Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik heb een klein probleem met mijn samsung tv.

Wat gebeurt er hij gaat niet meer aan, ik heb wel een rood standby ledje maar als ik de aan knop indruk aan de zijkant van de tv reageerd hij niet, als ik hem probeer aan te zetten met de afstandbediening dan reageerd hij wel dan gaat de rode ledje uit maar geen beeld en geluid, heb hem even open gemaakt om de condensatoren te bekijken deze zijn allemaal goed.
Er zitten 2 glaszekeringen in 1 is voor de netspanning de andere zou ik niet weten maar allebei zijn goed.

Ik heb niet het probleem van de rood knipperende ledje.

Ik denk zelf dat het mijn moederbord is maar als jullie nog wat info hebben dan wil ik die graag gebruiken om te proberen.
...
Samsung tv model : Le40b541p7w
Model code : Le40b541p7wxxn
Type nr : Le40b541
...
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Volgens mij is die TV al best een oudje ? (>2010 ?) dan zouden toch de condensatoren van het voedingsbord slecht geworden kunnen zijn. Visueel kan je eigenlijk weinig vertellen over een condensator (pas in een extreem geval is die bol of lek). Meestal heb je een groepje van 3 condensatoren bij je transformator spoel die als eerste slecht worden en die zou je kunnen loshalen (desolderen) en doormeten om de waarde te checken maar vaker is het sneller om deze direct te vervangen voor vergelijkbare condensatoren.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross