Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 14:44
Graag zou ik mijn achternaam als domeinnaam willen hebben met NL als tld, dus achternaam.nl. Gewoon voor persoonlijk gebruik, als mailadres en misschien simpele website, maar in het begin hooguit een doorverwijzing naar Linkedin ofzo.
Nu bevind ik mij in de unieke positie dat mijn achternaam nogal zeldzaam is, ik schat dat er ongeveer 10 mensen in Nederland met die naam zijn. Verder ook geen enkel bedrijf die zo heet, het is ook niet een Nederlandse naam/woord. De .eu .com en .net zijn nog wel beschikbaar. Tot een paar jaar geleden was er wel een kleine horecagelegenheid die de domeinnaam had, maar het bedrijf is opgehouden en zo ook de domeinnaam. Die is komen te vervallen en volgens mij door een (Duits) bedrijf opgekocht die in bulk verlopen domeinnamen opkoopt en ze vervolgens voor een erg hoge prijs wil verkopen.(https://www.domainname.de/)

Althans, via hun site kon ik een account aanmaken en een bod plaatsen, dus gedaan voor 10 euro. Vervolgens werd er vrij snel een tegenbod gedaan van 7000 euro 8)7 Vandaag belde een broker mij op met de vraag of ik het voor die prijs wilde kopen of niet. Situatie uitgelegd, en na een paar minuten zeuren kon ze de prijs verlagen tot 100 euro. Eigenlijk vind ik dit nog steeds teveel :P
Ik verwacht eigenlijk dat er niemand anders het zou willen kopen, dus heeft er iemand enig idee hoelang het op zo'n site blijft staan? Gaat het na een paar weken/maanden/jaren weer eraf en komt het beschikbaar? Dan zou ik nog wel even willen wachten, anders misschien toch die 100 euro aftikken. Of gewoon genoegen nemen met achternaam.eu ofzo... :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 12:03

WCA

FoxLenny schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:07:
Graag zou ik mijn achternaam als domeinnaam willen hebben met NL als tld, dus achternaam.nl. Gewoon voor persoonlijk gebruik, als mailadres en misschien simpele website, maar in het begin hooguit een doorverwijzing naar Linkedin ofzo.
Nu bevind ik mij in de unieke positie dat mijn achternaam nogal zeldzaam is, ik schat dat er ongeveer 10 mensen in Nederland met die naam zijn. Verder ook geen enkel bedrijf die zo heet, het is ook niet een Nederlandse naam/woord. De .eu .com en .net zijn nog wel beschikbaar. Tot een paar jaar geleden was er wel een kleine horecagelegenheid die de domeinnaam had, maar het bedrijf is opgehouden en zo ook de domeinnaam. Die is komen te vervallen en volgens mij door een (Duits) bedrijf opgekocht die in bulk verlopen domeinnamen opkoopt en ze vervolgens voor een erg hoge prijs wil verkopen.(https://www.domainname.de/)

Althans, via hun site kon ik een account aanmaken en een bod plaatsen, dus gedaan voor 10 euro. Vervolgens werd er vrij snel een tegenbod gedaan van 7000 euro 8)7 Vandaag belde een broker mij op met de vraag of ik het voor die prijs wilde kopen of niet. Situatie uitgelegd, en na een paar minuten zeuren kon ze de prijs verlagen tot 100 euro. Eigenlijk vind ik dit nog steeds teveel :P
Ik verwacht eigenlijk dat er niemand anders het zou willen kopen, dus heeft er iemand enig idee hoelang het op zo'n site blijft staan? Gaat het na een paar weken/maanden/jaren weer eraf en komt het beschikbaar? Dan zou ik nog wel even willen wachten, anders misschien toch die 100 euro aftikken. Of gewoon genoegen nemen met achternaam.eu ofzo... :)
Zolang zij die domeinnaam in gebruik hebben, en er voor betalen, is ie van hun.

Echt regels voor het kapen van domeinnamen zijn er voor zover ik weet niet, je hebt hooguit recht op een domeinnaam als je kan bewijzen dat je merkenrecht of auteursrecht hebt op die naam dacht ik. Anders is het simpelweg pech.

Die 7000 euro is gewoon voor hun hopen dat je hapt, maar met 100 euro maken ze er misschien ook al wel winst op. Ga je iig niets tegen doen.

Het bedrijf is overigens Oostenrijks, volgens het emailadres zijn ze te bereiken op brandprotllc@gmail.com of office@realtime.at, en heet het bedrijf webagentur.at internet services gmbh

ook staat er een privacy policy van http://www.parkingcrew.net/ op de url, misschien die eens aanspreken

[ Voor 6% gewijzigd door WCA op 16-04-2018 12:18 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:06
voor die € 100 kan die broker nog jaren het domein vasthouden en een gok nemen dat er iemand ooit met een hoger bod zal komen. Ofwel, die komt nooit meer vrij. € 100 lijkt me dan een koopje, hoe raar dat ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10 19:25

P_Tingen

omdat het KAN

Staar je niet blind op de .nl variant. Ik wilde precies hetzelfde maar ene Bart <mijnachternaan> was me 2 weken voor, dus de .nl versie kon ik naar fluiten. Ik heb nu de .net versie en die kost me iets meer dan een tientje per jaar en is op zich leuk genoeg.

In het begin toen ik hem had, snapten sommige mensen mijn emailadres niet en werd het regelmatig geïnterpreteerd als 'hetnet' ipv .net maar dat gebeurt me tegenwoordig nooit meer.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Precies EU is ook leuk, zou vooral niet in zee gaan met die kapers het zijn gewoon ratten die met smerige truckjes geld verdienen. Als ze niks meer verdienen stopt het vanzelf.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 23:36
Sarcasme Aan

Maar EU natuurlijk ook niet doen. Stel je voor dat we ooit uit de EU stappen raak je hem wellicht weer kwijt. (waar ze nu Engeland mee dreigen).

Sarcasme Uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:57
En anders .com? Dat kan toch ook? De kosten zijn dan veel hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik dacht er eerst nog over om die 100 euro te betalen, maar ik ben toch wel van de principes en heb ook een hekel aan dat soort ratten bedrijven @Frogmen :P
Denk dus dat het eu of net wordt, com was toch ook al bezet (ook via brooker, vanaf prijs 2500 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik zou ze € 50 bieden. Als je ze duidelijk kan maken dat de doelgroep echt beperkt is en dat het vorige bedrijf er gewoon mee gestopt is, is er een grote kans dat ze het accepteren.

Zodra zij hem opheffen is de kans groot dat er weer een ander bedrijf de naam oppikt met eenzelfde businessmodel. Dus wachten tot zij hem opheffen zou ik niet zo snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Voor mijn bedrijfsnaam heb ik helaas niet de .com variant. Dat wist ik toen ik het bedrijf starte. De eu. net org etc heb ik wel. Tevens heb ik nog een variant van de naam een aantal keren geregistreerd. Net zo'n bedrijf vraagt er 1250 dollar voor, en dat is me te gortig. Ik verwacht het naar beneden te kunnen bijstellen naar 500 euro of basis van ervaringen op het internet. Dat doe ik wel een andere keer, als ik meer doe dan nu met mijn bedrijf (ik opereer nog niet internationaal).

Echter dit soort bedrijven betaald nagenoeg niets voor domein namen, omdat ze er zoveel afnemen. Die prijs kan wel eens onder 1-2 euro per stuk liggen. Dus ze kunnen het 50 jaar vol houden en je dan hem nog voor 100 euro verkopen en ze maken nog winst.

Dus of neem hem over voor 100 euro (of probeer het naar beneden te krijgen, zoals hierboven wordt gezegd 25-50 euro), of neem een andere extentie (misschien is .xxx ook wel vrij, of als je in Amsterdam woont .Amsterdam). Een derde optie is je voornaam of letter in de naam zetten, pietjepuk.nl of familypuk.nl, ppuk.nl. Optie 4 is natuurlijk een naamsverandering, maar of de reden dat het .nl domein is al bezet is, een geldige is, weet ik niet

[ Voor 3% gewijzigd door jeanj op 16-04-2018 16:59 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb voor mijn voornaamachternaam.com, 400 euro betaald bij een particulier.
De NL varianten waren al in gebruik en wilden niet verkopen of reageerden niet op mijn mail.

[ Voor 15% gewijzigd door Ernemmer op 16-04-2018 17:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb mijn achternaam in 2000 gelijk geregistreerd toen het voor particulieren mogelijk was.
De .nl, .eu nu beiden in bezit, ondanks dat ik ook een zeldzame achternaam heb, krijg ik nog steeds regelmatig aanbiedingen om de .nl over te dragen.

