Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sony Xperia XZ2 PremiumLondon, 16th April 2018 –
Sony Mobile continues to excel in its innovation prowess with the new Xperia XZ2 Premium which has one of the most remarkable cameras ever made in a smartphone. It boasts the world’s highest ISO 12800 sensitivity for video recording in a smartphone, as well as ultra-high sensitivity 51200 for photos, enabling ultra low light capture previously only seen in interchangeable lens cameras and with a bright live view-finder. It’s all thanks to the new dual sensor system in the Motion Eye Dual camera and AUBE™ fusion image signal processor to capture more than the human eye can see. With XZ2 Premium you can also film like the pros using its 4K HDR Movie recording and play it back in the palm of your hand on the 4K HDR display, showcasing your favourite moments in crystal-clear detail and eye-popping colour and contrast. It’s the only smartphone to bring you true professional camera quality plus a premium entertainment experience, all powered by the ultimate in processing power with Qualcomm® Snapdragon™ 845.

Unprecedented camera capabilities
XZ2 Premium is the first ever smartphone to feature the new Motion Eye™ Dual camera, consisting of a black and white sensor for capturing clear contrast and the colour image sensor for accurate colouring in. Detail from both sensors is then processed by the AUBE™ fusion image signal processor in real time, enabling video recording with the highest ISO12800 sensitivity ever in a smartphone as well as ultra sensitive ISO51200 for photos. Its ultra sensitivity with clean, noise-less images was previously only possible in interchangeable lens cameras – with this new addition to the flagship family Xperia brings this advanced technology to the palm of your hand.

With the Motion Eye™ Dual camera you can also express your artistic side – select Bokeh[ii]and see your shooting subject stand out from a defocused background and take timeless photos in monochrome with a smooth gradation between black and white. Its low light capability as well as artistic effects are available with live view-finder for an accurate reflection of your shooting subject.

Motion Eye™ Dual camera also brings more professional features such as 4K HDR Movie recording so you can capture reality in incredible detail and true to life colour. Plus you can record 960fps Super slow motion in HD or Full HD to make the most dramatic videos from passing moments with our state of the art memory-stacked image sensor. XZ2 Premium also offers one of the best front-facing cameras on a smartphone, with its 13MP, 1/3.06” low-light sensor and display flash you’ll get outstanding selfies in any light.

Sony Xperia XZ2 Premium

Immersive viewing
Xperia XZ2 Premium has the ultimate display for a premium viewing experience with a huge spec consisting of 5.8” 4K HDR that’s 11% larger and 30% brighter than our previous 4K HDR display, so you can immerse yourself in your favourite movies and content in crystal-clear detail and eye-popping colour. Thanks to this display you can enjoy your very own 4K HDR content as it’sthe only smartphone capable of both creating and viewing 4K HDR. Plus whether you’re watching a big blockbuster or a video on YouTube, XZ2 Premium uses Sony’s BRAVIA® TV technology, X-Reality™ for mobile, to up-convert content to near High Dynamic Range (HDR) for more cinematic contrast, colour and clarity.

Not only can you see your movies with powerful realism you can even feel them thanks to Sony’s brand new Dynamic Vibration System which analyses audio data and lets you feel the action in your hands, bringing your movies, games and videos to life. XZ2 Premium creates a cinema-like audio effect when you’re sharing your favourite videos with your friends thanks to its powerful front facing stereo speakers. Featuring S-Force Front Surround, they’re our loudest Xperia speakers ever. Plus Sony’s audio expertise as always enables sound enhancing technologies for Xperia such Hi-res Audio, DSHEE HX and LDAC.

Sophisticated design
XZ2 Premium’s cutting edge technology is packed into a fluid and elegant design. It has a 3D glass surface which surrounds the exterior, creating a seamless finish that’s comfortable to hold and easy to carry. With an exclusive glass and metal finish, it not only looks beautiful with a premium feel but is designed to be durable thanks to Corning® Gorilla® Glass 5 on both sides. Certified IP65/IP68[iii], XZ2 Premium is also designed to withstand splashes and spills. It will be available in two contemporary colour finishes, Chrome Black and Chrome Silver.

Ultimate Performance to the Extreme
Enjoy industry-leading performance with the cutting-edge Qualcomm® Snapdragon™ 845 Mobile Platform, with X20 LTE you get immersive user experiences at lightning-fast connection speeds (up to 1.2Gbps) with the second generation Gigabit LTE solution. For additional speed and efficiency XZ2 Premium has 6GB RAM.

XZ2 Premium is built to keep you going all day with its high capacity 3540mAh battery and Xperia’s useful battery features such as Smart Stamina and STAMINA mode. Plus Battery Care[iv]and Qnovo Adaptive Charging technology which help the battery stay healthy to give you a longer battery lifespan. Qi charging is enabled to power up effortlessly and works with the new wireless charging dock (WCH20[v]) and other compatible Qi chargers.

Availability
Xperia XZ2 Premium is available globally from Summer 2018 and will ship with Android™ 8.0 Oreo.

Sony Xperia XZ2 Premium
Toestel
Sony Xperia XZ2 Premium
Besturingssysteem

Android 8.0 Oreo
Scherm

5,8" 4K HDR
Processor
Qualcomm Snapdragon 845
Processorsnelheid
2,8GHz
Videochip
Adreno 630
Werkgeheugen
6GB
Opslaggeheugen
64GB
Extern geheugen
MicroSD
Accucapaciteit
3540mAh
Frontcam
13MP
Camera

19MP color + 12MP monochrome
Afmetingen

158x80x11,9mm
Gewicht

236 gram
Connectiviteit

WiFi
Bluetooth
GPS / Glonass

Overig

RGB notificatie LED
Vingerafdrukscanner
USB C met snellaadmogelijkheden

Handleiding

X
Adviesprijs

XXX
Sony Xperia XZ2 Premium

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:26

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Aangezien ik deze zomer een nieuwe telefoon kan kiezen, kijk ik erg uit naar deze. Ik ben 2 jaar geleden van een Xperia Z2 naar een S7 Edge gegaan, en hoewel de Samsung een prima telefoon is, zijn er dingen die ik beter vond aan mijn Z2.

Alleen vrees ik dat ik het OLED scherm ga missen. Is iemand al eens teruggekeerd naar een LCD scherm? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 18:33
Bijzonder dat deze weer een 16:9 scherm krijgt. Alleen maar goed natuurlijk, maar toch vreemd gezien de XZ2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er vast en zeker nog niet met een 4K-resolutie

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 18:33
Ja dat zal de reden zijn idd. Het is wel duidelijk dat ze dit toestel echt op de power users richten en prestaties boven design gaan. Toestel is even breed als de 6'' XA2 Ultra en heeft een lagere screen to body ratio. Hij is mij sowieso net iets te groot helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wararak
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik ben benieuwd of deze ook in Nederland verkrijgbaar is straks.
Ik ben benieuwd per wanneer deze te koop is.
Ik ben benieuwd of er ook een koptelefoon actie bijzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja komt ook naar Nederland, exacte beschikbaarheid / acties zijn nog onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mnarijnm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:55
XDA heeft de prijzen aangekondigd via sony.

https://www.xda-developer...hdr-display-dual-cameras/

The device will not be cheap, coming in at $999.99 unlocked. It will ship late next month on July 30th. Pre-orders in the U.S. will be available at Amazon and Best Buy on July 9th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Ik hoop nog steeds (tevergeefs) op een XZL² :')
Minimale afmetingen (hoog screen-to-body ratio), fingerprintreader aan de zijkant zoals bij de Z5 t/m XZ1..
*zucht, droomt door :9

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:52
GS88 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:32:
Ik hoop nog steeds (tevergeefs) op een XZL² :')
Minimale afmetingen (hoog screen-to-body ratio), fingerprintreader aan de zijkant zoals bij de Z5 t/m XZ1..
*zucht, droomt door :9
Ja helaas is die fingerprintreader aan de zijkant niet echt mogelijk door dat patent van HP in Amerika.
Elk toestel in de lijn die je noemt, is daar verkocht zonder dat de scanner actief was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
Wat kijk ik uit naar deze telefoon, het is nog niet 100% zeker dat ik deze ga halen, maar staat erg bovenaan de lijst. Momenteel loop ik nog rond met een Z3 Compact. Prima toestel, maar wel tijd voor wat nieuws.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:52
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij 1000 euro zou gaan kosten. Dat vindt ik het niet waard helaas.
Vooral gezien hoe sterk en hoe snel de prijs daalt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb jij al een Europrijs gezien dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:12:
Heb jij al een Europrijs gezien dan ;)
€ 899,00 en tijdens bepaalde actieperiode geleverd met de product: Sony WH-1000XM2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
€900,-

Stevige prijs, en zeker nu ze ook de nieuwe lijn (XZ3) hebben aangekondigt, is deze dan nog wel de moeite waard? of zal sony die lang gaan uitstellen?

Weten we uberhaupt wat over de XZ3?

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De XZ3 is nog niet aangekondigd hoor, zal wel IFA worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
Afgelopen weekend heb ik de dummy van de XZ2 prem in mijn handen gehad.

Wat.Een.Koelkast.

Per direct van mijn lijst geschrapt voor volgende telefoon, veel te groot en veel te zwaar. de normale XZ2 staat er nog wel op, maar misschien even wachten naar de XZ3 range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik ga dadelijk eens kijken of ik de dummy ergens in een winkel kan vasthouden.

Ik twijfel op dit moment tussen deze (ook een mooie deal met de headset), de S9+ en stiekem ook de iPhone X, hoewel die laatste echt duur is.

Langs de andere kant voel het niet echt aan als een geweldig moment om een nieuwe telefoon aan te kopen, aangezien er binnenkort een aankondiging van Sony wordt verwacht omtrent de XZ3 en ook de Galaxy S10 komt eraan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

ETzPliskin schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:56:
Ik ga dadelijk eens kijken of ik de dummy ergens in een winkel kan vasthouden.

Ik twijfel op dit moment tussen deze (ook een mooie deal met de headset), de S9+ en stiekem ook de iPhone X, hoewel die laatste echt duur is.

Langs de andere kant voel het niet echt aan als een geweldig moment om een nieuwe telefoon aan te kopen, aangezien er binnenkort een aankondiging van Sony wordt verwacht omtrent de XZ3 en ook de Galaxy S10 komt eraan..
Vorige week dus even gekeken in de winkel. Helaas was de XZ2 Premium er nog niet, maar ik heb eens een gewone XZ2 vast kunnen nemen. Deze viel eigenlijk zeer goed mee qua dikte en gladheid. Het scherm ziet er ook echt mooi uit.

De Galaxy S9+ valt voor mij af, want de manier hoe het scherm reageert op input en de vloeiendheid ervan zijn nog steeds hetzelfde als bij de S7 edge die ik nu heb, en ik vind die al minder dan mijn Z2 was enkele jaren geleden.

De Huawei P20 Pro voelt ook echt luxe aan, zeer mooi scherm, maar hun Android skin ziet er niet echt interessant uit.

Heeft iemand al een XZ2 Premium binnen die eens kan vergelijken met een gewone XZ2?

[ Voor 4% gewijzigd door ETzPliskin op 01-08-2018 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ETzPliskin schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:28:
Heeft iemand al een XZ2 Premium binnen die eens kan vergelijken met een gewone XZ2?
XZ2 Premium is wel stuk bulkier hoor, vergis je daar niet in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

CLB schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:39:
[...]

XZ2 Premium is wel stuk bulkier hoor, vergis je daar niet in :)
Nochtans zijn de afmetingen niet eens zoveel verschillend:

-XZ2: 153 x 72 x 11.1 mm
-XZ2 Premium: 158 x 80 x 11.9 mm

Vooral het gewicht is een pak meer (198g vs 236g).

Ik twijfel heel erg sterk nu. De meerprijs voor een iPhone X is ook niet zoveel, en daar komt binnen een maand ook een nieuwe versie van :P Dan heb je natuurlijk ook geen 1000xm2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
ETzPliskin schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:28:
[...]

Ik had em in de Tmobile winkel in den helder. maar als je daar niet uit de buurt komt zou ik het laten.

De XZ2 en de XZ2 prem is een verschil van (236 - 198) 38 gram.
Qua formaat is het voornamelijk de breedte die afwijkt. wel bijna 1 hele cm (80mm vs 72mm).
Nu lijkt dat niet zoveel, en als die afwijking in de lengte had gezeten was het niet een issue, maar persoonlijk is 80 echt te breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07-2024

Gijs van Sony

Bedrijfsaccount Sony Mobile
Als er vragen zijn over dit toestel of over het pre-order / lanceringsaanbod, voel je vrij om ze direct aan mij te stellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik heb de telefoon vandaag gekocht via coolblue.be, en daar maken ze volop reclame voor de actie van de gratis koptelefoon.

Als ik echter doorklik naar de actiepagina van Sony, staat er dat deze actie enkel geldig is voor mensen die in Nederland wonen. Dit staat nergens vermeld op de website van coolblue.

Is deze actie ook geldig in België?

