Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:26
Door de btw aftrek overweeg ik wat ik eerst als fase-2 zag nu direct maar te doen. (Als je geen ontheffing voor 2e keer krijgt van belastingdienst zit je met btw aangiftes)

We hebben een offerte liggen voor het hoofd dak van het huis. (Plat dak 2 hoog en een schuin zijdak)
Dat is een systeem met een solaredge SE7K E serie inverter vanwege schaduw zijdak.

Nu krijg ik best wel veel plat dak op 1 hoog, boven serre, keuken uitbouw en garage:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het idee is om daar panelen op te leggen welke goed met diffuus licht om kunnen gaan aangezien direct zonlicht er pas na 14:30 op zal komen te liggen.

De huizen staan in een rij, en de lijn van de huizen is zeg maar naar links toe op de afbeelding hierboven.
Het hoge stuk van het huis is aangegeven met een dubbele muur, en de zon staat er direct op.

Verder wil ik het ook liefst zo betaalbaar mogelijk doen.

Dus een idee is de solaredge inverter voor fase 1 van een SE7K een SE10K te maken (350€ meerprijs) en er dan nog een keer 2000-3000 wattpeak panelen bij te leggen.

Een ander idee is een losse 1 fase inverter erbij uiteraard. 350€ meerprijs en 10x 50 euro aan SE optimizers is ook 850€ Voor een nieuwe inverter..

Maar de vraag is meer welke panelen hebben de beste prijs/opbrengst in deze schaduw situatie met maar een beperkt aantal directe zon uren.

Het moet vrij vlak liggen wat dan weer handig is voor diffuus licht denk ik.

Dus wat voor soort panelen ?

Poly 300+ WattPeak voor <200€ ?
Solar Frontier nog zien te vinden ?
Andere suggestie ?

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Mono geeft een betere opbrengst bij minder licht en zien er een stuk beter uit.

Als het zo betaalbaar mogelijk moet dan moet je het zelf leggen wat gemakkelijk is bij een platdak.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:26
Inmiddels gelezen dat je een toevoeging binnen je ontheffing kan doen, en dan nog wel een keer extra btw terugvorderen (en een groter forfait afrekenen)

De vraag voor een paneel wat best presteerd.met meer dan helft dag schaduw blijft een interessante natuurlijk.

Edit:
Offerte terug gehad van de leverancier die ook de rest gaat doen.

Is ongeveer 1.05 euro per WattPeak (na BTW terug) voor 12 x 300 WP BenQ Solar SunVivo PM060MW2 compleet geinstalleerd met Solaredge optimizers.

De prijs is wel OK denk ik voor deze panelen met optimizers erbij.
18.1% rendement mono panelen. Helaas -0.42% per graad temperatuur coefficient.

[ Voor 68% gewijzigd door jacovn op 19-04-2018 12:05 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase