Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miknic
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-02 13:59
Hallo iedereen,

Ik heb net een paar dagen een nieuwe tv de Samsung UE49MU7000 en soundbar Samsung HW-MS651. Werkt goed en prima. Ook alles goed aangesloten.

Nu kreeg ik vanochtend opeens een vreemde melding op tv. De melding Samsung Galaxy S7 wilt verbinden met uw tv! Het rare is, niemand in ons huis een Samsung telefoon. 2x Huawai en 1 Iphone.

De tv is aangeloten op bekabelde aansluiting, alleen staat wifi wel ingesteld!

Ik heb ook al in het modem instellingen gekeken of er een ander mobiel staat aangemeld bij mijn wifi, dit was niet he geval!

Mijn vraag is dus, kan je verbinding maken met de tv buiten de smarthub app of buiten mijn huisnetwerk om?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:14
Heeft de tv misschien bluetooth die aanstaat ?

Console Guy

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
miknic schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:18:
Mijn vraag is dus, kan je verbinding maken met de tv buiten de smarthub app of buiten mijn huisnetwerk om?
Ja, gaat volgens mij via WiDi en niet via Wireless Fidelity.

Overigens best een domme technologie. Het schijnt dat televisies weer populair worden bij boeven. Een boef hoeft nu alleen maar door de straat te rijden en via de Tweakers Pricewatch kunnen ze geautomatiseerd bepalen waar ze het beste kunnen inbreken.

[ Voor 31% gewijzigd door Trommelrem op 15-04-2018 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:21
Kijk in je Bluetooth-settings van je telefoon, dan zal je je tv waarschijnlijk zelf ook tegenkomen. Maar zolang jij 'nee' zegt op de vraag of dat apparaat verbinding mag maken met je tv, is er natuurlijk niks aan de hand.

[ Voor 31% gewijzigd door Hahn op 15-04-2018 15:26 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miknic
Hahn schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:25:
Kijk in je Bluetooth-settings van je telefoon, dan zal je je tv waarschijnlijk zelf ook tegenkomen. Maar zolang jij 'nee' zegt op de vraag of dat apparaat verbinding mag maken met je tv, is er natuurlijk niks aan de hand.
Ik begrijp wel hoe het moet, maar wat ik niet snap is, dat ik die melding krijg terwijl er niemand op mijn wifi zit. Hetzelfde verhaal met de soundbar, daar kan je de bluetooth niet beveiligen met een pass. Dus de buren kunnen gewoon connecten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:21
miknic schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:37:
[...]

Ik begrijp wel hoe het moet, maar wat ik niet snap is, dat ik die melding krijg terwijl er niemand op mijn wifi zit. Hetzelfde verhaal met de soundbar, daar kan je de bluetooth niet beveiligen met een pass. Dus de buren kunnen gewoon connecten.
Bluetooth en WiFi hebben niks met elkaar te maken. WiFi is een netwerk, Bluetooth is directe verbinding.

En ja, mensen die jouw tv via Bluetooth kunnen vinden, kunnen verbinding proberen te maken. Met nadruk op 'proberen', want als jij het declined, dan is de verbinding mislukt. Wil je niet dat ze verbinding kunnen maken, dan zal je Bluetooth op je tv uit moeten zetten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wifi staat aan op de smartTV, maar is via LAN gekoppeld. Waarom staat wifi dan aan? Staat ie dan niet in AdHoc-mode?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:30
Geen AdHoc maar Wifi Direct, dit wordt oa gebruikt voor Miracast. Waarschijnlijk kun je dit gewoon uitzetten op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miknic
Hahn schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:39:
[...]

Bluetooth en WiFi hebben niks met elkaar te maken. WiFi is een netwerk, Bluetooth is directe verbinding.

En ja, mensen die jouw tv via Bluetooth kunnen vinden, kunnen verbinding proberen te maken. Met nadruk op 'proberen', want als jij het declined, dan is de verbinding mislukt. Wil je niet dat ze verbinding kunnen maken, dan zal je Bluetooth op je tv uit moeten zetten.
Het verschil weet ik wel. In de handleiding staat, dat alleen devices in jouw netwerk kunnen connecten met je tv, mits je daar toegang toe verleend. Dus devices die aangesloten zijn op mijn wifi. In dit geval 2xHuawai en 1 Iphone. De Tv wordt ook alleen gevonden in de Samsung Smart view app. Niet in mijn wifi instellingen en ook niet in de bluetooth! Die Samsung Galaxy S7 komt ook niet voor bij mijn aangemelde apparaten in mijn modem wifi settings (Experiabox v10) Dus kan ik die melding dan wel krijgen dat iemand wil connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miknic
RaZ schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:41:
Wifi staat aan op de smartTV, maar is via LAN gekoppeld. Waarom staat wifi dan aan? Staat ie dan niet in AdHoc-mode?
Die heb ik na die melding direct uitgezet, was nog aangemeld, voor het instellen van de tv. of ie het deed en goed functioneerde. Na het ophangen van de tv met kabel, vergeten uit te zetten. Maar dat is het punt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Misschien de buren ook een Samsung tv en een foutje gemaakt met verbinden.
Om dat soort fouten te voorkomen kan je de naam van je tv ook wijzigen in plaats van de standaard naam.