Edit: In het document van Coolblue staat beschreven dat de actie zowel in Nederland als in België loopt. Op de website van Sony staat het volgende:
Help, ik woon niet in Nederland maar wil wel graag meedoen aan deze actie. Is dat mogelijk?

Deze actie geldt alleen voor mensen die woonachtig zijn in Nederland. Dat houdt helaas in dat wanneer jij niet in Nederland woont, je niet deel kan nemen aan de actie.

[ Voor 39% gewijzigd door ETzPliskin op 08-08-2018 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:26
Ik heb het toestel een aantal dagen in bezit.

Komende van een Samsung S8+ en daarna een korte tijd een Nokia 7+ was ik al gewend aan de overstap van OLED naar LCD.

Echter als ik de schermen van de Nokia en de Sony XZ2 Premium naast elkaar houd dan is de Sony echt een stuk beter. Zal ook wel komen doordat Sony gewoon een van de betere LCD schermen gebruikt. Betere materialen etc.

Eerste indruk is dat de telefoon door de glazen achterkant erg glad is. Dit vind ik wel een nadeel, maar goed het eerste hoesje is dus al besteld.

De camera werkt erg goed en zelfs in zeer lage licht omstandigheden vind ik hem goed presteren.

Het toestel zelf ligt wel lekker in de hand, maar is inderdaad wat aan de zware kant.

Het 4K scherm is niet altijd in 4K resolutie, alleen maar als er video/content op afgespeeld wordt in 4K.
Maar wat een zaligheid en scherp !

Eerlijk gezegd heb ik de hype rond een 18:9 scherm nooit goed begrepen en vind de 16:9 scherm wel prettig werken.

De bezels zijn inderdaad aan de forse kant, maar komende van een galaxy S8+ is het ook wel weer eens fijn dat ik niet iets aantik als ik alleen het toestel maar vastpak. En van wat ik begrijp is het ook nodig voor een 4K scherm.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:11

Wailing_Banshee

You're Next

@Brotuck deze staat op mijn shortlist als vervanger voor m'n Lumia 950XL (eigenlijk het is de enige die al m'n minimale eisen boxes tikt en nog het grootste deel van de nice-to-haves ook nog). Maar ik kan één ding eigenlijk niet terug vinden: heeft deze een soort van "Glance" scherm? (geen idee hoe het in Android termen heet, ik geloof dat Samsung het "all-ways on" noemt) Dus kun je altijd de tijd aflezen, zonder het scherm aan te moeten doen? Ik weet dat de Nokia 8 Sirocco dat wel heeft, dat is een andere op m'n shortlist, maar heeft een aantal nadelen, waaronder dat "edge" scherm (yuck) en 18:9 (yuck).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Wailing_Banshee schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 08:54:
@Brotuck deze staat op mijn shortlist als vervanger voor m'n Lumia 950XL (eigenlijk het is de enige die al m'n minimale eisen boxes tikt en nog het grootste deel van de nice-to-haves ook nog). Maar ik kan één ding eigenlijk niet terug vinden: heeft deze een soort van "Glance" scherm? (geen idee hoe het in Android termen heet, ik geloof dat Samsung het "all-ways on" noemt) Dus kun je altijd de tijd aflezen, zonder het scherm aan te moeten doen? Ik weet dat de Nokia 8 Sirocco dat wel heeft, dat is een andere op m'n shortlist, maar heeft een aantal nadelen, waaronder dat "edge" scherm (yuck) en 18:9 (yuck).
Active display is aanwezig en activeert wanneer je een melding ontvangt. (dit zet je aan of uit)
Dit betekend dus niet dat het scherm de hele tijd aanstaat zoals dit kan bij een Samsung Edge model.
Ook zal je meldingen zien als je het toestel oppakt. Dit kan je geheel/gedeeltelijk afschermen indien je een beveiliging erop hebt staan.

Overigens had ik het altijd uitstaan op mijn vorige modellen, omdat het gewoon meer stroom trekt.

[ Voor 4% gewijzigd door Brotuck op 20-08-2018 09:26 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

@Brotuck Welk hoesje heb je besteld?

Ik heb er zelf de Style Cover Touch (SCTH30) voor gehaald, maar hier ben ik niet echt tevreden van. De doorzichtige cover komt steeds vanzelf een halve centimeter open, waardoor de telefoon met gesloten cover niet te bedienen is met 1 hand. Het lijkt alsof de magneet gewoon niet sterk genoeg is. Op dit moment is het dus meer een irritatie dan iets anders. Ik dacht ik neem een origineel hoesje van Sony voor geen gezeik te hebben... :+

Misschien moet het hoesje nog wat vormen naar de telefoon ofzo, dus ik geeft het nog even een kans.

Ik ben erg te spreken over de styling van de telefoon. Hij is zwaar, maar niet te zwaar, en komende van een S7 Edge is het aangenaam om weer een minimale bezel te hebben :) Ook de Android skin van Sony is een verademing.

De camera heb ik nog niet kunnen testen. Het is overigens ook echt jammer dat de Filmic app niet werkt op Xperia devices :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
ETzPliskin schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:24:
@Brotuck Welk hoesje heb je besteld?

Ik heb er zelf de Style Cover Touch (SCTH30) voor gehaald, maar hier ben ik niet echt tevreden van. De doorzichtige cover komt steeds vanzelf een halve centimeter open, waardoor de telefoon met gesloten cover niet te bedienen is met 1 hand. Het lijkt alsof de magneet gewoon niet sterk genoeg is. Op dit moment is het dus meer een irritatie dan iets anders. Ik dacht ik neem een origineel hoesje van Sony voor geen gezeik te hebben... :+

Misschien moet het hoesje nog wat vormen naar de telefoon ofzo, dus ik geeft het nog even een kans.

Ik ben erg te spreken over de styling van de telefoon. Hij is zwaar, maar niet te zwaar, en komende van een S7 Edge is het aangenaam om weer een minimale bezel te hebben :) Ook de Android skin van Sony is een verademing.

De camera heb ik nog niet kunnen testen. Het is overigens ook echt jammer dat de Filmic app niet werkt op Xperia devices :(
Ik heb ff snel wat geregeld, komt morgen binnen. Weet nog niet of dit hem blijft, maar dan heb ik iig iets erop. Hij lijkt soms een eigen leven te krijgen als je hem neerlegt :o
https://www.gsmpunt.nl/ho...borsteld-tpu-hoesje-zwart

De skin is inderdaad beter dan verwacht.

Ik zit zelf wel naar de SCSH30 te kijken, dus als iemand daar ervaring mee heeft ?

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 20-08-2018 15:58 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

De actie met de headset heeft ondertussen vertraging opgelopen, wegens groot success. Vreemd, aangezien iedereen online zit te roepen dat het toestel te duur is, lelijk, te zwaar etc... :+

Hopelijk krijg ik de headset deze week nog, aangezien ik volgende week op reis vertrek en deze graag zou meenemen. Op de actiepagina stond er dat je deze krijgt maximaal 4 weken na registratie, dus ze hebben nog een week :+

Het toestel zelf bevalt mij wel heel erg. De foto's en filmpjes die je ermee kan schieten zijn geweldig mooi, en de software draait supervlot. De vingerafdrukscanner ben ik ondertussen ook gewoon. De cover die ik ervoor heb bevalt ook wel meer en meer. Het maakt de telefoon wel compleet onbruikbaar in de houder in de wagen.

Met de bluetooth heb ik ook wel problemen. Het lijkt alsof de kwaliteit van audio te hoog is om door de wagen afgespeeld te worden (BMW F20), waardoor de nummers vertragen en uiteindelijk stoppen. Ook komen de titels van de nummers niet door. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Headset heb ik binnen en werkt perfect. Binnen 2 weken ontvangen, gewoon netjes van Sony.

Ja het toestel bevalt prima, als ik nu naar al die 18:9 toestellen kijk denk ik alleen maar wat smal... haha
Wat went dat toch snel.

Geluidskwaliteit en beeldkwaliteit en accuduur zijn prima in orde.

Bluetooth naar de auto gaat probleemloos en ook alle nodige informatie komt gewoon door.
Soms kost het een minuutje om automatisch te connecten, maar verder geen enkel probleem mee.
Zelf heb ik een MB overigens.

Met het hoesje wat ik heb gekocht vind ik trouwens feilloos de vingerafdruk scanner. Zelfs als ik per ongeluk ondersteboven uit de zak haal dan heb ik hem direct te pakken en unlockt hij ook direct.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

De knoop is eindelijk doorgehakt... Vandaag ook maar gekocht. Ik zat te wachten tot hij onder de 750 was gezakt (hij was langzaam aan het zakken) toen ik vanmorgen zag dat hij maar 650 was bij Coolblue!

Het zal mijn eerste high end Android zijn (heb alleen nog maar high end Windows Phone/Mobile gehad), dus ik ben benieuwd....

Nu nog naar accessoires zoeken (screen protector, hoesje...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony

Gijs van Sony

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:34:
De knoop is eindelijk doorgehakt... Vandaag ook maar gekocht. Ik zat te wachten tot hij onder de 750 was gezakt (hij was langzaam aan het zakken) toen ik vanmorgen zag dat hij maar 650 was bij Coolblue!

Het zal mijn eerste high end Android zijn (heb alleen nog maar high end Windows Phone/Mobile gehad), dus ik ben benieuwd....

Welkom bij de club! :) Hier worden onze officiele hoesjes verkocht. Veel plezier met je Xperia XZ2 Premium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony

Gijs van Sony

ETzPliskin schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:48:
Hopelijk krijg ik de headset deze week nog, aangezien ik volgende week op reis vertrek en deze graag zou meenemen. Op de actiepagina stond er dat je deze krijgt maximaal 4 weken na registratie, dus ze hebben nog een week :+

Met de bluetooth heb ik ook wel problemen. Het lijkt alsof de kwaliteit van audio te hoog is om door de wagen afgespeeld te worden (BMW F20), waardoor de nummers vertragen en uiteindelijk stoppen. Ook komen de titels van de nummers niet door. Jammer.
Hi Pliskin,

Heb je je headphone ondertussen binnen (hoop ik wel!)?
Heb je nog steeds issues met Bluetooth? Hier heb ik mogelijk een fix voor.

Groetjes,

Gijs

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gisteren is mijn telefoon binnen gekomen. Hij ziet er prachtig uit, maar moet wel weer even wennen aan een LCD scherm (gebruik al een telefoon met AMOLED :p). Zwart is niet zwart.

De vingerafdruk scanner is wel geinig (ik kom van een telefoon die dat niet heeft, alleen iris scanner), ben benieuwd of ik er snel aan kan wennen dat ik m'n vinger moet gebruiken ipv even de telefoon voor m'n snufferd plaatsen :p

Heb er gisteren nog niet veel gedaan, behalve spelen en wat minimale apps installeren (Edge, OneDrive, OneNote, banken apps) en wat apps uitzetten (Facebook, nog iets van Facebook, Chrome). Heb ik natuurlijk wel één nadeel van Android te pakken: je kunt ze niet deinstalleren... Maar voordat ik hem echt als telefoon ga gebruiken, wacht ik eerst op m'n andere pakketje: ik heb een bloedhekel aan naakte telefoons! En deze is zelfs nog iets erger, omdat hij echt spiegelglad is van achter (dacht altijd dat ze wat overdreven in de reviews :p).

Iets wat mij in de reviews niet echt was opgevallen, hij heeft een dedicated camera knop! Was blij verrast gisteren, ik was mezelf al aan het voorbereiden op het feit dat ik die niet meer zou hebben :p

Ik heb nog één uitdaging. We gaan binnenkort op vakantie, en ik gebruik mijn telefoon dan altijd als muziekspeler. En dat gaat lastig worden met deze, omdat mijn auto geen bluetooth audio heeft. En ik betwijfel of hij het wel een uur of 10 volhoudt, continue muziek spelen, zonder te hoeven opladen (want de USB poort heb ik nodig om de 3.5mm stekker in te kunnen doen...)

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14:24
Wailing_Banshee schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:30:

Ik heb nog één uitdaging. We gaan binnenkort op vakantie, en ik gebruik mijn telefoon dan altijd als muziekspeler. En dat gaat lastig worden met deze, omdat mijn auto geen bluetooth audio heeft. En ik betwijfel of hij het wel een uur of 10 volhoudt, continue muziek spelen, zonder te hoeven opladen (want de USB poort heb ik nodig om de 3.5mm stekker in te kunnen doen...)
Je moet eens googlen naar Bluetooth naar audio jack converters, zoiets bv: https://www.douche-concur...dule-set-aux-to-bluetooth

Dan heb je de USB vrij voor laden...

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ardvark99 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:58:
[...]

Je moet eens googlen naar Bluetooth naar audio jack converters, zoiets bv: https://www.douche-concur...dule-set-aux-to-bluetooth

Dan heb je de USB vrij voor laden...
Die dingen kende ik nog niet :D Maar dan kom ik alsnog in de problemen: moet ik ook weer opladen! (en we hebben maar 1 sigarettenaansteker in de auto, waar al een USB dongle met 3 uitgangen in zit, 2 telefoons en een navigatie systeem :D)

Ik zag dat Zens wel met een draadloze powerbank komt (waarmee je je toestel draadloos kunt opladen), maar die is nog "verwacht"... Denk dat ik voor deze vakantie in ieder geval m'n Lumia gewoon nog meeneem...

