Netwerkproblemen na verhuizing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowiekeDeVos
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-08 13:43
Onlangs ben ik verhuisd.
Daarbij heb ik mijn router (TP-link), PC (NUC) en laptop (Asus) meegenomen en weer aangesloten.
In eerste instantie werkte alles prima, maar ineens had ik geen ethernetverbinding meer op mijn PC en enige tijd later ook niet op mijn laptop.
Na enig zoeken bleek dat er een nieuwe niet werkende ethernetverbinding met een andere naam was aangemaakt. Uninstalleren van de netwerkkaart en opnieuw opstarten helpt niet.
In de registry zijn onder "Networklist" de namen van de werkende oude verbinding en die van de nieuwe niet werkende verbinding zichtbaar. De nieuwe verbinding uit deze lijst verwijderen helpt soms, maar meestal maakt Windows 10 gewoon bij de volgende herstart weer een nieuwe verbinding aan die weer niet werkt.
Wat gek genoeg wel helpt is een WiFi-usb stick plaatsen, waarna ik een werkende WiFi-verbinding krijg, met als neveneffect de oude ethernetverbinding.
Soms werkt alles dan weer een of twee dagen, maar daarna gaat het weer mis, waarna de hele ceremonie weer opnieuw moet worden uitgevoerd.
Op mijn laptop hetzelfde probleem.
Alleen werk ik hierop meestal met WiFi.
Als dan de verbinding weer niet werkt, verbind ik hem met een ethernetkabel, sluit WiFi af en zet het vervolgens weer aan.
En voila dan werkt het weer.
Ik begrijp hier niets van.
Iemand een idee wat er nou eigenlijk gebeurt en hoe ik van dit gedoe kan afkomen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 20:18
Klinkt als windows update, doe eens instellingen -> netwerk & internet vervolgens links status aanklikken naar onderen scrollen en netwerk opnieuw instellen aanklikken.

Laat de computer vervolgens opnieuw opstarten en dan ben ik heel benieuwd of het probleem nog aanwezig is.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowiekeDeVos
Dat heb ik al meerdere malen gedaan.
Zonder resultaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Andere netwerkverbinding op beide apparaten? Klinkt alsof je meerdere DHCP servers op je netwerk hebt...

Welke provider heb je? Heb je voor TV kastjes in huis? En welk lokaal IP krijg je op die nieuwe verbinding?

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 17-04-2018 07:33 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verhuisd? Dus nieuwe modem/router op je nieuwe adres? Zomaar kans dat je dus iets moet gaan bridgen of je eigen/oude router opnieuw moet instellen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowiekeDeVos
Mijn provider is Ziggo.
Ik heb bij de verhuizing een nieuw modem gekregen van Ziggo en daaraan heb ik mijn router (TP-Link Archer c8) aangesloten die ik op mijn vorige adres ook had.
Toen de problemen ontstonden heb ik mijn router gereset.
Overigens heb ik eergisteren op YouTube een filmpje bekeken (YouTube: Win 10: Manually Remove Wired (LAN) Network Profiles using Registry ... waarin naast verwijdering uit de registry van niet gebruikte netwerkprofielen genoemd in
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkList\Profiles
ook de cache is opgeruimd in
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkList\Nla\Cache\Intranet\net
en de oude profielen in
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkList\Signatures\Unmanaged
Tot nu toe gaat alles goed
:)
Pagina: 1