Zelfs één keer een dreiging van een rechtzaak ;)
Een bloemenwinkel wilde persé de naam, en na een paar mailtjes met "info@ " die ik elke keer afwees, kreeg ik een "laatste waarschuwing"
Ik MOEST het domein binnen 24u overdragen, anders zou er actie ondernomen worden.

De tegenpartij had volgens mij geen idee wie ik was, en drong nogmaals aan.
Toen heb ik hem maar even gebeld .... dat doe je nu eenmaal makkelijk als neefje :|
Kort gesprekje over hun internetpagina die nog op een xs4all/personal stond, en dat hij bezig was met de .nl site ...

Hem maar uitgelegd dat hij hem echt niet ging krijgen, en nodeloos te zeggen dat de relatie die al voor dit gebeuren koeltjes was, daarna helemaal bevroor :+

Nu hou ik het adres alleen nog maar voor de placeholder, ik ga hem écht nooit afstaan, voor die 6€/j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-10 11:36
Als it 'er zou je ook nog een .it domein kunnen overwegen. ;)
Ben ik ook van plan omdat mn achternaam.nl al bezet was.
Voornaamachternaam.nl zou natuurlijk nog kunnen. Maar dat lijkt me een beetje vreemd met mail: Voornaam@voornaamachternaam.nl
Dus het is misschien ook wel makkelijk om na te denken hoe een mogelijk mailadres eruit zal zien als je meer met de website gaat doen.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:47

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wat dat je van .info? Ook wel een leuke, deze heb ik zelf mijnnaam@achternaam.info. Dit icm een hosting pakketje en de hele familie heeft een net mail adres :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Max2000 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:21:
Als it 'er zou je ook nog een .it domein kunnen overwegen. ;)
Ben ik ook van plan omdat mn achternaam.nl al bezet was.
Voornaamachternaam.nl zou natuurlijk nog kunnen. Maar dat lijkt me een beetje vreemd met mail: Voornaam@voornaamachternaam.nl
Dus het is misschien ook wel makkelijk om na te denken hoe een mogelijk mailadres eruit zal zien als je meer met de website gaat doen.
mail@voornaamachternaam.nl lijkt mij dan de meest logische oplossing :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:36
100 euro :9

Ik zou het wel weten. Mijn achternaam willen ze niet minder dan 2850 euro ex btw voor hebben. Wel een bestaand woord, maar niet een die je snel voor een bedrijf zou willen gebruiken. Pagina is dan ook leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik zou die €100 betalen, heb je daarna je hele leven nog plezier van. Inderdaad jammer dat het zo moet, maar anders krijg je hem simpelweg niet. voornaam@achternaam.nl is toch wel het mooist. Daarnaast kan je dit voor andere leden van je gezin/familie ook zo regelen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 11:08
Voor 100 euro echt niet moeilijk doen, ik wou dat ik de .com/.net/.nl van mijn achternaam had.

Nu heb ik alleen .org en .eu :( (en zit nog te denken over .io, maar die zijn iets duurder)

Recentelijk nog voor 1500 euro een .nl domeinnaam verkocht, leuk naampje voor developers verder niks, draaide een oud blogje van mij op.

100 euro is echt niet veel, dat ben je aan 10 jaar registratie al kwijt.

Verder, er komen steeds meer mensen met jouw achternaam (statistisch gezien wordt je familie groter), dus er zal altijd interesse zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door GrooV op 17-04-2018 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Je achternaam is <op verzoek verwijderd> , right?

Wat dacht je van eerstegedeeltenaam.tweedegedeeltenaam.nl ? :P

[ Voor 31% gewijzigd door WCA op 17-04-2018 14:11 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

CrashOne schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:42:
. Daarnaast kan je dit voor andere leden van je gezin/familie ook zo regelen.
Ja, voor mij dus de grootste reden om ver van een dergelijk domeine beheer/verantwoordelijkheid weg te blijven.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-10 17:56
GreNade schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:57:
Je achternaam is [knip], right?

