Maximale snelhied DSL hoger bij Fiber dan andere leverancier

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1chardTM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 13:00
Ik ga binnenkort naar Utrecht verhuizen en ben mij aan het oriënteren in de wondere wereld van internet providers. Helaas heeft het nieuwe huis nog geen glasvezel, dus is het kiezen tussen Ziggo of een DSL aanbieder. De meeste DSL aanbieders zeggen dat de max download snelheid voor DSL op het adres op 18Mb/s of 36Mb/s is. Fiber zegt echter dat de maximale snelheid op 111Mb/s ligt. :? Ik snap dit verschil niet en twijfel of dit niet gewoon een fout van Fiber is. Heeft iemand enig idee waarom Fiber een snellere Dsl verbinding kan leveren dan de andere providers of zal dit een foute inschatting zijn?

Beste antwoord (via R1chardTM op 16-04-2018 15:08)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ -> invullen en je krijgt de maximale snelheden.

@johnkeates VDSL kan zeker wel snelheden tot (en hoger) dan 111Mbit aan; het lastige is dat Fiber waarschijnlijk wil verkopen op maximale theoretische snelheid ipv een correcte meting/schatting op basis van het ISRA-punt kennen/meten ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Foute inschatting.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ -> invullen en je krijgt de maximale snelheden.

@johnkeates VDSL kan zeker wel snelheden tot (en hoger) dan 111Mbit aan; het lastige is dat Fiber waarschijnlijk wil verkopen op maximale theoretische snelheid ipv een correcte meting/schatting op basis van het ISRA-punt kennen/meten ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
MAX3400 schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:48:

Natuurlijk kan VDSL wel snel, maar als de bedrijven die het bij KPN (WBA of fourstack) ophalen zeggen dat het niet kan dan is de kans klein dat Fiber stiekem een eigen DSLAM heeft staan die het wel doet :P

In principe moet je bijv prima 220/80 kunnen doen met VVDSL bonded, maar dat heeft KPN nog niet, en de huidige VVDSL die ze bieden gaat ergens tot de 100 en dan ook vaak genoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1chardTM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 13:00
Bedankt voor die link. In mei 2018 staat een upgrade gepland naar een snelheid van 111 Mb/s, Fiber geeft die snelheid al weer terwijl de andere providers dit nog niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
R1chardTM schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:01:
Bedankt voor die link. In mei 2018 staat een upgrade gepland naar een snelheid van 111 Mb/s, Fiber geeft die snelheid al weer terwijl de andere providers dit nog niet doen.
Waarschijnlijk om dat die planning nagenoeg nooit gehaald wordt en Fiber dat niet weet of zich beter voor doet dan de werkelijkheid ;-) Meestal zijn ze een half jaar of later met die planning bij KPN.
Pagina: 1