Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudvoijen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-05 21:15
Ik woon momenteel in een studentenhuis. Hier hebben wij een gedeelde wifi verbinding. Ik heb een Asus RP-AC56 aangesloten op het wifi van een Asus RT-AC66U.

De Asus RP-AC56 heb ik ingesteld als media bridge modus. Hier gebruikt die de 2,4 ghz en 5ghz band en zet dit om naar een bekabelde aansluiting met een vast IP. Nu heb ik hierachter een router gezet (
Netgear Nighthawk(R) X4S R7800 ). Ik krijg het niet voor elkaar om mijn router beschikbaar te krijgen op het uitgegven ip-adres van ziggo. Ik heb bij de asus router DMZ aangezet. Alleen door de media bridge modus van de asus rp-ac56 blijft dit apparaat een ip-adres krijgen en de router krijgt ook hetzelfde ip-adres. Dus wanneer ik het ip adres van ziggo invul kom ik dus ook op de Asus RP-AC56 terecht.

Zijn er meer mensen bekend met dit? Is er een mogelijk fix?
Ik heb tevens de DHCP override uitstaan op de ASUS RP-AC56. Alleen ze blijven op hetzelfde adres zitten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 11:21

HKS-Skyline

Vroooom ?

Dus je probeerd;

Ziggo modem --> RT-AC66U --> media bridge met RP-AC56 --> R7800 instellen als reguliere router?

Wat is precies je doel? Want dit geeft naar mijn idee meer problemen dan wat het op gaat lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudvoijen
Mijn doel is om mijn R7800 beschikbaar te krijgen op het IP adres van ZIGGO.

Alleen kom ik nu uit RP-AC56.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudvoijen
Ik heb het werkend gekregen. Door in de router van ASUS op basis van het mac adres van mijn Netgear een ip-reservering in te stellen. Bij de ASUS router heb ik dan DMZ aangezet met het gekozen ip adres.

Ik kan nu port forwarding instellen bij de Netgear en zijn mijn lokale services beschikbaar. Ook al is de verbinding af en toe zwak doordat het draadloos is.