• ardvark99
Wailing_Banshee schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:08:
[...]

Die dingen kende ik nog niet :D Maar dan kom ik alsnog in de problemen: moet ik ook weer opladen! (en we hebben maar 1 sigarettenaansteker in de auto, waar al een USB dongle met 3 uitgangen in zit, 2 telefoons en een navigatie systeem :D)

Ik zag dat Zens wel met een draadloze powerbank komt (waarmee je je toestel draadloos kunt opladen), maar die is nog "verwacht"... Denk dat ik voor deze vakantie in ieder geval m'n Lumia gewoon nog meeneem...
Tja, wat dat betreft heb ik mijn Lumia nog niet vervangen, navigatie/Bluetooth, enz. Zit wel naar de Sony te kijken, vandaar dat ik dit topic volg, maar ik wacht nog ff op de XZ3 denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ardvark99 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:34:
[...]

Tja, wat dat betreft heb ik mijn Lumia nog niet vervangen, navigatie/Bluetooth, enz. Zit wel naar de Sony te kijken, vandaar dat ik dit topic volg, maar ik wacht nog ff op de XZ3 denk ik.
Ik zat daar wel aan te denken, maar ik betwijfel of die 3.5mm poort nog terugkomt. En ik wilde echt een 16:9 telefoon hebben. Deze Sony is practisch even groot als mijn Lumia 950XL. Hij is alleen iets dikker (wat ik wel prettig vind) en vooral gladder... (als ik echt een nadeel moet noemen, is dat toch die glazen achterkant, geef mij maar kunststof!)

• Brotuck
Deze telefoon haalt makkelijk de 10 uur muziek spelen hoor, no worries.
Zeker als je het scherm niet aanzet dan kun je nog wel langer doorgaan.

Wat me enorm bevalt aan deze telefoon is dat de camera zeer goed foto's maakt bij zeer weinig licht.

[ Voor 26% gewijzigd door Brotuck op 20-09-2018 20:30 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Brotuck schreef op donderdag 20 september 2018 @ 20:19:
Deze telefoon haalt makkelijk de 10 uur muziek spelen hoor, no worries.
Zeker als je het scherm niet aanzet dan kun je nog wel langer doorgaan.
Spotify wil nog wel eens de batterij sneller leeg trekken... Doet hij soms, geen idee waarom (in ieder geval op m'n Yotaphone)
Wat me enorm bevalt aan deze telefoon is dat de camera zeer goed foto's maakt bij zeer weinig licht.
Heb er nog niet echt mee durven spelen, ik vind dat ding veel te slipperig... Maar ik heb wel even twee foto's gemaakt, zelfde locatie, met flits en zonder flits, met alleen het kleine LED lampje bij m'n PC en mijn twee monitoren aan. (moest even een foto maken, zodat OneDrive ingesteld kon worden :p) en die ongeflitste foto viel zeker niet tegen (kun je die camera naam ook aanpassen?, die H[paar cijers] zegt natuurlijk niet veel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony

Gijs van Sony

Wailing_Banshee schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:08:
[...]

Heb je deze accessoire al gezien? https://www.sonymobile.co...ype-c-2-in-1-cable-ec270/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ja, ik zag hem dit weekend. Ga eerst eens kijken hoe hij de vakantie doorkomt. Het is natuurlijk nog een nieuw toestel, met een nieuwe batterij. Dus het is gelijk een goede test om te kijken hoe hij het houdt onder druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvana
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-07 09:49

Hoe bevalt de xz2 premium en heb je ook een goede screenprotector gevonden? Ben naar dat laatste zelf nog op zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

robinvana schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:26:
[...]

Hoe bevalt de xz2 premium en heb je ook een goede screenprotector gevonden? Ben naar dat laatste zelf nog op zoek!
Hij valt me zeker niet tegen (hoewel ik W10M toch best wel mis, maar dat ligt niet aan het toestel).

Batterijduur is nogal wisselend... Zaterdag Spotify aangezet vanaf het moment dat we op de snelweg zaten, en heeft toen een uur of 10 practisch vol-continue aangestaan (een paar punten waar ik hem even uitgezet had) en de batterij stond op 70%. Maar er waren afgelopen dagen ook een paar dagen dat ik hem 's morgens echt weer aan de lader moest doen, terwijl hij 's nachts niks gedaan had en toch 40% batterij was verloren (we hadden maar 1 snelle lader bij ons, en daar moesten ook 2 tablets mee opgeladen worden).

Foto's zijn mooi geworden, nadeel is wat er ook wel in reviews te lezen is: je zit redelijk makkelijk met je vinger op de lens ipv de scanner. En dan krijg je nog wel eens wat vlekken (die je natuurlijk niet ziet als de zon vol op je scherm staat en je met een zonnebril kijkt :p).

En (nu hij een bumpercase heeft) hij ligt lekker in de hand. Tenminste niet een toestel waarbij ik bang was dat ik hem zou breken als ik hem in m'n broekzak deed, tijdens het wandelen.

Ik heb een anti-reflecterend schermfolie (dus mat) van J&D (gekocht bij Amazon.de) erop zitten. En die werkt perfect. Ik vind die glazen schermen nog steeds drie keer niets (dus ik hoef ook geen glazen schermprotector, en daar heb je veel meer keuze in...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99

Hoe bevalt de XZ2 Premium nu ten opzichte van de Lumia? Ik ben ook aan het kijken naar een Xperia, maar twijfel nog tussen deze of de XZ3.

Edit: Sorry, ik zie dat ik deze vraag een maand geleden ook al min of meer gevraagd heb 8)7
Maar ben toch benieuwd, bv de camera, hoe is deze bij weinig licht?

[ Voor 11% gewijzigd door ardvark99 op 25-10-2018 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ardvark99 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:26:
[...]

Hoe bevalt de XZ2 Premium nu ten opzichte van de Lumia? Ik ben ook aan het kijken naar een Xperia, maar twijfel nog tussen deze of de XZ3.

Edit: Sorry, ik zie dat ik deze vraag een maand geleden ook al min of meer gevraagd heb 8)7
Maar ben toch benieuwd, bv de camera, hoe is deze bij weinig licht?
Hij is zwaarder dan m'n Lumia 950XL en een fractie groter (en dikker). Dat vind ik een voordeel, omdat ik die hele dunne telefoons helemaal niets vind. Hij is ook 16:9 (de reden dat ik expres voor deze ben gegaan).

