Ik heb een oude Twin Frozr 560ti die flink heet wordt. Ik heb de heatsink al helemaal schoon gemaakt, fans nieuw olie gegeven, nieuwe thermal paste er tussen, maar toch raakt hij bij het gamen binnen een paar minuten aan 100C. Ik denk dat dat een harde limiet is want daar blijft het bij (en ook precies 100C, niet er boven of er onder)
Enige wat er mis ging was dat het plastic waar de fans aan vast zitten een stukje brak bij het uit elkaar halen. Met secondelijm opgelost. Fans draaien op zich goed lijkt het, ze zijn stil en glad. Openhardwaremonitor rapporteert dat ze met ~1500 RPM draaien maar weet niet of dat veel of weinig is. Nvidia control panel zegt wel dat dat 100% is van de mogelijke snelheid.
Is het tijd voor een nieuwe heatsink? Alleen de fans vervangen?
Enige wat er mis ging was dat het plastic waar de fans aan vast zitten een stukje brak bij het uit elkaar halen. Met secondelijm opgelost. Fans draaien op zich goed lijkt het, ze zijn stil en glad. Openhardwaremonitor rapporteert dat ze met ~1500 RPM draaien maar weet niet of dat veel of weinig is. Nvidia control panel zegt wel dat dat 100% is van de mogelijke snelheid.
Is het tijd voor een nieuwe heatsink? Alleen de fans vervangen?