Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Custom rack shelfs

Pagina: 1
Acties:

• mati1983
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:09
Hallo allemaal,

Ik werk thuis met een tweetal Ubiquiti US-8-150W switches.
Deze moeten echter een 19" patchkast in. Nu kan ik dat natuurlijk met een eenvoudige shelf oplossen, of nouja, 2, want ze passen volgens mij niet naast elkaar, maar het kastje komt in het zicht te staan, dus het moet een beetje smoelen..

Wat ik eigenlijk zoek is een betaalbare oplossing om ergens een rack shelf te bestellen, waarbij ik een custom faceplate kan laten ontwerken (CVC ofzo).. Iets waarbij ik of in een online tooltje iets kan ontwerpen en laten maken, of iets waarbij ik bv een cad ontwerpje aan kan leveren.

Ik heb even zitten zoeken, maar beland al snel in Amerika (waar men zo'n beetje alles in een rack lijkt te kunnen drukken, maar dat even ter zijde :9 ). Daar is het óf net niet wat ik zoek, óf onbetaalbaar.

Heeft iemand goede/creatieve ideeën? Wanneer iemand bekend is met de US-8-150W en/of andere, goede en fraaie oplossingen heeft om ze in een een patchkastje te verwerken mag dat natuurlijk ook.. _/-\o_

Wat ik al met al probeer te voorkomen is een plankje waarop zo'n ding ligt en na verloop van tijd scheef ligt doordat dat ding vol met kabels hangt.. (1x stroom, 8x utp en 2x fiber).

Dank jullie wel alvast! O+

PS: De maten van de behuizing van de US-8-150w: 235mm x 43mm x 204mm.
De Switches mogen volgens mij niet gestapeld worden ivm warmte ontwikkeling, dus dat worden volgens mij of twee losse 1u oplossingen, of 1x 3u, met een soort verhoginkje erin gefabriceerd, waardoor de onderste van de twee alsnog zijn warmte kwijt kan.

[ Voor 11% gewijzigd door mati1983 op 16-04-2018 16:23 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ga naar de Praxis, haal een stellingkast van 4 tientjes, verzaag/dremel dat ding en je hebt een custom made correct height patch-rack?

Verder mis ik je budget en of je uberhaupt al prijzen/indicaties had gevonden (die je ok vond of van schrok) in de USA.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik weet dat de IKEA LACK serie veel gebruikt wordt voor doehetzelf racks. 19" spullen passen daar perfect in.
Afbeeldingslocatie: https://www.tog.ie/wp-content/uploads/2010/02/Img_0049.jpg

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 13:15

killercow

eth0

u_nix_we_all schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:30:
Ik weet dat de IKEA LACK serie veel gebruikt wordt voor doehetzelf racks. 19" spullen passen daar perfect in.
[afbeelding]
Daar waren we ooit als grapje mee begonnen idd, maar het werkt wel: https://wiki.eth0.nl/index.php/LackRack

openkat.nl al gezien?

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:22
Mailtje naar Schaeffer sturen en vragen of ze een shelf kunnen maken met custom frontplate waar de switch doorheen steekt? En vervolgens de switch vast zetten mbv de muurbeugels. Of je zet de switch op een normale shelf vast met de muurbeugels. Ff een paar gaatjes boren en met een paar boutjes en moeren vast zetten.
https://www.schaeffer-ag.de/en/

Andere optie is om gewoon een paar plaatjes aluminium te laten buigen voor 19" beugels.

[ Voor 11% gewijzigd door MewBie op 16-04-2018 16:46 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• mati1983
Dank voor je tip van Schaeffer; ga ik zeker even naar kijken!

@MAX3400 en @u_nix_we_all dank voor jullie reactie, maar de kast an sich is het probleem niet. Ik zoek een oplossing op mn switches netjes in een standaard 19" rack te krijgen. :)

Qua budget: geen vast budget, maar het moet in het redelijke blijven. $300+ voor een custom faceplate voor een switchje van ca €200 vond ik wat gortig :)

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

Deze maakt ook custom frontpanels: https://www.rack247.com/nl/frontpaneel-op-maat

Zijn meerdere leveranciers voor dit soort spul. Maar misschien is het goedkoper en praktischer om gewoon een patchkastje met dichte/donkere deur te nemen?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 14:49
mati1983 schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:21:
Hallo allemaal,

Ik werk thuis met een tweetal Ubiquiti US-8-150W switches.
Deze moeten echter een 19" patchkast in. Nu kan ik dat natuurlijk met een eenvoudige shelf oplossen, of nouja, 2, want ze passen volgens mij niet naast elkaar, maar het kastje komt in het zicht te staan, dus het moet een beetje smoelen..

Wat ik eigenlijk zoek is een betaalbare oplossing om ergens een rack shelf te bestellen, waarbij ik een custom faceplate kan laten ontwerken (CVC ofzo).. Iets waarbij ik of in een online tooltje iets kan ontwerpen en laten maken, of iets waarbij ik bv een cad ontwerpje aan kan leveren.

Ik heb even zitten zoeken, maar beland al snel in Amerika (waar men zo'n beetje alles in een rack lijkt te kunnen drukken, maar dat even ter zijde :9 ). Daar is het óf net niet wat ik zoek, óf onbetaalbaar.

Heeft iemand goede/creatieve ideeën? Wanneer iemand bekend is met de US-8-150W en/of andere, goede en fraaie oplossingen heeft om ze in een een patchkastje te verwerken mag dat natuurlijk ook.. _/-\o_

Wat ik al met al probeer te voorkomen is een plankje waarop zo'n ding ligt en na verloop van tijd scheef ligt doordat dat ding vol met kabels hangt.. (1x stroom, 8x utp en 2x fiber).

Dank jullie wel alvast! O+

PS: De maten van de behuizing van de US-8-150w: 235mm x 43mm x 204mm.
De Switches mogen volgens mij niet gestapeld worden ivm warmte ontwikkeling, dus dat worden volgens mij of twee losse 1u oplossingen, of 1x 3u, met een soort verhoginkje erin gefabriceerd, waardoor de onderste van de twee alsnog zijn warmte kwijt kan.
Je zou nog kunnen kijken naar zo'n ding:

https://www.wimoodshop.nl...-Edgerouter-Rackmount-Kit
Afbeeldingslocatie: https://www.wimoodshop.nl/images/shop/1704_2

Is bedoeld voor de EdgeRouter, maar past misschien ook een ES-8 in.
Warmteontwikkeling is idd wel een dingetje... Volgens de handleiding moet je in ieder geval aan ze zijkanten 2 cm vrij houden:
WARNING: Failure to provide proper ventilation may
cause fire hazard. Keep at least 20mm of clearance next
to the ventilation holes for adequate airflow.
Ben benieuwd wat je gaat doen :).

Hier ook nog wat info (en opmerkingen dat het niet helemaal de bedoeling is om de switch in een 1U rack te hangen :Y) ): https://community.ubnt.co...port-switch/idi-p/1588267

• mati1983
Ik vrees dat de Edgerouter echt andere afmetingen hebben, dus ga die gok niet nemen..
Ik kom tot de ontdekking dat ze als het goed is wel in 10" passen, dus ik denk dat ik maar een 10" patchkastje haal; probleem ook opgelost :).

Ik weet dat UBNT het niet helemaal eens is het met inbouwen, maar de load op mijn switches valt mee en daarnaast heb je natuurlijk nog eens inbouwen en inbouwen. Met voldoende ventilatie en ruimte durf ik 'm wel aan.. :)

Thanks allemaal voor het meedenken!
Pagina: 1