Toon posts:

aaargh HD krijgt steeds meer bad sectors :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zie topic. niet zo leuk dus :( :(
Het is een seagate barracuda nogwat 20gb 7200tpm. Ik heb al meer negatieve dingen gehoord over deze schijf, dus ik ben dus ook bang dat hij niet meer zo lang heeft....
Zwaar kl**e, ding is oktober pas 1 jaar.
Ik ben al bezig met branden, want straks stopt ie er helemaal mee en is het over met de pret.
Ik heb de seagate diagnostics gedownload en als die klaar is zegt ie dat de schijf aan vervanging toe is (met een heleboel woorden).

Ik heb dus wel garantie op het ding, alleen ben ik hem dan zeker weer een tijd kwijt. Ik wil gewoon meteen een nieuwe. liefst de data nog overzetten ook. dat zou helemaal mooi zijn. Iemand een idee hierover of dat mogelijk is?? Ik heb hem bij HE computers in deventer gekocht zat in de pc die ik daar heb gekocht.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je de data terug wilt dan moet je er voor betalen en dat is niet goedkoop.

En een tijd kwijt valt best mee. 2 weken geleden is een seagate van mij kapot gegaan (2.5 jaar oud) en ik had binnen 8 dagen een nieuwe.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
8 dagen :'(
das best lang voor mij......

Maar als ik nou naar die winkel ga en vraag of ze niet ff een andere schijf willen pakken en lekker overpompen

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die Hd is zeker je opstartschijf?

en als die HD nog te lezen is dan zal die winkel dat best wel willen doen denk ik.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 22:40
Ik denk dat je sneller klaar bent met het maken van een image dan met het branden van alle data! Als ik jou was zou ik ff van alle partities een image maken en dat later op een nieuwe schijf per partitie terugzetten zodat je de partitie indeling evt. nog kunt aanpassen.

En als je hem binnen 8 dagen terug hebt mag je absoluut niet klagen...dan is de service van seagate echt goed te noemen en mogen ze bij ibm daar wel eens naar kijken want dat heeft mij tweemaal 2 maanden gekost :(

Verwijderd

Topicstarter
die HD is idd mijn opstartschijf. alles staat er zon beetje op, afgezien van mp3 daar heb ik een ander oud schijfje voor. die ben ik dus nu aan het gebruiken om data te backuppen.
als ik images wi maken dat moet ik die ook ergens laten, maar waar? Dan moet ik alsnog opruimen, nou dan maar meteen alles opruimen.
En de hd is nu nog prima leesbaar, maar het aantal bad sectors groeit zo hard dat ik bang ben dat het niet lang meer gaat duren. dinsdag is die winkel open, kijken of we iets kunnen regelen.

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-04 21:11

BitByter

Prutst dit forum

mijn maxtor 20 gig, heeft/krijgt ook bad sectors :(, ik heb hem bij mycom gekocht, ik mag hem in principe omruilen,

maar daar wacht ik mee, gewoon wachten totdat er geen 20 gig schijven meer verkocht worden ;) (binnen 1 jaar ofkooz)

Verwijderd

Word toch echt een nieuwe kopen.

Verwijderd

Bad sectoren zijn net als de borg, voor je het weet is je hele schijf geassimileerd..

Indien garantie --> ruilen
Indien geen garantie --> weggooien en nieuwe kopen.

In alle gevallen backuppen.. :)

Verwijderd

Topicstarter
achja, garantie zit er nog wel op. dat is het probleem niet. Maarja, ben ik het ding weer kwijt :'(

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op maandag 16 juli 2001 03:47 schreef hezik het volgende:
Bad sectoren zijn net als de borg, voor je het weet is je hele schijf geassimileerd..
LOL :D

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:08
Heb afgelopen donderdag 2 stuks naar seagate gestuurd: mijn SCSI bootdisk en een oude 4,3GB IDE disk. Beide met zeer veel bad sectors. Zijn vandaag net binnengekomen bij Seagate, hoop ze deze week nog terug te zien...

• Sukke
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-12-2023

Sukke

...ziet het niet meer zitten..

Heb je wel actieve koeling op de schijf staan?
7200 toeren schijven kunnen goed heet worden en dit is niet bevordelijk voor de levensduur. Een beetje goede koeler kost je zo'n 60 a 70 gulden.
Maar geloof mij, het is het waard.

Fokke & Sukke

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:08
Ik heb beide 7200RPM disks (Seagate Barracusa ATAIII en Seagate Medalist Pro SCSI) boven de voeding in een goed geleidend frame hangen.

Hdd's gaan nou eenmaal kapot als ze ooit slecht behandeld zijn (zoals bij norrod in die dozen: liggen daar klaar voor het schoppen op de vloer)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, ik heb zelf bij computer 2000 gewerkt. In het magazijn gaat het er ruig aan toe. staat er een computer op 1 stelling hoog. En dan heeft er niemand zin om de heftruck erbij te halen, dus laten ze het gewoon valen. BAM, op de grond...naja boeiuh, gewoon opsturen....zo gaat dat. Vandaar dat erzo af en toe wat kapot gaat

Verwijderd

Topicstarter
^^^^^^^^

Ik heb Inmiddels de HD naar de winkel gebracht en dan gaat ie naar de technische dienst waar ze hun licht er nog over laten schijnen. Als ze dan nog wat op vooraad hebben dan krijg ik gelijk die nieuwe, anders wordt ie opgestuurd en krijgen ze van seagte een nieuwe die ik dus weer krijg.

Aangezien ik toch al de hele tijd er last van had dat me HD vol zat heb ik nu gelijk een 30gb WD 7200tpm gekocht. Kan ik ook weer gewoon verder met me pc, en strax heb ik dan ook 50gb :P
Pagina: 1