Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Het verwijderen van coolpasta

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Vroeg me af of Gedenatureerde alcohol en Alcohol Ketonatus hetzelfde is als Isopropanol alcohol, en vroeg me ook af of het verstandig is om met Alcohol Ketonatus of Gedenatureerde alcohol koelpasta van je cpu,gpu ermee af te halen. Of toch maar Isopropanol alcohol gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2018 19:35 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:29:
Hallo allemaal,

Vroeg me af of Gedenatureerde alcohol en Alcohol Ketonatus hetzelfde is als Isopropanol alcohol,
Nee, maar dat had je in de tussentijd waarschijnlijk al gegoogled.
en vroeg me ook af of het verstandig is om met Alcohol Ketonatus of Gedenatureerde alcohol coolpasta van je cpu,gpu ermee af te halen.
Dat kan in principe geen kwaad, maar je moet het natuurlijk niet over je hele moedebord gaan sprayen.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:34:
[...]

Nee, maar dat had je in de tussentijd waarschijnlijk al gegoogled.

[...]

Dat kan in principe geen kwaad, maar je moet het natuurlijk niet over je hele moedebord gaan sprayen.
Oke bedankt, welk van de twee is minder slecht voor je cpu en gpu?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:16
Tot nu toe is 't bij mij altijd heel prima gegaan met alcohol 96% in combinatie met een wattenschijfje.

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Zelfs een droog wc-papiertje is voldoende om je cpu schoon te krijgen. Nog nooit problemen mee gehad.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Precies. Bottom Line, als je een vloeistof gebruikt, niet rechtstreeks op het contactoppervlak mikken.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 18:10
Gebruik zelf altijd wasbenzine met wattenstaafjes, maakt het ook makkelijk te doseren.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:52
Ik heb van een merk (geen idee meer welke) 2 flesjes. 1 voor het schoonmaken, de andere voor het ontvetten oid voor de nieuwe pasta. Dacht dat het van Arctic was. Maar bovenstaande kan gewoon prima.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Grootste deel veeg je weg met een tissue, en het overige met ket Alcohol 90-97 of IPA. Dan wel de vloeistof op het doekje doen ipv over je MB

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05

sapphire

Die-hard pruts0r

millman schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:43:
Zelfs een droog wc-papiertje is voldoende om je cpu schoon te krijgen. Nog nooit problemen mee gehad.
Dit.

WC papier, keukenrol, terpetine, wasbenzine, spuug....werkt allemaal prima.

Snap het gepiel met een wattenstaafje echt niet, je gaat een alu plaatje welke gemaakt is om knijter strak tussen een metalen blok en een moederbord in geklemd te zitten schoonmaken. Is dat zo kwetsbaar dat er wattenstaafjes bij nodig zijn :+

Gabriël AM5

• Croga
  • Laatst online: 21:04

Croga

The Unreasonable Man

Ik zie hier mensen die terpentine en wasbenzine gebruiken. Dat is dus weer géén strak idee. Dat zijn oliën en die laten dus een laag olie achter die, relatief, slecht geleid.
Tenzij je natuurlijk nog na-wast met alcohol......

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:07
Arunia schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:57:
Ik heb van een merk (geen idee meer welke) 2 flesjes. 1 voor het schoonmaken, de andere voor het ontvetten oid voor de nieuwe pasta. Dacht dat het van Arctic was. Maar bovenstaande kan gewoon prima.
pricewatch: Arctic Silver Cleaning Kit deze bedoel je denk ik, prima spul inderdaad.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:52
@Wekko306 die idd. Heb dat setje echt al jaren. Werkt goed.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-11 11:10

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik gebruik meestal een vel keukenrol. Dat is wat dikker en steviger dan wc-papier, scheelt weer vieze vingers en je hoeft minder vaak nieuw te pakken :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:29:
Hallo allemaal,

Vroeg me af of Gedenatureerde alcohol en Alcohol Ketonatus hetzelfde is als Isopropanol alcohol, en vroeg me ook af of het verstandig is om met Alcohol Ketonatus of Gedenatureerde alcohol koelpasta van je cpu,gpu ermee af te halen. Of toch maar Isopropanol alcohol gebruiken?
Het kan zelfs met water als je dat wil. Ik zou het alleen niet doen bij AMD-CPU's omdat die pinnen hebben onder de CPU. Maar inderdaad, als je het gemakkelijk voor jezelf wil maken dan koop je wat alcohol. Het maakt weeinig uit welke je koopt, het gaat echter gemakkelijker naarmate je een hogere concentratie alcohol hebt maar dat is een kwestie van hoeveel gemak je wil voor hoeveel extra geld. Ik zou de goedkoopste alcohol nemen. Het is slecht een metalen dekseltje waar je op wrijft, niets van dat spul beschadigt dat metaal.
Verder inderdaad niet in je kast ermee aan de gang gaan, haal de koeler en de CPU buiten de kast en doe het op een veilige afstand van de computer. Het zal niet direct kapot gaan als je een beetje van die oplossing knoeit (als het uit staat, je kan wel wat roest krijgen) maar beter van niet!

Nog 1 iets. De voeding staat niet uit als de knop op 0 staat! Stekker eruit trekken en dan zit er nog steeds energie in de condensators (elektrisch veld) en spoelen (magnetisch veld), je kan eventueel die energie laten dissiperen door de aanknop in te duwen, dan gaan eventjes de fans draaien maar zal de computer niet aanschakelen. Nu zal je niet dood gaan als je per ongeluk een condensator of spoel aanraakt bij de pinnetjes maar liever niet. ;)

Keukenrol (goed absorberend, niet die dunne), wattenstaafje, vaatdoekt, theedoek...wat jij wil, zolang de vloeistop er maar niet vanaf druipt. Het is niet ingewikkeld.
DirtyHennessy schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:55:
Gebruik zelf altijd wasbenzine met wattenstaafjes, maakt het ook makkelijk te doseren.
Liever jij dan ik (stank) maar het werkt inderdaad wel. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2018 23:19 ]

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 29-11 18:10
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2018 @ 23:14:
[...]

Liever jij dan ik (stank) maar het werkt inderdaad wel. :)
Vind het een heerlijke geur :9

Verwijderd

DirtyHennessy schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:29:
[...]

Vind het een heerlijke geur :9
Blijkbaar. _O-
Pagina: 1