoon voldoende.
Ik denk dat het wel werkt, als je er ook bent.Bl4ckviper schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:46:
[...]
Initieel eerst met de app aan de gang. Ik ben geen homebridge of domoticz.
Daarna kijken of ik de calls kan onderscheppen. Maar voor nu is via de telefoon voldoende.
Maar heel de truc van het op afstand bedienen van een airco is als je er niet bent, en dan heb je toch een gateway nodig.
Heb dat ding inmiddels binnen. Via de app lukt het tv en Telfort ding te bedienen.paQ schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:52:
[...]
Ik denk dat het wel werkt, als je er ook bent.
Maar heel de truc van het op afstand bedienen van een airco is als je er niet bent, en dan heb je toch een gateway nodig.
Ook lukt het mij via Python the connecten.
https://python-miio.readthedocs.io/en/latest/
Echter een airco toevoegen levert een array index out of bound op bij het add remote en dan air conditioner.
Heb al oude versie van de app geprobeerd maar hetzelfde resultaat. Had jij hier geen issues mee?
Ik heb het apparaat gekoppeld in homebridge. Dan is er een leerfunctie voor alle opdrachten.Bl4ckviper schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:44:
[...]
Heb dat ding inmiddels binnen. Via de app lukt het tv en Telfort ding te bedienen.
Ook lukt het mij via Python the connecten.
https://python-miio.readthedocs.io/en/latest/
Echter een airco toevoegen levert een array index out of bound op bij het add remote en dan air conditioner.
Heb al oude versie van de app geprobeerd maar hetzelfde resultaat. Had jij hier geen issues mee?
Het was destijds volledig in het chinees als je iets uit hun database koos. Ik kon er geen chocola van maken.
Welke plugin heb je gebruikt?paQ schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 00:37:
[...]
Ik heb het apparaat gekoppeld in homebridge. Dan is er een leerfunctie voor alle opdrachten.
Het was destijds volledig in het chinees als je iets uit hun database koos. Ik kon er geen chocola van maken.
homebridge-mi-ir-remote v0.1.0
daarvoor moet je op de pi ook miio installeren
En dan met deze plugin alle AC bedieningselementen voor homekit: homebridge-automation-switches v3.2.1
Aha die doet dan die inlering. Ga er zo even mee aan de slag. Wellicht die code even uitpluizen doe het liefst zelf direct met miio namelijk.paQ schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:00:
[...]
homebridge-mi-ir-remote v0.1.0
daarvoor moet je op de pi ook miio installeren
En dan met deze plugin alle AC bedieningselementen voor homekit: homebridge-automation-switches v3.2.1
Ik ben benieuwd of de Qlima P534 bijvoorbeeld een infrarood signaal kan ontvangen waarbij je de airco op een vaste waarde zet, bijvoorbeeld 20 graden op de koelstand.
De standaard afstandsbediening die erbij zit heeft geen schermpje, alleen knoppen voor verhogen/verlagen temperatuur, maar als je vanuit de app niet kunt zien op welke temperatuur de airco is ingesteld, heb je daar dus weinig aan.

Leer gewoon twee keer een temperatuur omhoog, zijn die verschillend stuurt ie een hele reeks met alle waardes, zijn ze gelijk dan zit de logica aan de kant van de airco.Aeonis schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:03:
Iemand toevallig een Qlima mobiele airco en geprobeerd om die via een app te bedienen met een IR blaster?
Ik ben benieuwd of de Qlima P534 bijvoorbeeld een infrarood signaal kan ontvangen waarbij je de airco op een vaste waarde zet, bijvoorbeeld 20 graden op de koelstand.
De standaard afstandsbediening die erbij zit heeft geen schermpje, alleen knoppen voor verhogen/verlagen temperatuur, maar als je vanuit de app niet kunt zien op welke temperatuur de airco is ingesteld, heb je daar dus weinig aan.
[Afbeelding]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
1 airco op de begane grond
1 airco op de eerste verdieping
Nu lees ik hier in het topic verschillende oplossingen. Zelf heb ik Domoticz draaien met homebridge.
Alleen kan ik er niet uit halen welke spullen in nodig heb om de airco's te kunnen koppelen op mijn Domoticz systeem of dergelijke.
Hopelijk kunnen jullie mij in de goede richten duwen
Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo
De app heeft een lange lijst met airco's en nog veel meer.
Het is een beetje bewerkelijk om aan de praat te krijgen en hun app wil wel veel met je mobiel kunnen doen.
Een oud mobieltje volstaat als de app daar op draait, werkt het in Domoticz dan gebruik je de app niet meer.
De thermostaat van de airco unit (Mitsubishi) meet boven op de airco unit de warmte. Deze warmte is niet te vergelijken met die in de rest van de kamer. Ook zijn wij niet overtuigd dat de logica achter de automatische stand van de airco unit nou echt logisch is
Dit zorgt er op dit moment voor, dat mijn CV ketel nog grotendeels mijn woonkamer verwarmt en dat was niet mijn plan, ik wil dat dit grotendeels gebeurt door de airco unit (ja lucht is wat droger, maar daar is op een andere manier weer wat aan te doen).