Wat dacht je van [knip].nl? :P
Niet tof, 8)7 nu er ineens meer hits binnenkomen op die .nl is de kans voor TS om af te pingelen naar €50 nihil en zal de prijs eerder omhoog gaan.

edit: naam is intussen al verwijderd terwijl ik zat te typen

[ Voor 9% gewijzigd door Valentino-46 op 17-04-2018 14:15 ]

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Valentino-46 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:13:
[...]

Niet tof, 8)7 nu er ineens meer hits binnenkomen op die .nl is de kans voor TS om af te pingelen naar €50 nihil en zal de prijs eerder omhoog gaan.
Was niet aan 't nadenken, zsm weer verwijderd. Excuses

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

MrMonkE schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:58:
[...]

Ja, voor mij dus de grootste reden om ver van een dergelijk domeine beheer/verantwoordelijkheid weg te blijven.
Ik heb dit eenmalig voor mijn ouders, zusje, vrouw en kinderen ingericht. Iedereen blij, nooit gezeur.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 21:06
voornaam@achternaam.online kan ook leuk zijn.... en redelijk goedkoop. Er zijn ondertussen zoveel mogelijkheden dat een beetje out-of-the-box denken leuke combinaties kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Voor .nl domeinen zou je kunnen proberen gebruik te maken van de geschillenregeling van SIDN:
https://www.sidn.nl/a/nl-domeinnaam/inbreuk-op-rechten

Als je er daarmee niet uitkomt zou je het via de rechter uit moeten vechten, maar dat is natuurlijk al gauw niet leuk meer. Betalen aan zo'n dropcatcher zou ik ten alle tijden proberen te vermijden. Hou je zo'n giftige markt alleen maar mee in stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als je niet gaat voor de .nl maar voor een .com of .net of dergelijke tld's, denk even aan de whois privacy regels. Bij .nl zijn die voor particulieren prima, maar met een .com staan jouw adresgegevens op internet, dit kun je afschermen door whoisprivacyguard achtige diensten welke je weer een paar € kosten.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vind €100 euro geen onoverkomelijk bedrag. Ik heb zelf <achternaam>.net alweer een jaar of 15 en ik ben van zins die te houden. Je hebt ook prima alternatieven met .net, .info, .io of .eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

mcDavid schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:12:
Voor .nl domeinen zou je kunnen proberen gebruik te maken van de geschillenregeling van SIDN:
https://www.sidn.nl/a/nl-domeinnaam/inbreuk-op-rechten

Als je er daarmee niet uitkomt zou je het via de rechter uit moeten vechten, maar dat is natuurlijk al gauw niet leuk meer. Betalen aan zo'n dropcatcher zou ik ten alle tijden proberen te vermijden. Hou je zo'n giftige markt alleen maar mee in stand.
Een achternaam is geen merk of handelsnaam tenzij je die specifiek geregistreerd hebt als bedrijfsnaam lijkt mij

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
GreNade schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:34:
[...]

Een achternaam is geen merk of handelsnaam tenzij je die specifiek geregistreerd hebt als bedrijfsnaam lijkt mij
Maar wel een eigennaam. En gezien de eigenaar geen enkel legitiem belang heeft of ooit gehad heeft bij die domeinnaam, zie ik het eigenlijk nog best voor me dat het in voordeel van TS beslist wordt.

Hoewel dat natuurlijk wel het bestaan van dropcatchers volledig zou ondermijnen, dus gezien die nog steeds bestaan zal het wel minder makkelijk zijn dan het lijkt. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

mcDavid schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:53:
[...]

Maar wel een eigennaam. En gezien de eigenaar geen enkel legitiem belang heeft of ooit gehad heeft bij die domeinnaam, zie ik het eigenlijk nog best voor me dat het in voordeel van TS beslist wordt.

Hoewel dat natuurlijk wel het bestaan van dropcatchers volledig zou ondermijnen, dus gezien die nog steeds bestaan zal het wel minder makkelijk zijn dan het lijkt. ;(
Voor zover ik weet gaat dat alleen op als iemand inbreuk maakt op jouw rechten met zo'n domeinnaam. Waarom zou TS meer recht hebben op zo'n domeinnaam dan die broker?

