Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mijn eerste Game computer bouwen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil graag gaan gamen op 1080p 60fps op een ultrawide monitor. Ik zou hier ook mee willen streamen of opnemen. Maar laten we het eerst houden op 1080p60

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het systeem mag maximaal 1550 kosten, dat is mijn absolute maximum. Ik ga hem volgende week zaterdag bestellen :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Dit is mijn aller eerste Game computer en heb echt helemaal niks. Ik kom zelf van een ps3 dus zal alles nodig hebben inc randapparatuur.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
GPU, CPU, Mobo, Case etc

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik heb nooit echt een pc gehad dus heb ook geen voorkeur aan een bepaald merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zal hem recht naast mij op m'n bureau plaatsen dus vind ik de looks erg belangrijk. Ik zou ook wel willen dat hij niet al te veel geluid maakt. Ik heb een rood/zwart kleurcontrast in mijn gedachte..

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik zal licht gaan overklokken, dit zal ik doen wanneer ik merk dat ik net iets meer performance nodig heb. Dus dat zal nog wel eventjes duren denk ik :)

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik heb dus een lijstje gemaakt en mijn vraag is dus of het allemaal past of ik niet iets mis of dat er gewoon een betere keuze is voor een bepaald component.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 239,-€ 239,-
1Gigabyte Z370 Aorus Ultra Gaming (rev 1.0)€ 159,-€ 159,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 2.0)€ 328,88€ 328,88
1Seagate Barracuda, 2TB€ 58,-€ 58,-
1Sharkoon TG5 Glass Red€ 70,95€ 70,95
1Gelid Solutions 6+2 Pin Extension Cable - Red 30cm€ 4,09€ 4,09
1Gelid Solutions 24-Pin Extension Cable - Red 30CM€ 8,17€ 8,17
1LG 29UM59-P Zwart€ 185,90€ 185,90
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1STRAFE Cherry MX Red (US layout)€ 90,74€ 90,74
1Corsair Gaming Harpoon RGB€ 29,-€ 29,-
1Speedlink ATECS Soft Gaming Mousepad XXL€ 20,21€ 20,21
1Team Group Vulcan TLGD48G2400HC1401€ 75,70€ 75,70
1Kingston HyperX Cloud II Red€ 81,33€ 81,33
1BitFenix Formula Gold 450W€ 63,-€ 63,-
1Samsung 860 EVO 250GB€ 75,-€ 75,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.538,96

i5 8600k : Ik heb voor de 8600k gekozen door zijn hoge single core performance zodat ik games zoals cs:go en overwatch beter kan draaien dan bijvoorbeeld een R7 1700.

Gigabyte Z370 Aorus Ultra Gaming : Deze omdat ik zal overklokken, heeft goede reviews en heeft mooie lichtjes die ik via bios kan bedienen.

Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming :deze omdat het een van de stilste en goedkoopste gtx1060 6gb is. En heeft een redelijke mooie look imo :)

Seagate Barracuda, 2TB :Ik zal hier grote games, allemaal foto, filmpjes en bestanden opslaan dus lijkt 2 tb mij wel genoeg.

Sharkoon TG5 Glass Red :Ik heb echt heel lang moeten zoeken voor een mooie case en kwam uiteindelijk uit op deze, ik wilde eerst de s340 nemen maar vond deze mooier passen bij m'n kleur schema.

Gelid Solutions 6+2 Pin Extension Cable
Gelid Solutions 24-Pin Extension Cable
:puur voor de looks 8)

LG 29UM59-P Zwart :Eerst wilde een 1440p monitor voor 200 euries halen maar kwam erachter dat ik in games zoals GTA V en battlefield 1 het zwaar zal worden.

Scythe Mugen 5 PCGH Edition :Ik twijfelde tussen deze, de dark rock 3 en de H5 universal van cryorig. Na een aantal YT filmpjes kwam ik erachter dat de DR3 overkil. Dus het moest een van de resterende twee worden.

STRAFE Cherry MX Red (US layout) :Ik wilde cherry mx red switches omdat deze erg goed zijn geschikt voor de games die ik speel (csgo, LoL, GTA V, etc etc..) Mooie rode kleurtjes.

Corsair Gaming Harpoon RGB :Deze omdat ik geen andere kwalitatievere kon vinden. Het was of deze of de Sharkoon shark force..

Speedlink ATECS Soft Gaming Mousepad :Lekker grote muismat. M'n bureau is groot genoeg dus moet wel passen.

Team Group Vulcan TLGD48G2400HC1401 :8gb ram lijkt mij voldoende voor nu, over een maandje of 3 zal ik er een 8gb reepje bij prikken.

Kingston HyperX Cloud II Red :Ik heb deze nodig omdat ik geen ander vorm van geluid heb. Naar mening van meeste mensen is dit de beste surround sound headset voor zijn prijs.

BitFenix Formula Gold 450W Goede, kwalitatieve en stille voeding.

Samsung 860 EVO 250GB :Ik zal hier mijn 'main' games samen met windows op zetten. misschien later een 960 evo erbij ;)

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2018 @ 13:44:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil graag gaan gamen op 1080p 60fps op een ultrawide monitor. Ik zou hier ook mee willen streamen of opnemen. Maar laten we het eerst houden op 1080p60
Ultrawide 1080p is niet echt hoe dat heet. 1080p staat voor 1920*1080, we hebben het hier over 2560*1080. We begrijpen elkaar tenminste. :)
i5 8600k : Ik heb voor de 8600k gekozen door zijn hoge single core performance zodat ik games zoals cs:go en overwatch beter kan draaien dan bijvoorbeeld een R7 1700.
Het verschil tussen 150 en 250 FPS ga je echt niet merken. Prima als je iets meer wilt uitgeven voor Intel met hogere single-core hoor, maar dit is een beetje een slecht argument (zeker op een 60 Hz scherm).
LG 29UM59-P Zwart :Eerst wilde een 1440p monitor voor 200 euries halen maar kwam erachter dat ik in games zoals GTA V en battlefield 1 het zwaar zal worden.
Ja, dan moet je wel naar een 1070. Zeker als je widescreen 1440p bedoelt. Zou eventueel wel kunnen als je naar Ryzen met goedkopere randapparatuur gaat.
Scythe Mugen 5 PCGH Edition :Ik twijfelde tussen deze, de dark rock 3 en de H5 universal van cryorig. Na een aantal YT filmpjes kwam ik erachter dat de DR3 overkil. Dus het moest een van de resterende twee worden.
Dit is een heel groot blok in je kast. De koeling zal je ook niet echt nodig hebben, en qua stilte ga je ook geen vooruitgang merken gezien andere componenten meer herrie zullen maken dan de CPU (met welke goede koeler dan ook). Kijk bijvoorbeeld eens naar https://pcpartpicker.com/b/bm29TW en kijk of je het mooi vind; ik denk dat mijn mening duidelijk is. :X

Goede keuzes voor de eerste keer hoor. _/-\o_

PS Die muismat is wel echt huge...

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:21
lactaxative schreef op zondag 15 april 2018 @ 14:01:
[...]

Ultrawide 1080p is niet echt hoe dat heet. 1080p staat voor 1920*1080, we hebben het hier over 2560*1080. We begrijpen elkaar tenminste. :)
Uh, nee? Ultrawide zegt iets over de verhouding, niet de resolutie.
Wikipedia: Graphics display resolution

FHD
The FHD or Full HD resolution of 1920×1080 pixels in a 16:9 aspect ratio

UW FHD
Ultrawide Full HD is a resolution of 2560x1080, an aspect ratio of 64:27.

UWQHD
UWQHD (Ultra-Wide Quad HD), is a display resolution of 3440×1440 pixels in a 43:18 aspect ratio

[ Voor 46% gewijzigd door mitsumark op 15-04-2018 14:11 ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-11 14:24
Qua koeler ben ik het helemaal met je eens. De Mugen is een prima optie.

Qua moederbord zou ik naar deze kijken. De Ultra Gaming 1.0 was niet zo denderend qua overclocking dus hebben ze een 2.0 gemaakt pricewatch: Gigabyte Z370 Aorus Ultra Gaming 2.0 (rev. 1.0)

[ Voor 67% gewijzigd door youridv1 op 15-04-2018 16:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor jullie reacties!

Over de cpu cooler ben ik nog steeds aan het twijfelen, zou de H5 universal een betere optie zijn?

Dankjewel voor de duidelijkheid @mitsumark

Ik ben van plan om een lichte overklok te doen, zou de Ultra Gaming 1.0 dan niet voldoende zijn?

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:21
Voor simpele games als CS:GO en overwatch maakt die single core performance echt niet zo uit. Ook een ryzen haalt hier makkelijk 150+ FPS.

Voor iemand die niet (misschien ooit wel) gaat overclocken geef je wel veel geld uit aan een K processor en moederbord + koeler. Je kan hier wel wat op besparen.

Ik zou bij een systeem van €1500 niet voor 8GB ram gaan, want dat is waarschijnlijk een van de eerste dingen waar je tegenaan gaat lopen in de toekomst.

Wat betreft dat toetsenbord. Heb je die switches al eens geprobeerd? Mechanisch is niet voor iedereen een betere keuze. En hoewel het prettig is dat je vaak meerdere toetsen tegelijk kan drukken en nog wat zaken waardoor het voor de pro's goed is voor die spellen ga je er misschien zelf weinig voordeel uit halen. Mijn advies is om eens een paar toetsenborden uit te proberen en te kijken wat je van de verschillende switches vind.

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 15:11
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2018 @ 17:23:
[...]
Over de cpu cooler ben ik nog steeds aan het twijfelen, zou de H5 universal een betere optie zijn?

[...]

Ik ben van plan om een lichte overklok te doen, zou de Ultra Gaming 1.0 dan niet voldoende zijn?
Qua performance van de overwogen cpu-koelers zal je geen verschil merken met een lichte overklok (zoals je dat aangeeft) en qua looks in jou gekozen behuizing zal de Dark rock 3, de pricewatch: be quiet! Dark Rock 4 die sinds kort beschikbaar is of een pricewatch: Cryorig H7 beter uitzien naar mijn mening.

Met een lichte overklok ga je geen verschil merken op het performance vlak, misschien wel de ventilator, maar ieder heeft zijn/haar eigen geluids tolerantie daarvoor.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-11 14:24
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2018 @ 17:23:
Dus met een pc build van 1500+ euro ga je moeilijk lopen doen om die extra 9 euro voor de 2.0 versie van dat moederbord? oke... Ik zou persoonlijk die 9 euro er wel voor over hebben als zelfs de fabrikant vindt dat een 2.0 nodig was.

[ Voor 13% gewijzigd door youridv1 op 15-04-2018 18:04 ]

• SerpentNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03 00:39
Ik zag nog een klein dingetje, je hebt rode voedingskabels bij een niet-modulaire voeding gekozen. Omdat je die rode voedingskabels dan nergens aan de voeding kan bevestigen zou ik toch voor een modulaire gaan (of semi-modulair). Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Corsair SF450
Zit qua prijs ook redelijk dicht bij de door jou gekozen voeding.

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Dit is even duur, heeft een GTX 1070 Ti in plaats van GTX 1060, 16GB RAM i.p.v. 8, en een 500GB SSD.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 162,15€ 162,15
1ASRock AB350M Pro4€ 68,95€ 68,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 512,50€ 512,50
1Seagate Barracuda, 2TB€ 57,75€ 57,75
1Antec GX500 Window Blue€ 53,-€ 53,-
1AOC Q3279VWF Zwart€ 195,90€ 195,90
1STRAFE Cherry MX Red (US layout)€ 90,74€ 90,74
1Corsair Gaming Harpoon RGB€ 29,-€ 29,-
1Speedlink ATECS Soft Gaming Mousepad XXL€ 20,21€ 20,21
1Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2C3000C15€ 150,-€ 150,-
1Kingston HyperX Cloud II Red€ 81,33€ 81,33
1Corsair CX450M€ 50,-€ 50,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 114,99€ 114,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.586,52

Hiermee krijg je een stuk meer FPS dan met 8600k +1060. En je hebt een 31,5" 1440p monitor met 75Hz

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gekozen voeding is prima @Verwijderd
SSD ook of de Crucial MX500. Ik zou gelijk 2 RAM modules kopen.

Omdat TS kabels los heeft besteld hoeft ie niet ineens een mindere voeding te kopen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 15:11
Hackus schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:20:
Gekozen voeding is prima @Verwijderd

[...]

Omdat TS kabels los heeft besteld hoeft ie niet ineens een mindere voeding te kopen.
Ik denk niet dat dat het probleem was. Als ik het goed gelezen hebt heeft de TS een non-modulaire voeding gekozen en nog 2 losse kabels ernaast. Die losse kabels kan de TS niet gebruiken, maar ik ben het wel met je eens een mindere voeding zou zonde zijn. Zou eerder een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M of een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W aanraden. Dat... of de twee losse kabels niet bij bestellen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rain2reign schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:03:
[...]

Ik denk niet dat dat het probleem was. Als ik het goed gelezen hebt heeft de TS een non-modulaire voeding gekozen en nog 2 losse kabels ernaast. Die losse kabels kan de TS niet gebruiken, maar ik ben het wel met je eens een mindere voeding zou zonde zijn. Zou eerder een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M of een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W aanraden. Dat... of de twee losse kabels niet bij bestellen.
Dat werd verteld. omdat hij losse kabels had besteld een andere voeding geadviseerd. vanwege losse kabels bij niet modulaire voeding. Zeg dan, laat die kabels maar liggen. of wat de reden van aanschaf is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• herman1003
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-11 18:11
@rain2reign Cable extensions. Geen losse kabels. Een modulaire voeding is dus niet perse nodig. TS kan gewoon de extensions erop zetten, en de kabels van de voeding zelf verbergen, zodat alleen de extensions zichtbaar zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Wow, dit had ik niet verwacht haha. Dank jullie allemaal voor jullie tips en ideeën.

Ten eerste had ik de extension cabels genomen omdat ik de normale erg lelijk vind. Maar ik zal ze beide weghalen en voor de BWG bitfenix gaan die hier werd aangeraden, daarnaast vond ik het lijstje van @wouterg00 erg interessant. Zou ik alle games op 60 fps ultra/high nog over 2/3 jaar kunnen spelen?

Ten tweede zal ik twee ram modules nemen die aangeraden werd door @Hackus. Ik heb zelf een aantal filmpjes bekeken van de Scythe Mugen pcgh 5 en kwam er inderdaad achter dat het een redelijk groot blok was. Ik weet nu dus niet helemaal welke het beste past bij m'n eisen en build. Hierboven werden de DR3/DR4/H7 aangeraden maar ik weet het nu echt niet meer.

Ten derde wil ik eigenlijk beginnen met 8gb maar m'n vrienden en nu ook jullie techpro's vertellen me dat ik echt 16gb moet hebben. Eigenlijk twijfel ik ook nu om 16gb meteen te nemen..

Tot slot zal ik de Ultra Gaming 1.0 veranderen naar de 2.0 versie, aangeraden door @youridv1

@herman1003

Dat is precies wat ik in gedachte had. Ik zag het in een aantal builds van JayzTwoCents en vond het er 'clean' uitzien.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2018 20:13 ]

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Als je nog een paar dagen wacht komt Ryzen 2 uit. Wel wat duurder natuurlijk, maar ook 10~15% sneller. Verder zou ik een videokaart op V en A kopen, omdat de prijzen nieuw aardig hoog zijn.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-11 22:11
144hz is wel aan te raden als je vaak cs go en overwatch speelt.

en als voeding raad ik de seasonic focus gold 550 aan, komt als een van de beste uit de test, super stabiel, stil, 10 jaar garantie.

[ Voor 51% gewijzigd door Vlizzjeffrey op 16-04-2018 00:35 ]

Pagina: 1