PC upgraden / Nieuwe Moederbord, CPU en Koeling?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhino91
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-09 14:08
Dit betreft niet het geheel samenstellen van een nieuwe PC, maar voornamelijk upgraden.
Ik heb net mijn nieuwe behuizing binnen (Define R6) en wil mijn huidige onderdelen inbouwen aangezien mijn oude kast te heet werd.

Moederbord: Gigabyte X79-UD5
CPU: Intel(R) Core(TM) i7-3820 CPU @ 3.60GHz
GPU: Sapphire Nitro R9 390 8G Back Plate
Koeling: Noctua met 2x NF-B9-1600.
Geheugen: 16GB.
Voeding: Seasonic SS-650HT.

Raden jullie aan om moederbord, CPU en koeling ook te upgraden of kan ik hier mee blijven draaien?

Budget steekt niet heel krap.
Ik hoef geen hardcore game pc maar een die leuk meedraait en voorlopig nog even mee kan.

Gegroet,
Rhino

[ Voor 4% gewijzigd door Rhino91 op 16-04-2018 20:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Rhino91 schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:27:
of kan ik hier mee blijven draaien?
Je koopt een nieuwe kast omdat de vorige te heet werd? Je weet dat kasten zelf geen warmte genereren maar dat dat gebeurt door je CPU & GPU voornamelijk (en sommige HDD's).

Neem aan dat je gemeten hebt hoeveel Watt de onderdelen gebruiken en welke temperaturen er gemeten worden als je idle zit op je (Windows) desktop en welke temperaturen er gemeten worden als je wel spelletjes speelt?

Vraag me nu een beetje af wat je wil; je weet niet wat er warm wordt, je weet niet welke fans je hebt en vraagt of dit zo verder kan. Mijn domme/simpele antwoord is dan: nee; zomaar <random case> kopen gaat jouw probleem niet oplossen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhino91
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-09 14:08
Hee max,

Ik snap je punt, excuss voor de bekopte uitleg.
De kast werd te heet omdat er geen fans inzitten en hier ook geen mogelijkheid voor is.
Voornamelijk de GPU gaf teveel warmte af (in idle al en bij gamen helemaal) die de kast niet kon verwerken/afvoeren.

Ik wilde sowieso al een nieuwe behuizing dus die nu aangeschaft en vanuit daar de rest invullen.

De 2 fans zijn Noctua NF-B9-1600.

Voeding is Seasonic SS-650HT