Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan specifieke site niet bereiken via Ziggo Connectbox

Pagina: 1
Acties:

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:14

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Sinds vanavond heb ik een gek probleem wat ik niet snap. Van het ene moment op het andere is de site van mijn zwemclub, waar ik beheerder van ben, voor mij onbereikbaar via mijn eigen wifi / Ziggo connectbox.

Als ik via mijn telefoon kijk (niet wifi uiteraard) dan is de site gewoon bereikbaar. Omdat ik geen idee heb waar ik überhaupt moet zoeken, hoop ik dat hier iemand een helder idee heeft. Ik heb - voor zover ik weet - niks geks gedaan wat het kan verklaren. Site werkt via de connect box via geen enkele browser. Meerdere browsers geprobeerd, verschillende mobieltjes. Alles niks.

In een forum van ziggo werd geopperd dat het soms voorkomt dat de connect box een site blokkeert juist als die site vaak benaderd wordt door de eigenaar ervan. Leek me raar, maar het lijkt ook wel weer te zijn wat er hier gebeurt. In dat forum werd ook een tracert gevraagd, dus wellicht kan iemand hier iets aan zien:

Tracing route to www.zcnf34.nl [83.137.194.20]
over a maximum of 30 hops:

1     3 ms     1 ms     1 ms  192.168.178.1
  2    53 ms    10 ms     8 ms  10.255.200.1
  3    10 ms     9 ms    18 ms  asn-rc0002-cr101-xe-0-1-1-0.core.as9143.net [213.51.184.188]
  4    13 ms    15 ms    18 ms  asd-rc0001-cr101-bundle-ether100.aorta.net [84.116.194.1]
  5     *        *        *     Request timed out.
  6    16 ms    25 ms    13 ms  nl-ams04a-ri3-ae9-0.aorta.net [84.116.130.242]
  7    13 ms    16 ms    13 ms  libertyglobal.nikhef.openpeering.nl [82.150.153.29]
  8    14 ms    16 ms    14 ms  telecity-cr.openpeering.nl [217.170.0.243]
  9    16 ms    18 ms    17 ms  openpeering.superior.nl [82.150.158.43]
 10    15 ms    18 ms    18 ms  jun34.hosting2go.nl [83.137.192.30]
 11    20 ms    18 ms    18 ms  server33.hosting2go.nl [83.137.194.20]

Trace complete.

Ik zie een 'Request timed out' staan, maar met mijn (gebrek aan) netwerkkennis kan ik hier niet veel mee. Ligt het probleem binnenshuis? Vermoedelijk wel, maar wat kan ik doen?

Een zelfdiagnose van de Connectbox zegt dit:
Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid, waardoor je op dat apparaat mogelijk niet je volledige internet snelheid kan benutten. Dit kan komen door een verouderde of beschadigde UTP internetkabel of netwerkkaart.

Connectbox gereset: helpt niks.

... en gaat over tot de orde van de dag

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Die Timed Out zegt alleen dat die hop niet reageerde op een ICMP Echo. Dat is vrij normaal.

Hier is ook te zien dat het hostname goed resolved in een IP, en dat dit IP routerbaar is.
Dit doet mij vermoeden dat het niet aan je Connectbox ligt, maar aan de site zelf.
Het oogt als een Wordpress site. Ik gok het op een plugin die je IP geblacklist heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 15-04-2018 22:03 ]

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Inderdaad een wp site en ik heb een antispam plugin. Morgen even checken of mijn ip erbij staat

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
maar je CB meld ook een probleem met je netwerk kabel.. zou daar ook even induiken.. al lijkt dat geen verband te maken met je site probleem :-)

404 Signature not found

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:12
frickY schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:59:
Dit doet mij vermoeden dat het niet aan je Connectbox ligt, maar aan de site zelf.
In 99,99% van de gevallen is het een shared hoster met een stupide firewall. Lijkt me hier ook niet onwaarschijnlijk.
Het oogt als een Wordpress site. Ik gok het op een plugin die je IP geblacklist heeft.
Niet exact op die manier, vermoed ik. Want dan zou je geen 'request timed out' krijgen' - een Wordpress-site op een shared hoster kan in het slechtste geval een 403 serveren.

Maar het zal wel een onzinnige firewall zijn. Lokaal kan ik bij de site, maar vanuit Frankrijk (OVH) zie ik een server waarbij port 80 potdicht zit (en 25,443 niet :?).

TS kan het beste even bij z'n hoster klagen.

Wat je verder kunt proberen om vast te stellen of je hetzelfde ziet als ik:

http://83.137.194.19 (andere server, port 80, onbereikbaar)
https://83.137.194.20 (zelfde server, port 443, werkt prima - certificaatfout nergeren)

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-11 23:39

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Thralas schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:11:
[...]
Niet exact op die manier, vermoed ik. Want dan zou je geen 'request timed out' krijgen' - een Wordpress-site op een shared hoster kan in het slechtste geval een 403 serveren.
Hosting partij kan prima een anti DDos er tussen hebben zitten die alle connecties dropt ipv een HTTP code terug stuurt.
[...]
Maar het zal wel een onzinnige firewall zijn. Lokaal kan ik bij de site, maar vanuit Frankrijk (OVH) zie ik een server waarbij port 80 potdicht zit (en 25,443 niet :?).

https://83.137.194.20 (zelfde server, port 443, werkt prima - certificaatfout nergeren)
Buiten het feit dat er een plug-in / optie op shared hosting kan zitten om verkeer buiten NL niet toe te laten, zit er ook verschil in de IP adressen.

Daarnaast zit er misschien meerdere websites op een IP en geeft dat IP daarom geen reactie, of een lege pagina als default pagina.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:12
xleeuwx schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:20:
Hosting partij kan prima een anti DDos er tussen hebben zitten die alle connecties dropt ipv een HTTP code terug stuurt.
Uiteraard. En dat kan heel goed het geval zijn hier - maar daar heeft je site zelf geen (directe) invloed op - en zo'n 'ban' beslaat dan ook meteen een hele server ('request timed out') of zelfs een hele reeks van die provider.
Buiten het feit dat er een plug-in / optie op shared hosting kan zitten om verkeer buiten NL niet toe te laten, zit er ook verschil in de IP adressen.
Ik snap niet wat je hier bedoelt te zeggen.
Daarnaast zit er misschien meerdere websites op een IP en geeft dat IP daarom geen reactie, of een lege pagina als default pagina.
Dat is sowieso irrelevant. Met 'potdicht' bedoel ik een gefilterde poort 80. Daar komt geen 'website' of HTTP bij kijken.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

In 99,99% van de gevallen is het een shared hoster met een stupide firewall. Lijkt me hier ook niet onwaarschijnlijk.

[...]

TS kan het beste even bij z'n hoster klagen.

Wat je verder kunt proberen om vast te stellen of je hetzelfde ziet als ik:

op beide krijg ik hier gewoon een hele kwak open poorten ;-)
iig 21,80,443

404 Signature not found

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ik denk inderdaad dat het toch bij de hoster zit. Ik kan nml via FTP ook niet bij de site komen. Ik ben inmiddels niet meer thuis dus ik kan vanaf hier mijn eigen IP niet checken, maar ik zal contact opnemen met Hosting2Go, of kan ik dat afleiden uit mijn tracert uitvoer?

* P_Tingen heeft wel netwerkologie gehad in zijn opleiding maar was net ziek tijdens die les :(

EDIT: Typisch gevalletje "look mama, no hands". Ik zou mijn IP even checken om een melding aan te maken maar het werkt weer! Bedankt hier voor het meedenken

[ Voor 18% gewijzigd door P_Tingen op 16-04-2018 21:20 ]

Pagina: 1