Tijd om dus wat meer controle te nemen, ik sta op het punt om de https://www.tink.nl/tado-...nten-kompatibel-und-ifttt te bestellen. Alleen zit ik met een aantal vragen:
1. Wat is de afstand die deze IR blaster gaat overbruggen? Ik lees wisselende verhalen hierover.
2. Is het straks zo, dat ik mijn thermostaat voor de cvketel op 15 graden kan zetten en dan de airco unit echt helemaal zijn taak kan laten uitvoeren?
3. In de toekomst wil ik uitbreiden, ik heb namelijk nog 3 airco units. Aangesloten op een 1 multi-split op mijn platdak. Is dat dan een kwestie van nog een paar van deze Tado units aanschaffen, of moet ik dan toch ook rekening houden met Tado radiator units?
Ja het is mij bekend dat ik met meerdere units wel een bridge nodig zal hebben
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ik heb een mitsubishi airco srk 35 deze wil ik verbinden aan een Smart wifi remote controller ik heb er een van nedis en sinds vandaag van Tuya een klein vierkant zwart kastje.
Laat ik het bij de Tuya houden, deze heb ik verbonden met mijn gastenwifinetwerk en alles werkt. Dat wil zeggen ik heb mijn tv van sony en mijn marantz reciever toegevoegd en ook mijn airco.
Nu werken de tv en de reciever via de smart afstandsbediening app op mijn mobiel goed. Alleen de mitsubishi airco die blijft hier in achter en werkt niet?
De tv en receiver zijn verbonden in het netwerk, met een utp kabel. Dacht eerst nog dat het daar aan lag, maar na zojuist de utp kabel te hebben losgekoppeld, bleek dat de bediening via de smart app nog steeds werkt.
Alleen heb ik nog niet kunnen testen of dit ook zo is van afstand buiten mijn huis op een ander wifi netwerk.
Dit werkt wel met de upt kabel in beidde apparaten, tv en reciever
Er is voor die mitsubishi wel een wifi kastje te krijgen deze is dan met een kabeltje verbonden aan de airco. Daardoor heb ik een klein vermoeden dat het aan de airco ligt en of ik moet er nog iets smarts bij plaatsen voor de werking. of een wifi ontvanger op de airco plaatsen.
Hij zou het toch moeten doen via de IR remote controller in combinatie met de Tuya.
Beetje lang verhaal maar duidelijker kan het niet maken.
doorlopen , toen werkte het airco gaat aan het uit en kan de functies die ik nodig heb bedienen.
Wel een supergoedkope smart oplossing voor minder dan 10 euro op aliexpress zo kan ik andere mensen hier op het forum hier ook mee helpen.
https://nl.aliexpress.com/item/1005001587318247.html
:strip_exif()/f/image/NLMxmVq7nFNFZsjWp1QObnOX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door Mauvries op 21-01-2021 14:00 ]
En die App? Is dat net zoals bij Broadlink dat die toegang wil toe je...Mauvries schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:57:
Het was dus even zoeken maar hij doet hetopnieuw even de airco toegevoegd. Menu op de app
doorlopen , toen werkte het airco gaat aan het uit en kan de functies die ik nodig heb bedienen.
Wel een supergoedkope smart oplossing voor minder dan 10 euro op aliexpress zo kan ik andere mensen hier op het forum hier ook mee helpen.
[Afbeelding]
contacten, locatie, SMS berichten, camera, foto's etc. etc. etc.?
Eerlijk gezegd heb ik dat niet helemaal goed bijgehouden, kreeg wel een paar keer melding van toegang toestaan, dat was meer voor de verbindingen leek mij.
Bij de Tuya zit een duidelijke handleiding en word gesproken over 2 aps die je kan gebruiken
namelijk de eWeLink - Smart Home en Tuya Smart voor de Tuya heb ik gekozen.
De verzending gaat wel snel via ali deze heb ik nog geen 2 weken terug besteld en nu al binnen
Er is ook nog een smart stekker onderweg.
https://play.google.com/s...s?id=com.tuya.smart&gl=NL
https://play.google.com/s...ails?id=com.coolkit&gl=NL
[ Voor 12% gewijzigd door Mauvries op 21-01-2021 14:15 ]
Is deze aan te sturen via google assistant en domoticz?Mauvries schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:57:
Het was dus even zoeken maar hij doet hetopnieuw even de airco toegevoegd. Menu op de app
[Afbeelding]
En hiermee dan je airco op warme dagen automatisch via een xiami mi IR blaster of bvb een broadlink IR blaster te laten koelen?
Hoe los je de "single buttton aan/uit" zonder terugmelding op?