Zonder dat je op toestemming klikt gebeurt er niets dus geen reden om paniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Persoonlijk zou ik even aanbellen bij de buren en vragen of ze toevallig een foutje gemaakt hebben, en hoe dan precies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miknic
zacht schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:23:
Persoonlijk zou ik even aanbellen bij de buren en vragen of ze toevallig een foutje gemaakt hebben, en hoe dan precies.
Bij deze buren wil je niet aanbellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Ik zou ook eens even kijken in het lijstje met 'verbonden apparaten' op je WiFi access point of daar geen onbekend apparaat tussen staat, als dat is waar je je zorgen om maakt.

edit: te laat, zag dat je dat al gedaan hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Tokkes op 15-04-2018 20:54 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 17:17
Ik weet niet wat het probleem is maar dat een telefoon met je tv probeert te verbinden betekend niet dat die telefoon op je wifi zit en ook niet dat die telefoon rechten heeft op je tv, hij vraagt alleen of hij mag verbinden.
Ik weet niet exact hoe 'schermreproductie' van android werkt maar ik zie ook tv's van de buren (meestal samsung) en die zitten niet op mijn wifi en mijn telefoon ook niet op dat van hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik krijg bij filmpjes ook gewoon een chromecast knop. TV van de buren die wordt opgepikt door mijn telefoon. Als ik die aanklik zullen ze ook wel wat op het scherm krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:21

Yucon

*broem*

Trommelrem schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:22:
[...]

Overigens best een domme technologie. Het schijnt dat televisies weer populair worden bij boeven. Een boef hoeft nu alleen maar door de straat te rijden en via de Tweakers Pricewatch kunnen ze geautomatiseerd bepalen waar ze het beste kunnen inbreken.
Voor feature requests zijn aparte topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:09
[...]

totaal niet verdacht als er snachts een auto langsbromt langzaam genoeg om het signaal op te kunnen pikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn LG had dit ook. Het is bedoeld als handige functie om snel verbinding te maken om bijvoorbeeld foto's of video's te laten zien aan elkaar. De tv heeft een eigen draadloos netwerk daarvoor. Zo hoeft je visite geen verbinding te maken met je eigen privénetwerk. Ik had ook ineens een Samsung telefoon op m'n tv scherm.... 😋 Functie uitzetten en nergens geen last meer van.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miknic
Heb even verder gekeken. Bij de android telefoons komt de tv in de bluetooth in settings te voorschijn en bij Iphone niet maar bij de Smartview. Vind dit wel een erg onhandig systeem. Ik weet als je die melding krijgt dat je het niet moet accepteren. Maar mijn kleine kinderen zitten ook vaak op de bank en die weten het niet.. Nja het zij zo. desbetreffende telefoon geblokkeerd in de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

miknic schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:20:
Heb even verder gekeken. Bij de android telefoons komt de tv in de bluetooth in settings te voorschijn en bij Iphone niet maar bij de Smartview. Vind dit wel een erg onhandig systeem. Ik weet als je die melding krijgt dat je het niet moet accepteren. Maar mijn kleine kinderen zitten ook vaak op de bank en die weten het niet.. Nja het zij zo. desbetreffende telefoon geblokkeerd in de tv.
Kun je dan niet beter bluetooth/Smartview uitschakelen op de TV? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miknic
CH4OS schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 23:25:
[...]
Kun je dan niet beter bluetooth/Smartview uitschakelen op de TV? ;)
Dat wil ik wel, maar kan nergens vinden dat die uitgeschakeld kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:02
[...]

Niet direct on-topic, maar Wi-Fi is geen afkorting: https://boingboing.net/2005/11/08/wifi-isnt-short-for.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

miknic schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:53:
Dat wil ik wel, maar kan nergens vinden dat die uitgeschakeld kan worden.
Wellicht zegt de handleiding wat of zijn er op internet tips voor te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miknic
CH4OS schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:26:
[...]
Wellicht zegt de handleiding wat of zijn er op internet tips voor te vinden?
Nope helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 14:06
Een boef hoeft nu alleen maar door de straat te rijden en via de Tweakers Pricewatch kunnen ze geautomatiseerd bepalen waar ze het beste kunnen inbreken.
Dat lijkt me een inefficiente manier... vele smart TVs hebben een 2e hands waarde van nog geen 500 euro. Sommigen monteren 'm aan de muur of zitten vast met touwtjes zodat-ie niet omvalt... en je moet allemaal kabels lostrekken. Dan heb je vervolgens een grote TV... die neem je niet even 1-2-3 mee, laat staan zonder op te vallen.

