Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-10 14:04
Ik ga regelmatig op vakantie en ga over een maand een roadtrip langs de westkust van Amerika doen. Naast San Francisco, Los Angeles & Las Vegas zullen we ook langs de natuurparken gaan (Grand Canyon, Yosemite, Zion, Bryce Canyon, Death Valley etc).

Tot nu heb ik altijd gebruik gemaakt van mijn Canon Powershot G7 Mark II. Qua gebruik en foto opties vind ik deze erg prettig. Maar met deze camera ervaar ik de volgende minpunten:
  • Geen 4k video (en slow motion opties)
  • Beperkte zoom
  • Video alles behalve stabiel
Nu denk ik aan de volgende opties:
  • GoPro 6 kopen voor gebruik naast de G7 Mark II of een andere camera met goede stabilisatie?
  • Mark II verkopen en gaan voor een Sony a6300 door geld bij te leggen
  • Eventueel een camera die ik nu over het hoofd zie?
Wat ik belangrijk vind is dat wat ik gebruik mee kan nemen tijdens de hikes en ik er enigszins snel een foto mee kan maken of beginnen met filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 09:22
G7 met 14-140 is een mooie optie vanwege het grotere bereik en prima 4k. Wil je meer uitgeven: G80 met 12-60 of 14-140. Met de 12-60 is je camera ook weathersealed. Daarnaast heeft de G80 interne stabilisatie.

GoPro 6 heeft helemaal geen zoom en is alleen maar ultrawijd en de "stabilisatie" is elektronisch achteraf door wegknippen.

A6300 moet je wel goede lenzen bij doen, anders heb je er ook niets aan (16-50 is geen vervanging van je G7x II).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:23

LJZ

Persoonlijk blijf ik het ook een moeilijke keuze vinden de Sony A6300 of een Panasonic G80..
Momenteel zelf nog steeds geen keuze kunnen maken, maar mijn voorkeur ligt persoonlijk bij de A6300 i.v.m. de slow motion optie die bij de G80 ontbreekt.

Aan de andere kant vind ik de G80 wel behoorlijk qua beeldkwaliteit en kleur. Daarnaast zit er volgens mij in de G80 een veel betere stabilisator welke bij de Sony A6300 ontbreekt?

EDIT:
Ik vind trouwens dat de GoPro's niet zo lekker omgaan met zonlicht waardoor je echt goed het verschil ziet tussen een DSLR en gopro opnamen.

[ Voor 15% gewijzigd door LJZ op 16-04-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-10 14:04
Bedankt beide voor de feedback. Toch jammer dat een GoPro dus niet de geschikte keuze is. Juist vanwege het formaat en stevigheid leek het mij een ideale optie voor tijdens het hiken en snel goed videomateriaal te schieten. Ik vind op Youtube soms aardig indrukwekkende filmpjes met deze camera. Maar wie weet gaat daar wel een hele hoop bewerken aan vooraf.

Als ik mij ergens aan stoor is het schokken en rare bewegingen tijdens het kijken van filmmateriaal, dus stabilisatie staat voor mij hoger op de lijst dan een slow motion optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10 15:08

Plainside

I browse when I'm at work

Als het echt gaat om beeld stabilisatie zou je kunnen kijken naar een gimbal mount voor je telefoon eventueel?
Of een die jou G7 MK II past al ben ik bang dat daar minder opties in zijn.