Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• snoez
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 16-04-2018
Hoi, ik heb een vraag waar ik zelf niet uit kom.
Ik trade op binance in altcoins, pak winst en verkoop weer naar bitcoin. Da's mooi die winst maar wanneer de bitcoin op dat moment is gestegen of gedaald vraag ik me af hoe dit precies werkt. Het kan zijn dat ik winst maak op een altcoin terwijl ik verlies zou draaien op een bitcoin. Dat is nog niet gebeurd maar dat is ook niet de bedoeling.

Ik hou een schema bij wat ik wanneer koop voor welke prijs en de op dat moment stand van de btc. Hierbij probeer ik bij verkoop van een altcoin zo dicht mogelijk bij de prijs van de btc te blijven waarvoor ik hem destijds verkocht. De markt is zo bewegelijk dat dit eigenlijk onmogelijk is.

Mijn vraag; wanneer kan ik het best een altcoin verkopen voor een btc? Als de prijs hoger of lager is aan de prijs waarvoor ik hem verkocht.

1btc blijft 1btc alleen de waarde op dat moment kan totaal anders zijn.
Stel ik zet ik btc in voor een altcoin de waarde van de btc tijdens de koop is €6000,-
ik verkoop deze altcoin maar de btc is op dat moment gestegen naar €6900,-
afgezien van de winst die ik maak met een altcoin wat is die ene btc waard. volgens mij geef ik hier al antwoord op mijn eigen vraag??

Begint me nu alweer te duizelen. 8)7

...

Alle reacties

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Nu online
Je moet vergelijken met de munt waarmee je koopt.

Je koopt BTC met EUR dan als je BTC verkoopt kijk je naar de EUR koers.

Je koopt altcoins met BTC en dan vergelijk je dit met de altcoin koers. Niet met de eurokoers want die is niet relevant.

The_Worst wijzigde deze reactie 16-04-2018 00:06 (10%)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• snoez
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 16-04-2018
Bedankt voor je snelle reactie.

• Junia
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:42
Hoe lelijk dit ook gaat klinken; als je dit relatief basale aspect van handelen in cryptocurrencies niet zelfstandig begrijpt, is het dan misschien niet verstandig om nog eens goed na te denken of je er wel mee door moet blijven gaan?

Om antwoord te geven:
Je trade in BTC/ALT pairs, dus als je effectief winst wil maken, dan zal de Satoshi waarde (kleinste eenheid van BTC) van de ALT coin moeten toenemen, dus:

Je koopt coin X per stuk voor 0.1 BTC, vervolgens wordt deze coin 0.2 BTC per stuk waard, dus je hebt 100% winst t.o.v. BTC.

Of je vervolgens daadwerkelijk winst hebt gemaakt in euro's of dollars is afhankelijk van de koers van Bitcoin op dat moment, echter is dit niet zo zeer relevant voor het traden in BTC/ALT pairing.

Junia wijzigde deze reactie 16-04-2018 00:38 (54%)

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True