Kan je beter mobieltjes, laptops of sieraden jatten... daar heb je meer aan, en die neem je makkelijker mee.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:36
Rrob schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:06:
Ik weet niet wat het probleem is maar dat een telefoon met je tv probeert te verbinden betekend niet dat die telefoon op je wifi zit en ook niet dat die telefoon rechten heeft op je tv, hij vraagt alleen of hij mag verbinden.
Ik weet niet exact hoe 'schermreproductie' van android werkt maar ik zie ook tv's van de buren (meestal samsung) en die zitten niet op mijn wifi en mijn telefoon ook niet op dat van hen.
DIt dus. Volgens mij haalt TS de verbindingen door elkaar.
Telefoons op je netwerk kunnen (dacht zonder belemmering) connecteren met de tv om vervolgens bijvoorbeeld als afstandsbediening gebruikt te worden.
Dit kan ook met Bluetooth echter om te verbinden moet je dit eerst accepteren om verbinding te maken. Ongeacht of de telefoon in hetzelfde netwerk zit, je tv kan immers dmv bluetooth niet zien met welk netwerk de bepaalde telefoon is verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivb55
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04-11-2024
DLNA staat voor Digital Living Network Alliance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:32
Nivb55 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:06:
DLNA staat voor Digital Living Network Alliance
Goed verhaal... 8)7
Wat heeft dat hier mee te maken?

[ Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 19-04-2018 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Gamebuster schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:27:
[...]

Dat lijkt me een inefficiente manier... vele smart TVs hebben een 2e hands waarde van nog geen 500 euro. Sommigen monteren 'm aan de muur of zitten vast met touwtjes zodat-ie niet omvalt... en je moet allemaal kabels lostrekken. Dan heb je vervolgens een grote TV... die neem je niet even 1-2-3 mee, laat staan zonder op te vallen.

Kan je beter mobieltjes, laptops of sieraden jatten... daar heb je meer aan, en die neem je makkelijker mee.
Grote schaar voor de kabels en gewoon uit z'n steun tillen. Een boef neemt een televisie in 3 seconden weg. Hoppa, 50 euro winst bij de tweedehandswinkel, die hem weer voor 500 euro verkoopt. Een televisie is bijna zo makkelijk als een schilderij. Bovendien: Als jij 's nachts met een schilderij of televisie op straat loopt dan is er echt niemand die daarvoor 0900-TUIG belt hoor.

Telefoons (Find my Phone) en laptops (Bitlocker) laat men vaak liggen. De tweedehandswinkel heeft daar te veel werk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 14:06
Trommelrem schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:40:
[...]

Grote schaar voor de kabels en gewoon uit z'n steun tillen. Een boef neemt een televisie in 3 seconden weg. Hoppa, 50 euro winst bij de tweedehandswinkel, die hem weer voor 500 euro verkoopt. Een televisie is bijna zo makkelijk als een schilderij. Bovendien: Als jij 's nachts met een schilderij of televisie op straat loopt dan is er echt niemand die daarvoor 0900-TUIG belt hoor.

Telefoons (Find my Phone) en laptops (Bitlocker) laat men vaak liggen. De tweedehandswinkel heeft daar te veel werk aan.
- Inbraken vinden het meest overdag en vroeg in de avond plaats (16:00 - 20:00 uur)
- Inbrekers nemen echt geen TVs mee. Snel en onopvallend in- en uit is het primaire doel... een TV meenemen is een idiote keuze
- Niemand heeft Bitlocker op zijn laptop, behalve een handje vol nerds. Bovendien... wat moeten ze met je data? Onderdelen strippen en/of HDD vervangen en klaar
- Alleen iPhones zijn lastig te stelen als ze "beveiligd" zijn, maar zelfs die verkoop je voor onderdelen. Voor jou niet relevant: Ze nemen 'm alsnog mee voor het geval dat. De rest van de telefoons hebben geen effectieve anti-diefstal maatregelen. Maar je telefoon heb je altijd bij je toch? Kleine kans dat die random ergens thuis ligt terwijl je zelf niet thuis bent.

Een inbreker pakt wat mee te nemen valt en geld waard is: Sieraden, drugs en medicijnen, losgeld, en compact apparatuur. Zolders en kelders zijn niet interessant, want dat is te ver verwijderd van een potentiele uitgang. Woonkamer en andere ruimtes op de begane grond worden voornamelijk doorzocht, meer niet.

Inbrekers staan of om het hoekje geparkeerd of zijn op fiets/scooter. Opvallend over straat lopen zit met een TV onder de arm doe je dus echt niet: Alleen compact spul dus. Variaties zul je hebben, maar je TV is echt het laatste dat ze meenemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 19-04-2018 09:41 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-05 21:24
_JGC_ schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:11:
Ik krijg bij filmpjes ook gewoon een chromecast knop. TV van de buren die wordt opgepikt door mijn telefoon. Als ik die aanklik zullen ze ook wel wat op het scherm krijgen.
Ineens "vieze filmpjes" op hun TV :+
Pagina: 1