Connectie van mijn telfort (IPV4) naar Ziggo van zoon.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aad.slingerland
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-10-2024
Gegroet Beste Netwerkers,

Bij mijn jongste zoon staat sinds kort een Raspberry PI die ik graag op afstand (vanuit mijn huis dus) zou willen monitoren en eventueel wat aan kunnen passen in scriptjes en zo.

Dus (vanuit mijn huis) inloggen met putty op de PI is eigenlijk het doel.

Piece Of Cake dacht ik want een router configureren om port forwarding te doen is een kunstje dat ik vaker heb gedaan. Maar dat is niet alles.

Zoonlief heeft een Ziggo abo met aan de Internet kant alleen een IPV6 adres en ik heb een Telfort abo met aan de internet kant een IPV4 adres.

Ik zie (nog) niet hoe ik vanuit mijn Telfort aanluiting een connectie kan maken met een IPV6 adres .

Ben ik gedoemd om Telfort te verlaten voor een andere ISP of zie ik iets helemaal over het hoofd?

Any Thoughts?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ipv6 only? Lijkt me sterk maar oké... Teredo is je antwoord...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 16 april 2018 @ 17:14:
IPV6 en ipv4 via NAT vanuit Ziggo omdat ze geen ipv4 blokjes meer hebben ?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aad.slingerland
  • Laatst online: 14-10-2024
Thanks ik ga meteen hier even op studeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:42

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Volgens mij geeft Ziggo elke gebruiker zowel een Ipv4 als een IPv6 adres.

Op de n00b manier: Wat ziet je zoon als ie naar http://whatismyipaddress.com gaat?

[ Voor 89% gewijzigd door Spacecowboy op 16-04-2018 17:19 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Spacecowboy schreef op maandag 16 april 2018 @ 17:17:

Op de n00b manier: Wat ziet je zoon als ie naar http://whatismyipaddress.com gaat?
Ds-Lite noemen ze t geloof ik..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:32
Hier is al veel over geschreven in het Ziggo en het IPv6 topic. Ziggo geeft al zijn nieuwe klanten IPv6 met een IPv4 tunnel. inderdaad DS-lite. Het IPv4 adres is dus niet publiek routeerbaar en gaat verscholen achter een NAT bij ziggo, (zogenaamde carrier-grade NAT). Nadeel: je deelt dus een publiek IPv4 adres bij Ziggo met een legioen anderen. Een port forward vanaf buiten naar die raspberry over ipv4 kun je dus gewoon vergeten. Helaas, helaas doet Ziggo niet aan full dual stack voor (nieuwe) particulieren

Helaas doen mobiele telefoonproviders (nog) niet aan IPv6 endus gaat dit gewoon niet werken.

Oplossing (voorlopig) aan Ziggo vragen of je zoon terug mag naar IPv4. Dat kan nog, dan verliest hij IPv6, maar je kan niet zomaar op verzoek weer terug naar DS-lite. (one way ticket dus, vraag me niet waarom)

Uiteindelijk zullen de providers ons allemaal een keer aan de IPv6 moeten helpen, maar in de afgelopen 18 jaar hebben de meeste providers daar nog weinig van gemaakt. Behalve xs4all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-10 13:03
Het kan wel met een portmapper service, zoals het Duitse feste-ip.net. Die kun je bereiken via hun IPv4-adres, en de portmapper stuurt de verbinding door naar het IPv6-adres.
Dit is in feite de manier waarop ik buitenshuis (via het mobiele net of via WiFi op een publieke plek) mijn Raspberry Pi OpenVPN-server bereik. Er zijn kosten aan verbonden, ongeveer 5 Euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:36

lier

MikroTik nerd

Alternatief kan nog zijn om een site-to-site vpn tunnel aan te leggen. Dan hoef je ook geen poort 22 open te zetten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:13
Je kan hiermee gewoon Ziggo bellen met het verzoek of ze je over willen zetten naar IPv4, is binnen 24u geregeld geloof ik.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
Je kunt, zoals anderen ook voorstellen, Ziggo bellen voor een IPv4 adres of je kunt gebruikmaken van een dienst zoals ngrok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:08

DukeBox

loves wheat smoothies

lier schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:42:
Alternatief kan nog zijn om een site-to-site vpn tunnel aan te leggen. Dan hoef je ook geen poort 22 open te zetten.
Een VPN tunnel heeft ook gewoon last van het zelfde probleem. Of bedoel je een tunnel met een dual stack cloud service ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-10 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Spacecowboy schreef op maandag 16 april 2018 @ 17:17:

Bij de door jou genoemde site krijg ik mijn IPv6-ip te zien en via http://watismijnip.nl/ krijg ik mijn IPv4-ip te zien en via https://www.whatismyip.com/ krijg ik ze allebei te zien. :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bellen naar Ziggo en vragen om een IPv4 adres. Probleem opgelost. Duurt 24 uur. Succes

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2018 11:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 20:02
Of je laat de ziggo modem in bridge zetten en plaats je eigen router erachter. Hiermee verlies je automatisch je opv6 en ga je over op ipv4. Het voordeel is dat je op deze manier wel terug naar ds lite kunt door je modem uit bridge te laten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Waarom zou je uberhaubt terug willen naar dslite?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 16 april 2018 @ 17:14:
Je krijgt inderdaad 2 adressen, maar de firewall kan enkel forwarden met IPv6. Heb daarvoor die van mij ook in bridge mode laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
SMSfreakie schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:06:
Waarom zou je uberhaubt terug willen naar dslite?
Geen idee, enigste reden die ik kan bedenken is dat je dan IPv6 hebt. Maar hoe zwaar dat weegt...
Pagina: 1