De camera is goed, hoewel die van de Lumia wel beter is (maar daar was ik ook vreselijk mee verwend :p). Zowel in goed licht als in weinig licht komen er mooie foto's uit.

Op een Duitse autoweg, met zonsopkomst, vanuit een rijdende auto:
Zonsopkomst in Duitsland
origineel: https://1drv.ms/u/s!AsmHwRaL5hboob1FqZsyoEJ_ixE2wQ

Op een bergtop, met mist (maar wel heel licht)
Verse sneeuw
origineel: https://1drv.ms/u/s!AsmHwRaL5hboob0gIQnYpbS5uDWZkw

Ik heb eigenlijk nog geen binnen foto's gemaakt...

De standaard app voor foto's werkt wel goed en die dedicated camera knop ben ik blij dat ik die niet heb hoeven opgeven (zeer veel gebruik van gemaakt tijdens die vakantie). Ik had m'n telefoon gewoon in m'n zak zitten (die wandelbroek van mij heeft hele grote zakken!), dus was het gewoon een kwestie van hem uit m'n zak halen, camera knop indrukken om een foto te kunnen maken, richten en weer afdrukken. En dan telefoon weer terug in m'n zak. Ideaal tijdens een wandelvakantie.

Batterijduur is perfect, met mijn gebruik haal ik makkelijk 3 volle dagen. Maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk. Ik doe bijv. niet aan social media :p Maar ook onderweg, met een uur of 8 Spotify (offline) aan (verloopkabeltje nodig, omdat onze auto geen bluetooth audio heeft), was m'n batterij nog niet eens leeg toen we op onze plaats van bestemming waren.

Ik zou wel een externe sd kaart erin doen, want 64Gb lijkt veel, maar is heel snel vol, als je veel foto's maakt :D

Voor de rest: een bumpercase is wel iets wat je nodig hebt. Ik heb deze week er maar eens een sd kaartje in gedaan, en moest hem dus weer even "naakt" hebben, maar wat is dat ding glibberig!

Voor de rest, het is Android, en geen W10M :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:01:
[...]

Hij is zwaarder dan m'n Lumia 950XL en een fractie groter (en dikker). Dat vind ik een voordeel, omdat ik die hele dunne telefoons helemaal niets vind. Hij is ook 16:9 (de reden dat ik expres voor deze ben gegaan).

De camera is goed, hoewel die van de Lumia wel beter is (maar daar was ik ook vreselijk mee verwend :p). Zowel in goed licht als in weinig licht komen er mooie foto's uit.

Op een Duitse autoweg, met zonsopkomst, vanuit een rijdende auto:
[Afbeelding: Zonsopkomst in Duitsland]
origineel: https://1drv.ms/u/s!AsmHwRaL5hboob1FqZsyoEJ_ixE2wQ

Op een bergtop, met mist (maar wel heel licht)
[Afbeelding: Verse sneeuw]
origineel: https://1drv.ms/u/s!AsmHwRaL5hboob0gIQnYpbS5uDWZkw

Ik heb eigenlijk nog geen binnen foto's gemaakt...

De standaard app voor foto's werkt wel goed en die dedicated camera knop ben ik blij dat ik die niet heb hoeven opgeven (zeer veel gebruik van gemaakt tijdens die vakantie). Ik had m'n telefoon gewoon in m'n zak zitten (die wandelbroek van mij heeft hele grote zakken!), dus was het gewoon een kwestie van hem uit m'n zak halen, camera knop indrukken om een foto te kunnen maken, richten en weer afdrukken. En dan telefoon weer terug in m'n zak. Ideaal tijdens een wandelvakantie.

Batterijduur is perfect, met mijn gebruik haal ik makkelijk 3 volle dagen. Maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk. Ik doe bijv. niet aan social media :p Maar ook onderweg, met een uur of 8 Spotify (offline) aan (verloopkabeltje nodig, omdat onze auto geen bluetooth audio heeft), was m'n batterij nog niet eens leeg toen we op onze plaats van bestemming waren.

Ik zou wel een externe sd kaart erin doen, want 64Gb lijkt veel, maar is heel snel vol, als je veel foto's maakt :D

Voor de rest: een bumpercase is wel iets wat je nodig hebt. Ik heb deze week er maar eens een sd kaartje in gedaan, en moest hem dus weer even "naakt" hebben, maar wat is dat ding glibberig!

Voor de rest, het is Android, en geen W10M :p
Klinkt goed, ook de foto's zien er goed uit. Nog een vraag over de SD, neemt ie de plaats in van SIM2, of de SD een eigen slot, naast de 2 SIM's?

En heeft het scherm een soort Glance funktie (is geen OLED)? En hoe bevalt het scherm ten opzichte van OLED, of te wel tov de Lumia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ardvark99 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:27:
[...]

Klinkt goed, ook de foto's zien er goed uit. Nog een vraag over de SD, neemt ie de plaats in van SIM2, of de SD een eigen slot, naast de 2 SIM's?
In plaats van, volgens mij. Maar ik heb geen 2e sim (voor m'n werk gebruik ik een simpele Nokia, heb geen behoefte om m'n werkmail op m'n telefoon te lezen)
En heeft het scherm een soort Glance funktie (is geen OLED)? En hoe bevalt het scherm ten opzichte van OLED, of te wel tov de Lumia?
Nee, geen Glance, zoals W10M dat kent. Maar wel een soort van. Hij kan het scherm aan zetten als hij beweging detecteert. Dus als ik hem oppak, gaat het scherm aan, en zie ik de klok (kwam er afgelopen weekend achter dat je uit meerdere soorten kon kiezen :p) en eventuele meldingen.

En het scherm is inderdaad geen OLED, was wel weer even wennen, maar het is wel een mooi scherm. Het zwart is alleen niet zwart als het scherm aan staat, maar dat zie je met name als je in een hele donkere ruimte zit.

Het was ook even wennen dat er geen irisscanner op zit. In het begin zit ik continue te kijken, oh nee, ik moet m'n vinger gebruiken :p Moet nog even afwachten hoe dat natuurlijk in de winter gaat (het grote voordeel van irisscanner is dat je je handschoenen niet uit hoeft te doen!). En ik moet elke x keer (geen idee hoe vaak) alsnog m'n pincode invoeren als ik hem wil unlocken (geen idee of je dat uit kunt zetten of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Wailing_Banshee schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:34:
[...]

In plaats van, volgens mij. Maar ik heb geen 2e sim (voor m'n werk gebruik ik een simpele Nokia, heb geen behoefte om m'n werkmail op m'n telefoon te lezen)

[...]

