Web app om data uit spreadsheet te tonen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VladimirLudovic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 15:26
Hey tweakers!

Omdat ik geen behoefte heb het wiel nogmaals uit te vinden, ben ik op zoek naar:

een web-applicatie die een toegankelijke UI verzorgd voor een database in de vorm van een Excel spreadsheet met tientallen regels (niet toegankelijk voor de doelgroep) en een baal aan plaatjes.

De context: Ik heb in een excel sheet alle ontwerp voorwaarden opgenomen die de attractienorm (EN-NEN norm) specificeert. Daarnaast heb ik een baal plaatjes gemaakt om deze normen inzichtelijk te maken. Een soort "design guide lines" dus.

Op dit moment werk ik met de excel sheet door goed te filteren, maar dit werkt niet intuïtief genoeg voor de doelgroep, en ik wil dat de doelgroep deze regels en plaatjes kan raadplegen op onderwerp, en vanaf internet. Dat moet zodanig gebeuren dat de getoonde info altijd up-to-date is, en steeds de bron opnieuw wordt geraadpleegd.

Ik heb de regels nu voorzien van "tags", zodat je kunt filteren op relevante info voor je vraag. Dat zou ik met de plaatjes ook kunnen doen.

Ik wil dat de gebruiker de regels ook opgesomd krijgt in de vorm van een tabel die te filteren is (Excel style).

De webomgeving waarin de website nu is opgebouwd is craft cms, zou natuurlijk fantastisch zijn om een plugin te vinden binnen dat platform, maar een hoop zoeken leverde mij niets op helaas.

Er zijn veel apps die wel een mooie excel tabel genereren die bijvoorbeeld ook zijn voorzien van Excel-achtige filters, maar dat wordt dan één keer gedaan, en daarmee wordt de gehele tabel geïmporteerd in je website. Bijvoorbeeld door te embedden, of d.m.v. Bootstrap Table, FanceGrid, e.d.

Voor mij is het belangrijk dat er al een voorselectie gemaakt kan worden - en dat ik ook getagde plaatjes kan opvragen en tonen. Ook is het belangrijk dat bij elke keer dat de informatie wordt opgevraagd, de bron opnieuw wordt aangesproken, omdat de source database aan veel verandering onderhevig is, en de getoonde data altijd up-to-date dient te zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijke applicatie niet al bestaat, en vandaar mijn vraag! Hoop dat iemand ideeën heeft, en hoor ze in dat geval graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:03
R + shiny icm shinyapps
https://www.rstudio.com/products/shiny/shiny-user-showcase/

Of wellicht microsoft powerBI (minder flexibel, maar wel laagdrempeliger)...

[ Voor 87% gewijzigd door breew op 16-04-2018 16:58 ]