Toon posts:

Remote Desktop? - dualscreen - console account - lan only

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In een onderzoeksomgeving gebruiken wij meerdere computers die in verschillende ruimten staan. Op dit moment lopen wij van ruimte naar ruimte om de juiste computer te gebruiken. Dat moet met een remote dekstop oplossing vast makkelijker kunnen, maar ik kan niet vinden hoe en wat. Hopelijk hebben jullie tweakers goede ideeën en ervaringen.

Scenario:
Meerdere locaties met een onderzoekscomputer
Windows 7, 8 en 10.
LAN only, dus er is geen verbinding met internet
Computers zijn voorzien van twee QHD schermen
Bij een aantal computers zouden wij de schermen het liefst weglaten, als remote desktop werkt.
Inloggen met een lokaal/console account ivm licenties software (Sommige licenties werken niet als er gebruik wordt gemaakt van RDP (mstsc).)

Wens:
Een remote desktop oplossing waarmee wij op een centrale plek de onderzoekscomputers over kunnen nemen.
De oplossing moet dual screen QHD ondersteunen en worden geaccepteerd als een 'console account'.

Best werkende oplossing tot nu toe is Windows Remote Desktop. Dit is tot op heden alleen geen optie, omdat de licenties geen remote gebruiker toestaan. De software werkt lokaal achter de computer zonder problemen, maar zodra wordt overgeschakeld naar RDP is het de licentie kwijt. |:(
Als er dus een oplossing is om met RDP een echt lokaal account te gebruiken, dan zou het hele probleem zijn opgelost.

Geteste oplossingen:

Windows Remote Desktop
+ Uitstekende dualscreen met QHD support
+ Makkelijk toegang tot lokale disks
- Remote gebruiker die niet wordt ondersteund door sommige licenties

(Real)VNC
- Geen (slechte) dualscreen support, zeker als er geen schermen zijn aangesloten
+ QHD ondersteuning
+ Lokale (console) gebruiker, dus de licenties werken

Teamviewer
- Heeft toegang tot internet nodig.

RemAdmin
- Geen (slechte) dualscreen support
- Ontzettend traag
+ Lokale (console) gebruiker, dus de licenties werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Remote gebruiker die niet wordt ondersteund door sommige licenties
Snap ik niet? Tenzij het hele rare/specifieke software is, kan je met RDP ook inloggen op sessie 0 (admin) of met elke local user die in de RDP-groep hangt en "dus" dezelfde user die de software mag gebruiken.

Als de software als een service draait, zal je mogelijk met je local policy, deze moeten herconfigureren dat deze ook als "admin" bekend is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2018 @ 08:08:

Best werkende oplossing tot nu toe is Windows Remote Desktop. Dit is tot op heden alleen geen optie, omdat de licenties geen remote gebruiker toestaan. De software werkt lokaal achter de computer zonder problemen, maar zodra wordt overgeschakeld naar RDP is het de licentie kwijt. |:(
Als er dus een oplossing is om met RDP een echt lokaal account te gebruiken, dan zou het hele probleem zijn opgelost.
Je kunt met RDP prima dat lokale account gebruiken. Geen idee waarom je dat niet doet. Het klinkt nu namelijk als jouw licentie usergebonden is maar jij als de verkeerde user inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het klinkt gek.

Als ik achter de computer ga zitten en inlog als gebruiker 'John' dan werk de software zonder problemen. Vervolgens log ik niet uit, ga naar een andere computer en log via RDP in als 'John' en neem de sessie dus over, maar dan zegt de software dat er geen licentie is. Terug achter de computer werkt de software weer gewoon met licentie.
Idem met VNC werkt wel zonder problemen.

Sessie 0 met RDP helpt ook niet. Of ik doe dat niet goed, dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2018 @ 08:32:
Ja, het klinkt gek.

Als ik achter de computer ga zitten en inlog als gebruiker 'John' dan werk de software zonder problemen. Vervolgens log ik niet uit, ga naar een andere computer en log via RDP in als 'John' en neem de sessie dus over, maar dan zegt de software dat er geen licentie is. Terug achter de computer werkt de software weer gewoon met licentie.
Idem met VNC werkt wel zonder problemen.

Sessie 0 met RDP helpt ook niet. Of ik doe dat niet goed, dat kan natuurlijk ook.
Heb je meerdere accounts die John heten? Bijvoorbeeld een domain account en een lokaal account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
downtime schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:04:
[...]

Heb je meerdere accounts die John heten? Bijvoorbeeld een domain account en een lokaal account?
Nee, alleen een account in het domein. Dat het dezelfde account is blijkt ook wel uit het feit dat ik een lopende (lokale) sessie over kan nemen via RDP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Zeker dat er geen USB-redirection en ander spul aan staat? Klinkt als iets heel specifieks in die software terwijl dat "niet" zo mogen. Zelfs zaken als (ouderwetse) AutoCAD met USB-dongle voor de licentie en dedicated GPU kan je via RDP laten werken.

Ik zou je niet blindstaren op RDP maar op de software en dus de leverancier eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 15 april 2018 @ 10:13:
Zeker dat er geen USB-redirection en ander spul aan staat? Klinkt als iets heel specifieks in die software terwijl dat "niet" zo mogen. Zelfs zaken als (ouderwetse) AutoCAD met USB-dongle voor de licentie en dedicated GPU kan je via RDP laten werken.