Nee, geen Glance, zoals W10M dat kent. Maar wel een soort van. Hij kan het scherm aan zetten als hij beweging detecteert. Dus als ik hem oppak, gaat het scherm aan, en zie ik de klok (kwam er afgelopen weekend achter dat je uit meerdere soorten kon kiezen :p) en eventuele meldingen.

En het scherm is inderdaad geen OLED, was wel weer even wennen, maar het is wel een mooi scherm. Het zwart is alleen niet zwart als het scherm aan staat, maar dat zie je met name als je in een hele donkere ruimte zit.

Het was ook even wennen dat er geen irisscanner op zit. In het begin zit ik continue te kijken, oh nee, ik moet m'n vinger gebruiken :p Moet nog even afwachten hoe dat natuurlijk in de winter gaat (het grote voordeel van irisscanner is dat je je handschoenen niet uit hoeft te doen!). En ik moet elke x keer (geen idee hoe vaak) alsnog m'n pincode invoeren als ik hem wil unlocken (geen idee of je dat uit kunt zetten of niet).
Mijn keuze is toch de XZ2 Premium geworden. Qua prijs via mijn werkgever, maar ook de camera. Ik heb de XZ3 een paar keer in handen gehad, en vergeleken met mijn Lumia 950XL, en het verbaasd mij telkens hoe goed de camera van de 3 jaar oude Lumia nog is.

De irisscanner gebruik ik niet (bril dragend, is hierdoor minder), maar de reden voor mij is toch de camera, meer geheugen, geen edge of curved scherm, en het beeldformaat. Ik heb de XZ2 in de andere formaten gezien, en die schermen zijn ook prima, al was OLED mooier geweest. Al vind ik het scherm van de XZ3 erg blinken... Maar helaas is er geen andere telefoon die alles heeft. De idioot die verzonnen heeft om de headphone jack te wissen mogen ze ook op een onbewoond eiland zetten 8)7

Zal waarschijnlijk wel moeten wennen aan het gewicht, en natuurlijk Android... :X

Oh, zal gelijk kijken voor hoesjes en eventueel een protector...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ardvark99 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:12:
[...]

Mijn keuze is toch de XZ2 Premium geworden. Qua prijs via mijn werkgever, maar ook de camera. Ik heb de XZ3 een paar keer in handen gehad, en vergeleken met mijn Lumia 950XL, en het verbaasd mij telkens hoe goed de camera van de 3 jaar oude Lumia nog is.
Dat valt mij ook elke keer weer op ... Die Lumia's waren echt hun tijd ver vooruit!
De irisscanner gebruik ik niet (bril dragend, is hierdoor minder), maar de reden voor mij is toch de camera, meer geheugen, geen edge of curved scherm, en het beeldformaat. Ik heb de XZ2 in de andere formaten gezien, en die schermen zijn ook prima, al was OLED mooier geweest. Al vind ik het scherm van de XZ3 erg blinken... Maar helaas is er geen andere telefoon die alles heeft. De idioot die verzonnen heeft om de headphone jack te wissen mogen ze ook op een onbewoond eiland zetten 8)7

Zal waarschijnlijk wel moeten wennen aan het gewicht, en natuurlijk Android... :X
Het gewicht ging redelijk snel, Android wat minder (kan nog steeds niet alles vinden wat ik zoek :p) Maar tot nu toe de enige nadelen die ik echt kan vinden zijn het gebrek aan een 3.5mm poort en het gebrek van een OLED scherm. Maar gelukkig krijg je wel een converter voor de audio, en het scherm went langzamerhand wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Wailing_Banshee schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:29:
[...]

Dat valt mij ook elke keer weer op ... Die Lumia's waren echt hun tijd ver vooruit!

[...]

Het gewicht ging redelijk snel, Android wat minder (kan nog steeds niet alles vinden wat ik zoek :p) Maar tot nu toe de enige nadelen die ik echt kan vinden zijn het gebrek aan een 3.5mm poort en het gebrek van een OLED scherm. Maar gelukkig krijg je wel een converter voor de audio, en het scherm went langzamerhand wel.
Het OLED scherm en de audio jack vind ik samen met de glazen achterkant idd een nadeel van deze telefoon, maar als je alles gaat afstrepen, kom je nooit tot de juiste smartphone helaas. Je moet concessies doen. Ik hoop dat de telefoon begin volgende al binnen is, bestelen via mijn werkgever gaat niet zo snel....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

ardvark99 schreef op maandag 5 november 2018 @ 23:33:
[...]

Het OLED scherm en de audio jack vind ik samen met de glazen achterkant idd een nadeel van deze telefoon, maar als je alles gaat afstrepen, kom je nooit tot de juiste smartphone helaas. Je moet concessies doen. Ik hoop dat de telefoon begin volgende al binnen is, bestelen via mijn werkgever gaat niet zo snel....
De glazen achterkant heb ik niet zoveel last van, aangezien ik altijd een bumpercase gebruik. Dus het was met name het scherm en de audio. Maar uiteindelijk vond ik dat minder erg dan een 18:9 curved scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:03:
[...]

De glazen achterkant heb ik niet zoveel last van, aangezien ik altijd een bumpercase gebruik. Dus het was met name het scherm en de audio. Maar uiteindelijk vond ik dat minder erg dan een 18:9 curved scherm...
Ik heb sinds zaterdag de XZ2 Premium in gebruik, en valt mij zeker niet tegen. Ik heb de helderheid van het scherm gelijk iets hoger gezet, en ziet er strak uit. In donkere ruimtes zie je idd dat het geen OLED is, maar verder een mooi scherm. Gewicht was ik al snel aan gewend, de vingerafdruk scanner is ook snel gewend, die had ik eerst niet. Gelijk ff wat apps uitgeschakeld, Microsoft Launcher geinstalleerd, met de apps die ik al in gebruik had. Ben al een paar dagen bezig om bepaalde instellingen voor elkaar te krijgen, zoals dubble tap lock/unlock.

De camera valt ook niet tegen, vooral bij slecht licht situaties is ie goed, al zie je natuurlijk bij inzomen snel ruis. Wat mij wel tegenvalt is de compressie van de jpg plaatjes, inzomen op de computer zie je snel dat het minder scherp wordt. Je kan helaas niet de compressie instellen. En RAW opslaan gaat helemaal niet. Dit weekend ga ik naar een concert, eens kijken hoe het geluid is, daar ben ik wel benieuwd naar.

Natuurlijk mis ik toch een aantal instellingen die ik op mijn Lumia erg handig vond, zoals per app alle notificatie instellingen te kunnen regelen. Sommige instellingen zijn er wel, andere ben je weer afhankelijk van de app.

