Verwijderd schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:29:
Hallo allemaal,
Vroeg me af of Gedenatureerde alcohol en Alcohol Ketonatus hetzelfde is als Isopropanol alcohol, en vroeg me ook af of het verstandig is om met Alcohol Ketonatus of Gedenatureerde alcohol koelpasta van je cpu,gpu ermee af te halen. Of toch maar Isopropanol alcohol gebruiken?
Het kan zelfs met water als je dat wil. Ik zou het alleen niet doen bij AMD-CPU's omdat die pinnen hebben onder de CPU. Maar inderdaad, als je het gemakkelijk voor jezelf wil maken dan koop je wat alcohol. Het maakt weeinig uit welke je koopt, het gaat echter gemakkelijker naarmate je een hogere concentratie alcohol hebt maar dat is een kwestie van hoeveel gemak je wil voor hoeveel extra geld. Ik zou de goedkoopste alcohol nemen. Het is slecht een metalen dekseltje waar je op wrijft, niets van dat spul beschadigt dat metaal.
Verder inderdaad niet in je kast ermee aan de gang gaan, haal de koeler en de CPU buiten de kast en doe het op een veilige afstand van de computer. Het zal niet direct kapot gaan als je een beetje van die oplossing knoeit (als het uit staat, je kan wel wat roest krijgen) maar beter van niet!
Nog 1 iets. De voeding staat niet uit als de knop op 0 staat! Stekker eruit trekken en dan zit er nog steeds energie in de condensators (elektrisch veld) en spoelen (magnetisch veld), je kan eventueel die energie laten dissiperen door de aanknop in te duwen, dan gaan eventjes de fans draaien maar zal de computer niet aanschakelen. Nu zal je niet dood gaan als je per ongeluk een condensator of spoel aanraakt bij de pinnetjes maar liever niet.
Keukenrol (goed absorberend, niet die dunne), wattenstaafje, vaatdoekt, theedoek...wat jij wil, zolang de vloeistop er maar niet vanaf druipt. Het is niet ingewikkeld.
Liever jij dan ik (stank) maar het werkt inderdaad wel.
[
Voor 14% gewijzigd door
Verwijderd op 16-04-2018 23:19
]