(Idem je airco lucht/lucht als warmtepomp te laten draaien in de winter dan)
Dit omdat hier in België de terugdraaiende teller afgeschaft wordt en je maar marginaal weinig (grootte orde 2 cent/kwh) terug krijgt voor de stroom die je op het net steekt.
(en het is nog altijd een beter rendement in geval van verwarmen dan dan gewoon een ohmse verwarmingsweerstand in te schakelen dus we vliegen niet rechtstreeks naar de hel ;-) )
Wel even een minimum draaitijd instellen á 15-30 min. Voor de stroommeting kun je een Eltako gebruiken of iets direct aangesloten op de uController. Het is trouwens 1kW niet 1kWh
[ Voor 6% gewijzigd door Jim423 op 27-07-2021 20:40 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Je bedoelt dat aan en uit een ander IR commando is? (alhoewel het dezelfde knop op de afstandsbediening is)?Jim423 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:40:
Ik zend een aantal keer uit met interval van 1 sec. Dat is nog nooit mis gegaan.
Om je warmtepomp niet te dikwijls te laten aan en uit slaan bij bvb passerende snel wisselende bewolking? Als hysteresis dus? Want slecht voor de levensduur en het rendement.Wel even een minimum draaitijd instellen á 15-30 min.
Bij de eltako modules zie ik enkel kWh meters geen vermogen (kW) meters.Voor de stroommeting kun je een Eltako gebruiken of iets direct aangesloten op de uController.
Misschien dat er wel kant en klaar iets uit de slimme teller kan komen.
https://maakjemeterslim.be/ems
Hier staat misschien wel wat bruikbaars in. Je zou moeten kunnen instellen "bij 1000W overschot schakel warmtepomp in" en zo je huis als warmtebuffer gebruiken.
Eventueel je slimme koelkast of diepvriezer enkele graden kunnen kouder maken als buffer zou ook wel handig zijn
Ouch pijnlijkHet is trouwens 1kW niet 1kWh

Edit: hier zou gerust een heel nieuw topic over gemaakt kunnen worden: "Hoe zo veel mogelijk zonne energie benutten bij niet terugdraaiende teller (en zonder (voorlopig) dure thuis batterij)"
[ Voor 7% gewijzigd door beredikt op 27-07-2021 22:38 ]
Moet wel: anders zou bij een gemist commando de airco uit gaan en het display van de AB aan. Dat gaat klachten opleveren.beredikt schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:02:
[...]
Je bedoelt dat aan en uit een ander IR commando is? (alhoewel het dezelfde knop op de afstandsbediening is)?
Van Eltako heb ik de AR12DX. Je zou inderdaad ook een S0 puls meter kunnen plaatsen of iets met de P1 poort fabriceren. Er leiden vele wegen naar Rome.
Exact.beredikt schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:02:
Om je warmtepomp niet te dikwijls te laten aan en uit slaan bij bvb passerende snel wisselende bewolking? Als hysteresis dus? Want slecht voor de levensduur en het rendement.
[ Voor 22% gewijzigd door Jim423 op 27-07-2021 22:55 ]
Probleem is als ik de airco daarmee bedien, dan zet hij de uitblaas stand ongeveer recht naar beneden. En ik kan het nergens aanpassen.
Hij neemt dus niet de stand waar hij in stond over. Hij veranderd hem naar recht naar beneden. Erg irritant. Zo heb ik niets aan de mini 4.
Weet iemand een oplossing?
Als ik de afstandsbediening handmatig invoer, dan blijft hij wel in de goede stand staan. Het probleem is dat ik dan elke setpoint moet toevoegen met iedere fan speed. En dan krijg ik niet een knop met temp omhoog naar beneden en fanstand omhoog naar beneden, maar ik krijg tig knoppen met setpoint 20 fan stand 3, setpoint 20 fan stand 2 etc. Setpoint 21 fan stand 3, setp 21 fan auto etc.
Niet echt handig.
Oogelost. Alles handmatig erin gezet. Nu blijft hij wel op de 3d auto staan. Als ik echt een andere stand wil, dan doe ik het wel met de afstandsbediening.
:strip_exif()/f/image/EBE5sw2H6cDvZ0bveaZrB9eN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 61% gewijzigd door xHEMANx op 21-02-2023 14:16 ]
MHI single-split SRK35ZS-W, '65 woning, oud dubbelglas, spouw volgespoten (wol). 76m3 woonkamer.
Een alternatief is misschien een Tuya ir zender, geen garanties want die heeft ook een ingeleerde code.
Met airco verwarmen met stand recht naar beneden werkt voor geen meter.Speedy-Andre schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:25:
Dat is wel hoe een airco is bedacht voor verwarmen, laag uitblazen want warmte stijgt.
Een alternatief is misschien een Tuya ir zender, geen garanties want die heeft ook een ingeleerde code.

MHI single-split SRK35ZS-W, '65 woning, oud dubbelglas, spouw volgespoten (wol). 76m3 woonkamer.