't is lullig maar zo werkt het nou eenmaal.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

FreshMaker schreef op maandag 16 april 2018 @ 17:53:
tgelegd dat hij hem echt niet ging krijgen, en nodeloos te zeggen dat de relatie die al voor dit gebeuren koeltjes was, daarna helemaal bevroor :+

Nu hou ik het adres alleen nog maar voor de placeholder, ik ga hem écht nooit afstaan, voor die 6€/j
1 ... BILLION dollar. Mu .. mua .. muahahahahaha :)

(ergo: Mijn domein is altijd te koop voor wie een portemonnee die groot genoeg is trekt. )

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MrMonkE schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 17:50:
[...]

1 ... BILLION dollar. Mu .. mua .. muahahahahaha :)

(ergo: Mijn domein is altijd te koop voor wie een portemonnee die groot genoeg is trekt. )
Tja, in weze misschien wel, maar zo waardevol is onze familienaam nu ook weer niet.
Zou je Janssen heten, en persé @ Janssen willen overnemen ...

Maar hier speelde ook de "gunfactor" mee, die mensen waren in het verleden altijd 'meer' dan ons, voelden zich zoveel beter, want eigen zaak ...
Ik had zoiets, dát en dan de arrogantie uit de mailtjes ... nee, you snooze, you loose .... ( als bedrijf hadden ze de mogelijkheid al veel eerder .. dus te laat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FoxLenny
Beetje laat antwoord, maar dankjewel voor al jullie antwoorden!

Ik had nog geprobeerd om 70 euro te bieden op de .nl, maar daar werd niet meer op gereageerd. >100 euro vond ik toch echt teveel voor gewoon een maildomein. Uiteindelijk dus maar besloten om dat maar te laten voor wat het is en voor de .eu gegaan. En het idee dat als ik wel had betaald ik het hele systeem in stand hou van de brokers zat me ook tegen :P
Alle alternatieven waren ook leuk, maar het gaat mij vooral om een eigen mailadres. Met al het nieuws de laatste tijd probeer ik me een beetje los te weken van Facebook/Google/etc. En dan staat .eu toch wel het netste. Als it'er is .it natuurlijk leuk, of zoals ik die Aardwetenschappen heeft gedaan .rocks (ja, dat kan ook), maar dat is toch iets minder professioneel naar mijn mening.

Mijn achternaam is niet geheim ofzo, vrij makkelijk te vinden (stond ook gewoon lange tijd op Tweakers), maar had ik expres niet genoemd om te voorkomen dat er meer hits naartoe gingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03:05
True schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:12:
Bij .nl zijn die voor particulieren prima, maar met een .com staan jouw adresgegevens op internet, dit kun je afschermen door whoisprivacyguard achtige diensten welke je weer een paar € kosten.
Mijn com domein staat gewoon op de stratumseweg (zo uit mijn hoofd), overigens al mijn domeinen.
Kostte eenmalig 2,- p/d geloof ik. Gewoon het adres van mijn webhost dus.
Voornaam achternaam boeit me niet zo, adres vond ik wat minder.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Bad Brains schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 10:17:
[...]

Mijn com domein staat gewoon op de stratumseweg (zo uit mijn hoofd), overigens al mijn domeinen.
Niet elk tld staat whois privacy toe en wanneer het wel toegestaan is kost dit meestal extra.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
Nog even een late update:
Had uiteindelijk de .eu domeinnaam maar genomen. Alleen tijdje terug zat ik te kijken en zag ik ineens in de whois dat [mijnachternaam].nl binnenkort zou komen te vervallen :D
Via bHosted kon ik een aanvraag doen dat ze zodra hij echt kwam te vervallen een poging zouden doen om die over te nemen en dat heb ik gedaan (was iets van 30 euro). En dat ging goed! _/-\o_
Even later alles overgezet naar TransIP (waar ik ook al zit oa met Stack, wel zo fijn om alles bij elkaar te hebben). Dus nu een mooi e-mailadres voornaam@achternaam.nl :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
Bad Brains schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 10:17:
[...]

Rijkelijk laat, maar hier moet ik toch ff op reageren. Zo'n constructie zou ik ten alle tijden afraden. De domeinnaam staat dan namelijk helemaal niet op jouw naam, maar op naam van je registrar. Die kan er mee doen en laten wat ze willen. Zolang alles koek en ei is, is dat natuurlijk niet zo'n punt, maar als je de domeinnaam ooit wilt verhuizen of whatever, zul je eerst moeten vragen of ze het eigendom aan jou over willen dragen... En dat zijn ze geenszins verplicht als ze daar geen zin in hebben...
Pagina: 1