windows update, melding systeem verouderd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:30
Krijg vandaag weer de melding: Uw apparaat loopt risico omdat het is verouderd en belangrijke veiligheids- en kwaliteitsupdates ontbreken. Werk het apparaat bij, zodat Windows veiliger wordt.

Vorig week nog updates geinstalleerd.
Zojuist al update opnieuw geinstalleerd, ook de restore health optie al uitgevoerd.
De volgende optie is een in-place upgrade ...

Het is niet eerste keer, vorige keer is beheerder paar uur bezig geweest om het te fixen.

Waar zou dit toch door komen? Ik zet laptop altijd netjes in slaap stand of stop windows voordat ik hem in de tas stop.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:46

Onbekend

...

Controleer eens de datum en tijd van het systeem?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het is niet eerste keer, vorige keer is beheerder paar uur bezig geweest om het te fixen.
Oke, domme vraag maar wat moeten wij er dan mee?

Blijkbaar is er een issue met updates, policies, device management, connectivity, etc. Ik ken laptops die zoooo dichtzitten, dat je alleen updates krijgt als je op 1 bepaald VLAN zit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sparks schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:03:
Krijg vandaag weer de melding: Uw apparaat loopt risico omdat het is verouderd en belangrijke veiligheids- en kwaliteitsupdates ontbreken. Werk het apparaat bij, zodat Windows veiliger wordt.

Vorig week nog updates geinstalleerd.
Zojuist al update opnieuw geinstalleerd, ook de restore health optie al uitgevoerd.
De volgende optie is een in-place upgrade ...

Waar zou dit toch door komen? Ik zet laptop altijd netjes in slaap stand of stop windows voordat ik hem in de tas stop.
Heb je automatisch aangevinkt bij Windows updates ?
Lijkt me gewoon een melding dat je alles volgens Windows advies moet instellen. als je dat niet wil kun je die meldingen uitzetten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

sparks schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:03:
...Het is niet eerste keer, vorige keer is beheerder paar uur bezig geweest om het te fixen...
Dan heeft-ie het toen niet goed gefixed; mag hij het nog eens over doen

Een beheerder wordt niet blij van iemand die m.b.v. tweakers z'n laptop gaat vernaggelen.
En jij ook niet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:16
welke versie van windows 10 heb je? sinds vorige week komt deze melding als je nog op windows 10 1607 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
Datum staat goed, updates komen ook automatisch wel binnen maar stoort me dat onderin het scherm een rood kruisje door defender staat ...
Het is de 1709 versie.
Beheerder heeft toen goed gefixed, heeft een aantal maanden gewoon weer gewerkt dat updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sparks schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:15:
Datum staat goed, updates komen ook automatisch wel binnen maar stoort me dat onderin het scherm een rood kruisje door defender staat ...
Het is de 1709 versie.
Beheerder heeft toen goed gefixed, heeft een aantal maanden gewoon weer gewerkt dat updaten.
Dan betreft het een update voor Defender of een melding een scan uit te voeren. Niet voor Windows Update dus. Ik weet niet welke bevoegdheden je hebt, anders even langs de TD/ICT afdeling.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
Hackus schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:20:
[...]

Dan betreft het een update voor Defender of een melding een scan uit te voeren. Niet voor Windows Update dus. Ik weet niet welke bevoegdheden je hebt, anders even langs de TD/ICT afdeling.
Dat is niet helemaal waar als je Windows update niet in orde is dan geeft defender ook een rood kruis aan onder Prestaties en status van het apparaat.

@sparks Ik zou gewoon een IT melding aanmaken en je beheerder laten kijken waarschijnlijk komen de updates van een WSUS server en kan de beheerder ook daar in checken hoe het zit met jouw systeem en updates) Als je systeem inderdaad 100% up-to-date is dan mag de melding niet komen maar daar lijkt het nu niet op.

[ Voor 25% gewijzigd door HKLM_ op 16-04-2018 13:33 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

HKLM_ schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:31:
[...]

Dat is niet helemaal waar als je Windows update niet in orde is dan geeft defender ook een rood kruis aan onder Prestaties en status van het apparaat.
Dat kan in theorie, maar ik antwoord op de situatie van TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
Hackus schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:38:
[...]

Dat kan in theorie, maar ik antwoord op de situatie van TS
Het is inderdaad geen defender dingetje, dat staat zelfs uit.

Volgens onze beheerder niet zo erg, hij zegt dat e.a. toch gepushed wordt.
Net nog de service gestopt, c:\windows\softwaredistribution leeg gemaakt, herstart van de service maar ook dat helpt niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sparks schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:24:
[...]

Volgens onze beheerder niet zo erg, hij zegt dat e.a. toch gepushed wordt.
Net nog de service gestopt, c:\windows\softwaredistribution leeg gemaakt, herstart van de service maar ook dat helpt niet.
Right... De beheerder boeit het niet dat je machine up-to-date is en je mag er zelf mee klooien/knutselen.

Al eens de laptop over de balie gefrisbeed bij je leidinggevende vanwege bovenstaand (laakbaar) beleid?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1