Toon posts:

Kan ik een EU power supply op USA components aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een game pc bouwen en de components zoals gpu en cpu uit Amerika halen. Maar kan ik daar een Europese power supply op aansluiten waardoor ik het wel gewoon in een 220 volt stopcontact kan doen. Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Verwijderd op 04-05-2018 02:35)

• Derpotron
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-02 17:37
Maar je voeding zet die wisselspanning om in gelijkstroom, en dus is er geen probleem inderdaad. Gewoon halen dus als je het voordelig kan krijgen :)

Als je natuurlijk zelf naar Amerika gaat, is het zeker de moeite waard. Bij het verzenden zou ik nog even goed kijken naar de importkosten en dergelijke.

[ Voor 34% gewijzigd door Derpotron op 16-04-2018 08:53 ]

Alle reacties

Verwijderd

Topicstarter
In de zin van worden mijn components dan niet beschadigd

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Denk je aan de belasting, verzendkosten en eventueel gezeur voor garantie (if any) ;) . Het is dan snel aantrekkelijker om het spul gewoon in NL te kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Detmer op 15-04-2018 20:06 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Natuurlijk kan dat, je componenten werken gewoon op 12v, er zit geen verschil tussen Amerikaanse en Europese volts :P

Maar, zoals hierboven, vergeet niet importeren uit de VS behoorlijk prijzig is, de verzendkosten zijn al snel iets van 50 euro, en je mag nog even 21% btw aftikken.

People as things, that’s where it starts.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
RobinHood schreef op zondag 15 april 2018 @ 20:07:
Natuurlijk kan dat, je componenten werken gewoon op 12v, er zit geen verschil tussen Amerikaanse en Europese volts :P
Jazeker wel. 60 hz vs. 50 hz. Voor DC maakt dat echter niet uit. Voor AC componenten maakt het wel uit. Wij hebben een aantal US apparaten thuis staan en een aantal apparaten werkt toch echt niet vlekkeloos door het verschil in hz. Toevallig zijn dat alle AC apparaten. DC apparaten zoals computers: geen probleem.

Acties:
  • Beste antwoord

• Derpotron
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-02 17:37
Maar je voeding zet die wisselspanning om in gelijkstroom, en dus is er geen probleem inderdaad. Gewoon halen dus als je het voordelig kan krijgen :)

Als je natuurlijk zelf naar Amerika gaat, is het zeker de moeite waard. Bij het verzenden zou ik nog even goed kijken naar de importkosten en dergelijke.

[ Voor 34% gewijzigd door Derpotron op 16-04-2018 08:53 ]

Pagina: 1