Wat ik ook nog niet gevonden heb, is de mogelijkheid om mijn nummerweergave bij uitgaande gesprekken (ja, ik gebruik hem ook om te bellen, best veel) in of uit te schakelen aan de hand van mijn contactlijst. Wanneer ik iemand bel die niet in mijn contactlijst staat, geen nummerweergave meesturen.

En helaas, welke idioot heeft het verzonnen om de jack plug te skippen 8)7 , er zit wel een verloop stekkertje bij, maar dat is niet de oplossing. Bluetooth ook niet op mijn werk, en er zijn een paar headsets met USB 3 connectors, maar zijn in verhouding nogal prijzig. Ik moet hier nog eens wat op gaan verzinnen, vooral om te bellen (werk) vind ik een headset vaak handig.

Nu nog snel de update naar Android 9, dan hoef ik niet zo meteen weer te wennen aan een andere UI... :P

@Gijs van Sony op verschillende sites is te lezen dat de Premium vorge week de update naar Pie vorige week zou krijgen (7 of 9 November), is het al bekend wanneer de update echt komt?

(BTW, ik blijf mijn Lumia er voorlopig wel naast gebruiken, thuis voor bepaalde apps, en voor de ontwenning van dat prachtige OS en GUI :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony

Gijs van Sony

ardvark99 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:15:
[...]

@Gijs van Sony op verschillende sites is te lezen dat de Premium vorige week de update naar Pie vorige week zou krijgen (7 of 9 November), is het al bekend wanneer de update echt komt?

(BTW, ik blijf mijn Lumia er voorlopig wel naast gebruiken, thuis voor bepaalde apps, en voor de ontwenning van dat prachtige OS en GUI :+ )
Een exacte datum voor een specifiek toestel noemen is onmogelijk omdat het proces te ingewikkeld is daarvoor (uitleg daarover in onze blog). Het enige dat ik erover kan zeggen is geduld houden en regelmatig ook je XZ2 Premium aan de laptop/PC aansluiten om de update te zoeken. Soms is die nog iets eerder beschikbaar dan FOTA (Firmware Over-The-Air).

• ardvark99
Gijs van Sony schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:20:
[...]

Een exacte datum voor een specifiek toestel noemen is onmogelijk omdat het proces te ingewikkeld is daarvoor (uitleg daarover in onze blog). Het enige dat ik erover kan zeggen is geduld houden en regelmatig ook je XZ2 Premium aan de laptop/PC aansluiten om de update te zoeken. Soms is die nog iets eerder beschikbaar dan FOTA (Firmware Over-The-Air).
Hallo Gijs,

Ik heb van de week ff de software op mijn laptop geinstalleerd, natuurlijk nog geen update. Afwachten maar. Jammer dat dit topic niet zo druk actief is als bv van de XZ3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ardvark99
@Gijs van Sony Ik krijg momenteel een systemupdate binnen, versie 52.0.A.3.84. Over the air update.

http://www.xperiablog.net...-android-pie-52-0-a-3-84/

[ Voor 30% gewijzigd door ardvark99 op 16-11-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik heb de ROM erop staan van de UK, als ik op https://xpericheck.com/device/H8166 kijk is dat ongeveer de enige die nog geen update heeft gehad naar Pie.

Handmatig een andere versie downloaden en installeren gaat wel, maar geeft wifi issues.
Tot het onbruikbare aan toe. Wifi knippert de hele tijd tussen uit en aan.

Ik vraag me af of dit de reden is waarom de UK nog niet is geupdate ?

Inmiddels is de UK update binnen en werkt wifi gewoon normaal.
Wellicht dat flashen met newflasher toch niet alles meepakt. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Brotuck op 20-11-2018 11:45 ]

Just here for the fun

• jl-p
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-04-2020
Ik heb de PIE update gehad.
Nou wees maar niet te treurig dat je hem niet gehad hebt want ik wil dolgraag terug naar 8

Volume regeling met de volume knoppen (ja heeft de oneplus 6 met pie ook) is alleen nog maar media volume. Geen ringtone volume meer te selecteren of alarm volume. dan moet je naar settings toe.

Met iedere voorgaande versie van de Xperia's kon je bv op de letters onder het wifi icoontje drukken. in de quicklaunch knoppen waarna je kon kiezen welk access point je wilde connecten. drukte je op het icoontje dan zette je wifi uit of aan.
Dit werkte ook zo voor Bluetooth bv. beide kunnen niet meer.
Je moet altijd eerst naar je settings om een accesspoint of Bluetooth device te selecteren.

Volume van de speaker tijdens het oorbellen of op speaker is altijd hard. zachter zetten is alleen voor het huidige gesprek. dit wordt niet meer bewaard.

De eerste 10 seconden van sommige gesprekken werkt de speaker niet.
de tegen partij hoort mij wel maar ik hen niet.

Zeker tijdens gesprekken verbreekt de Bluetooth verbinding als bv flitsmeister iets meld. (heeft de oneplus 6 met pie ook)

Ik heb hierover contact op genomen met Xperia support en zij melden mij via de mail dat dit allemaal stockandroid features zijn en dat sony gestopt is om dit in toekomstige versies van android door te voeren.

Daarin tegen zegt de telefonische helpdesk (de vlaams sprekende (wat oudere) medewerkers) dat dit een bug is die bekend is en dat sony ontzettend hard bezig is (24x7) om een nieuwe versie van PIE te gaan maken en uit te rollen omdat er nog veel meer problemen zijn met de update en dat het uberhaupt een wonder is dat ik kan bellen met mijn toestel.

Dus ook de vraag maar weer gesteld bij de mail Xperia support om te kijken wat nou de waarheid is achter de problemen. is dit een known issue of toch stock android en rede om van sony af te stappen.

Dus al met al het is echt een deceptie android PIE

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

jl-p schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:28:

Met iedere voorgaande versie van de Xperia's kon je bv op de letters onder het wifi icoontje drukken. in de quicklaunch knoppen waarna je kon kiezen welk access point je wilde connecten. drukte je op het icoontje dan zette je wifi uit of aan.
Dit werkte ook zo voor Bluetooth bv. beide kunnen niet meer.
Je moet altijd eerst naar je settings om een accesspoint of Bluetooth device te selecteren.
Niet waar. Je kunt nu (eindelijk) lang op het icoontje klikken en dan ga je gewoon naar de lijst met wifi/Bluetooth apparaten.
Volume van de speaker tijdens het oorbellen of op speaker is altijd hard. zachter zetten is alleen voor het huidige gesprek. dit wordt niet meer bewaard.
Hard? Ik werd net gebeld en kon het nauwelijks horen omdat het zo zacht stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Na de pie update heb ik altijd de navigatie balk in iedere app. Erg irritant.
Pagina: 1