Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-11 19:13
Hallo,

Ik heb hier een Acer Aspire 7535 laptop die vaak pas na 20 / 30 keer proberen wil opstarten.
Ik heb hem aan de stroom hangen omdat de batterij nagenoeg niet werkt.
Het vreemde is dat ik de laptop kan blijven afsluiten en opstarten zolanghij maar aan de stroom hangt.
Ook na 1 of meerdere dagen wegleggen (maar wel aan de stroom) dan start hij direct op.
Haal ik hem van de stroom af en start ik hem dan na een dag op dan lukt het niet.

Wat zou dit kunnen zijn?

Alle reacties

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Dode accu is het eerste wat in me opkomt. De accu kan niet genoeg power leveren om de laptop op te starten.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• bruce the boss
Ja maar hij hangt aan de stroom.
Dan kan de accu er toch zelfs helemaal uit?
Wegleggen met de stroom erop dan start hij wel op.
Wegleggen zonder stroom en dan opstarten met stroom werkt niet.
Dan moet ik het vaak opnieuw opstarten.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27

Nemesizz

Untouchable

Misschien dat naast de accu, de adapter ook niet helemaal 100% meer is?

Maar wat bedoel je precies met 'niet starten' ?
Gaat het ding wel aan (ledjes, fans, evt HDD)? of helemaal niks geen reactie ?

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Mocht je nog iets met de laptop willen dan raad ik je aan zowel accu als adapter te vervangen, kosten rond de 50 euro totaal. Echter is de laptop uit 2009, en zou ik niet teveel meer investeren in het niet al te vlotte model. Succes!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• bruce the boss
Met niet starten bedoel ik dat Windows niet opstart. Ik hoor de ventilator wel lopen maar Windows start niet op. Pas na tig keer proberen start hij opeens op,

Verder denk ik dat jullie mij niet goed begrijpen :)

De laptop doet het nu en is d.m.v. een stroomkabel aan het stopcontact aangesloten.
Zolang ik de stekker in het stopcontact houd kan ik de laptop afsluiten en opstarten. Ook als ik de laptop wegleg voor een aantal dagen, maar met de laptop nog steeds aangesloten aan de stroom, kan ik hem weer direct opstarten.

leg ik hem echtter weg, en NIET aan de stroom dan krijg ik hem weer niet direct opgestart.

Dat heeft toch niet met de adapter te maken dan?
Of is de adapter iets anders dan ik denk? Zit toch in het snoer verwerkt ......

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-11 19:12
En als je de accu eruit haalt en eruit laat? Wat gebeurt er dan?

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27

Nemesizz

Untouchable

bruce the boss schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:32:
Met niet starten bedoel ik dat Windows niet opstart. Ik hoor de ventilator wel lopen maar Windows start niet op. Pas na tig keer proberen start hij opeens op,

Verder denk ik dat jullie mij niet goed begrijpen :)

De laptop doet het nu en is d.m.v. een stroomkabel aan het stopcontact aangesloten.
Zolang ik de stekker in het stopcontact houd kan ik de laptop afsluiten en opstarten. Ook als ik de laptop wegleg voor een aantal dagen, maar met de laptop nog steeds aangesloten aan de stroom, kan ik hem weer direct opstarten.

leg ik hem echtter weg, en NIET aan de stroom dan krijg ik hem weer niet direct opgestart.

Dat heeft toch niet met de adapter te maken dan?
Of is de adapter iets anders dan ik denk? Zit toch in het snoer verwerkt ......
De adapter, is het voedingsblok die zet de 230V om in (meestal) 19V en die plug je in je laptop.
(tussen de stekker die in het stopcontact gaat, en de stekker die in je laptop gaat, zit zo'n dik zwart blok dat is je adapter, vaak ook wel netadapter genoemd :P )
Met dat ding kan wel degelijk was mis zijn waardoor je laptop niet voldoende vermogen krijgt om (goed) te starten.

• bruce the boss
Maar juist MET de adapter start hij wel op. Ook als ik hem een paar dagen niet gebruik maar wel aan de stroom laat hangen. Met adapter....

Verwijderd

Het is al gezegd: de laptop is gewoon op. Ik zou hier echt geen geld meer insteken om deze laptop te reanimeren. EUR50,- voor een batterij en lader is EUR50,- te veel. Stop dat liever in een nieuwe laptop.

Eventueel een 2e hands. Bijv V&A aangeboden: HP ProBook 650 G2 i5-6200u|8GB|256GB SSD|FHD Scherm|Win10 Pro... (niet van mij ;) )

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2018 21:52 ]

• Illusfyi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-08 01:06
Aangezien de accu toch weinig meer doet, zou ik inderdaad, zoals pasarica aangaf, de boel testen zonder accu. (dus kijken of hij dan direct opstart nadat de spanning eraf is geweest) Dan kan de accu tenminste ook niet een te lage spanning leveren, wat waarschijnlijk de problemen veroorzaakt.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-11 11:47
Wat hierboven ook al gezegd is; accu er uit halen.

Wrs kan de voeding niet de laadstroom van de lege accu plus de stroom die nodig is om op te starten leveren.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1