Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eerste budget game pc kopen

Pagina: 1
Acties:

• B.oosterom
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-07 11:25
Beste Tweakers,

Ik wil mijn eerste eigen game pc gaan bouwen, echter heb ik niet echt kennis van zaken, ik heb een beetje rondgesnuffeld op tweakers en heb toen een wensen lijst samengesteld.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen, echter speel ik nu alleen CS:GO en ik zou ook graag fortnite willen gaan spelen. Het hoeft allemaal niet op de allerhoogste resolutie te zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een eerst een maximaal bedrag van €600,- in gedachten. mijn wensenlijst is al iets duurder uitgevallen. ik wil graag starten met een budget pc en eventueel later een keertje uitbreiden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu al een goed headset, de Razor electra v2 3,5mm en een gaming muis van trust, de gxt 155. niet de allerbeste maar voorlopig nog goed. ik gebruik nu een standaard toetsenbord en daarvoor wil ik dan een razor ornata chroma

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb eigenlijk geen idee, voor cs:go en fortnite heb je geen geweldige pc nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou voor mij makkelijk zijn als ik de pc kan meenemen naar bijvoorbeeld een lan-party, echter is dit niet erg als dit niet kan

Ga je overklokken?
Ik heb geen idee hoe dat moet en ik ben dit ook niet van plan

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen door mij advies te geven wat ik nodig heb en wat niet. ik heb een vrij beperkt budget dus wil het liefst een pc waarop ik lekker kan gamen, maar deze pc hoeft niet het beste van het beste te hebben. als er dingen zijn die niet goed combineren of dingen die goedkoper kunnen hoor ik dat graag

Mijn wenslijst is,

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 162,15€ 162,15
1MSI B350 PC Mate€ 76,-€ 76,-
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 213,-€ 213,-
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 37,-€ 37,-
1Crucial CT8G4DFD8213€ 80,95€ 80,95
1Corsair VS450€ 35,92€ 35,92
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 76,84€ 76,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 681,86

Alvast bedankt,
groetjes Bernard

• lactaxative
  • Laatst online: 03-11 00:25
B.oosterom schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:35:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had een eerst een maximaal bedrag van €600,- in gedachten. mijn wensenlijst is al iets duurder uitgevallen. ik wil graag starten met een budget pc en eventueel later een keertje uitbreiden.
Voor CS:GO en Fortnite is in principe geen R5 1600 nodig. Je zou ook richting een R5 1400 kunnen, of als je wilt nog lager. Dat neemt niet weg dat een R5 1600 op de lange termijn wel goedkoper zal zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu al een goed headset, de Razor electra v2 3,5mm en een gaming muis van trust, de gxt 155. niet de allerbeste maar voorlopig nog goed. ik gebruik nu een standaard toetsenbord en daarvoor wil ik dan een razor ornata chroma
Met alle respect, een systeem van 600 euro met een toetsenbord van 100 euro slaat helemaal nergens op.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb eigenlijk geen idee, voor cs:go en fortnite heb je geen geweldige pc nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou voor mij makkelijk zijn als ik de pc kan meenemen naar bijvoorbeeld een lan-party, echter is dit niet erg als dit niet kan

Ga je overklokken?
Ik heb geen idee hoe dat moet en ik ben dit ook niet van plan

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen door mij advies te geven wat ik nodig heb en wat niet. ik heb een vrij beperkt budget dus wil het liefst een pc waarop ik lekker kan gamen, maar deze pc hoeft niet het beste van het beste te hebben. als er dingen zijn die niet goed combineren of dingen die goedkoper kunnen hoor ik dat graag

Mijn wenslijst is,

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 162,15€ 162,15
1MSI B350 PC Mate€ 76,-€ 76,-
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 213,-€ 213,-
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 37,-€ 37,-
1Crucial CT8G4DFD8213€ 80,95€ 80,95
1Corsair VS450€ 35,92€ 35,92
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 76,84€ 76,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 681,86

Alvast bedankt,
groetjes Bernard
De voeding die je gekozen hebt wordt door de voedingsbaas op t.net beoordeeld op 5 jaar levensduur. Het is meestal de bedoeling zo'n 7-8 jaar met een CPU setje te doen. Het is dus raadzaam om een voeding aan te schaffen waarvan verwacht wordt dit ook te halen zoals pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W.

Verder vind ik het met je beperkte budget niet raar om een tweedehands kast van zolder/buurman/neefje/tweedehandswinkel te gebruiken. Zo'n Neos is m.i. gewoon weinig voor wat je ervoor betaalt, maar meer betalen kan ook eigenlijk niet.

Ook is bij Ryzen twee staafjes iets sneller geheugen wel aan te raden.

De grote vraag is eigenlijk of je bereid bent je budget iets op te rekken om op de lange termijn goedkoper uit te zijn.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:21
Videokaart; pricewatch: Asus PH-GTX1050TI-4G
Is €40 goedkoper dan de MSI kaart.

Cpu; pricewatch: AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler
Is €30 goedkoper dan de 1600 en is ruim voldoende ook voor CS:GO en Fortnite.

Nog goedkoper is een Ryzen 3 1200 en die voldoet volgens mij ook voor die spellen.

Geheugen; pricewatch: Crucial CT8G4DFS824A
Wat goedkoper en sneller.

Voeding; pricewatch: Cooler Master GM G450M

Voor de SSD zou je een pricewatch: Kingston A400 240GB kunnen overwegen, scheelt zo'n €20.

Met dat alles zul je ergens onder de €650 uitkomen inclusief verzendkosten.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• B.oosterom
Bedankt voor je snelle reactie.
Over dat toetsenbord, daar heb je inderdaad een punt.
Ik wist niet dat de voeding minder lang meeging, die andere die je noemt zou ik dan inderdaad beter kunnen bestellen.
Een vriend van mij had al gezegd dat het geheugen beter kon, hij raadde mij deze aan:
Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15
Is deze goed genoeg?

Mijn ouders hebben nog een systeem pc staan die niet meer wordt gebruikt. Dus ik zal kijken of ik die kast misschien kan gebruiken.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geheugen kan goed zijn omdat iemand het aanraadt maar download/kijk eerst op de site van je toekomstige moederbord of/welk geheugen ondersteund wordt.

Je zal niet de eerste zijn met een Ryzen-build die erachter komt dat het geheugen niet compatible is of niet zo vloeiend wil lopen als je gedacht had.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• B.oosterom
Goeie tip, dankje!
Ik zal het nog even nakijken maar bij de best buy guide van januari staat die processor met de geheugenkaart die mijn vriend aanbeveelt. Waarschijnlijk is die dan wel compatible.

[ Voor 7% gewijzigd door B.oosterom op 15-04-2018 16:29 ]

Pagina: 1