Subwoofer altijd in standby

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 16:33
Hoi, ik heb sinds een paar dagen een probleem met m'n subwoofer (Sunfire SDS 8 )

Deze is aangesloten op een Denon AVR X2000, maar hij staat nu constant op standy, ook in 'always on' mode.

Ik ben wel wat bezig geweest om wat instellingen te veranderen (crossover en niveaus), maar zelfs het pink noise test signaal lijkt niet meer bij de sub aan te komen.

Crossover staat op 80Hz voor de fronts en 100Hz voor de center
Sub modus is LFE+Main met 120Hz LPF voor LFE
Front klein, center klein, sub ja, surround geen.

De instellingen op de sub zelf zijn:
Crossover 150Hz
Phase 0
Volume ~40%

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Heb de stroom er al afgehaald, kabels gecontroleerd, receiver terug naar fabrieksinstellingen, verschillende geluidsmodus, maar niks lijkt hem uit standby modus te krijgen.

Ook op youtube een audio loop van 20Hz lijkt hem niet te activeren.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Martijn85 op 20-04-2018 15:54)

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:31
Volgens mij is Sunfire wel een degelijk merk (degelijker dan Svs?).

Het mogelijk voordeel van een sb-1000 is de grotere conus en daarmee lager laagbereik.

Er zijn diverse reparatie bedrijfjes die audio-apparatuur voor een klein bedrag kunnen repareren. Je kunt ook afspreken dat wanneer de kosten te gortig zouden worden, je enkel de onderzoekskosten betaald.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 18:22
Ik zou beginnen met vaststellen of het probleem in je sub zit of in je receiver. Doet de sub wel iets als je hem direct op een lijnuitgang van een CD-speler of PC aansluit?

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Probeer ook een andere kabel (heb je die al eens eruitgehaald en opnieuw aangesloten?), of evt een jack naar tulp kabel en aansluiten op je telefoon om te kijken of het de kabel is.

Als dat geen resultaat geeft, zal er in de sub zelf iets niet goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
Bedankt voor de reacties. Dat lijkt mij inderdaad een goede stap.

Helaas heb ik geen andere apparatuur om het te proberen. Zal de sub van de week even bij m'n ouders aansluiten, kijken of die daar gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je op je Denon de boel instelt is het aan te raden om de boel in te stellen met cross op de sub vol open en de gain op half open. Zie ook je boekje.

Verder: zet hem eens aan en trek de signaalkabel van de sub er eens uit, en er weer in. Sowieso kabels ff controleren. Kabel er in en er uit geeft meestal een kleine aansluitpiek, daar zou ie wel van uit standby moeten komen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
The Eagle schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:05:
Als je op je Denon de boel instelt is het aan te raden om de boel in te stellen met cross op de sub vol open en de gain op half open. Zie ook je boekje.

Verder: zet hem eens aan en trek de signaalkabel van de sub er eens uit, en er weer in. Sowieso kabels ff controleren. Kabel er in en er uit geeft meestal een kleine aansluitpiek, daar zou ie wel van uit standby moeten komen.
150Hz cross op de sub is vol open, vergeten erbij te zetten. Volume op de sub ook verschillende posities geprobeerd, maar zonder resultaat.

Ik kreeg die aansluitpiek wel wanneer ik de stroomkabel aansloot terwijl de test toon speelde, maar daarna gaat hij direct weer op standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
LA-384 schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:28:
Probeer ook een andere kabel (heb je die al eens eruitgehaald en opnieuw aangesloten?), of evt een jack naar tulp kabel en aansluiten op je telefoon om te kijken of het de kabel is.

Als dat geen resultaat geeft, zal er in de sub zelf iets niet goed zitten.
Ik heb een jack naar tulp kabel gekocht, en getest met telefoon en laptop, maar daar krijg ik ook geen geluid mee uit de sub.
Ik heb ook de sub uit van de receiver aangesloten op een andere speaker en daar komt het test signaal wel uit.
Het lijkt er dus op de de sub geen signalen meer ontvangt :/

Denken jullie dat dit een nieuwe sub kopen wordt, of is het het waard om qua kosten naar een nieuwe te kijken?

Heb uiteraard al even rondgekeken en dat zal dan de SVS SB-1000 worden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Volgens mij is Sunfire wel een degelijk merk (degelijker dan Svs?).

Het mogelijk voordeel van een sb-1000 is de grotere conus en daarmee lager laagbereik.

Er zijn diverse reparatie bedrijfjes die audio-apparatuur voor een klein bedrag kunnen repareren. Je kunt ook afspreken dat wanneer de kosten te gortig zouden worden, je enkel de onderzoekskosten betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
Thanks!

Weet nu dat ik het bij de sub moet zoeken. Zal even kijken of er wat bedrijven in de buurt zitten (omgeving zaandam).

Zit inderdaad niet zoveel verschil tussen Sunfire en SVS. Schommelt heel erg tussen testen en vergelijkingen. Reden voor de SVS was ook het lager laagbereik.
Pagina: 1