Ik zou je niet blindstaren op RDP maar op de software en dus de leverancier eens vragen.
Van wat ik erover heb gelezen, accepteert de software geen 'remote user' en dat is standaard het geval bij RDP. Andere software die we gebruiken accepteert dat wel en die werkt ook gewoon. De leverancier is 'lastig' en ik ga er dus niet vanuit dat die met een oplossing komt en vandaar dat ik dus naar het RDP deel kijk.
Plus dat ik niet kan voorspellen of dit later niet nogmaals gebeurd en dus heb ik liever een algemene oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Teamviewer heeft geen toegang tot internet nodig. Even in de instellingen LAN verbindingen op accepteren zetten. Dan kan je gewoon connecten op lokaal ip.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 21:02
Het klopt inderdaad dat er software bestaat waarbij je een andere licentie moet gebruiken om RDP te mogen gebruiken. Software kan dit namelijk detecteren, ben er ook wel eens tegenaan gelopen.

De oplossing is dan vrij simpel: zorg dat je een licentie krijgt waarmee remote desktop wel toegestaan is. Een workaround hierop verzinnen is tegen de licentie in en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Is er geen licentie beschikbaar? Neem dan contact op met de ontwikkelaar. Wat je nu doet is niet de bedoeling.

[ Voor 3% gewijzigd door xFeverr op 15-04-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

temp00 schreef op zondag 15 april 2018 @ 11:58:
Teamviewer heeft geen toegang tot internet nodig. Even in de instellingen LAN verbindingen op accepteren zetten. Dan kan je gewoon connecten op lokaal ip.
Teamviewer bedoel je? Of anders is misschien VNC een oplossing.
Anyway, de TS vraagt hoe je de beveiliging van software kunt omzeilen en dat is not done on tweakers

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan is kijken naar mRemoteNG. Gebruik ik veel, met name om o.a. RDP en SSH sessies te kunnen doen vanuit 1 tool. Is gratis, maar ik heb geen idee hoe deze volstaat met jouw eisen pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CH4OS schreef op zondag 15 april 2018 @ 12:07:
Je kan is kijken naar mRemoteNG. Gebruik ik veel, met name om o.a. RDP en SSH sessies te kunnen doen vanuit 1 tool. Is gratis, maar ik heb geen idee hoe deze volstaat met jouw eisen pakket.
Meeste van dit soort pakketten gebruiken gewoon hetzelfde Windows component als MSTSC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:11

3DDude

I void warranty's

MAX3400 schreef op zondag 15 april 2018 @ 08:12:
[...]

Snap ik niet? Tenzij het hele rare/specifieke software is, kan je met RDP ook inloggen op sessie 0 (admin) of met elke local user die in de RDP-groep hangt en "dus" dezelfde user die de software mag gebruiken.

Als de software als een service draait, zal je mogelijk met je local policy, deze moeten herconfigureren dat deze ook als "admin" bekend is.
Wat hij zegt als mstsc /v computernaam /admin

En dan met lokale user inloggen niet werkt. Kan je het best contact opnemen met de leverancier..

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zondag 15 april 2018 @ 12:01:
[...]

Teamviewer bedoel je? Of anders is misschien VNC een oplossing.
Anyway, de TS vraagt hoe je de beveiliging van software kunt omzeilen en dat is not done on tweakers
Ik ben helemaal niet van plan om de beveiliging van de software te omzeilen. :? Er is blijkbaar iets wat niet mag, namelijk RDP gebruiken, en ik ben op zoek naar iets wat wel mag. Er staat namelijk nergens dat je perse achter je computer moet zitten om de software te gebruiken, dus ik mag best op zoek naar een optie om het op afstand te gebruiken. Bijv. VNC werkt probleemloos met de software, maar dan heb ik problemen met mijn dual screen opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Radmin heb ik vroeger wel eens gebruikt, geen idee of die wellicht wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2018 @ 12:36:
[...]

Ik ben helemaal niet van plan om de beveiliging van de software te omzeilen. :? ...
Jawel, dat ben je wel. Je zegt zelf al dat RDP "niet mag". Da's geen toeval, da's geen bug, maar dat is er door de maker bewust ingebouwd. Want ze hebben ook een versie die het wel kan, alleen die is een factortje duurder en dat had jullie inkoper er kennelijk niet voor over. Dus, zoals al tien keer gezegd in dit topic: je moet contact opnemen met de maker van de software en vragen welke versie RDP ondersteunt. En dan een beargumenteerd voorstel indienen bij je manager zodat die de aanschaf van die versie accordeert

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zondag 15 april 2018 @ 13:26:
[...]

Jawel, dat ben je wel. Je zegt zelf al dat RDP "niet mag". Da's geen toeval, da's geen bug, maar dat is er door de maker bewust ingebouwd. Want ze hebben ook een versie die het wel kan, alleen die is een factortje duurder en dat had jullie inkoper er kennelijk niet voor over. Dus, zoals al tien keer gezegd in dit topic: je moet contact opnemen met de maker van de software en vragen welke versie RDP ondersteunt. En dan een beargumenteerd voorstel indienen bij je manager zodat die de aanschaf van die versie accordeert
Hebben ze ook een versie die het wel kan? Tof, want dat wist ik niet. Kun je daar wat meer over vertellen?
Vast niet, want je weet niet eens over welke software het gaat. 8)7 Dus :X

Ze willen voorkomen dat je de software op een RD server installeert en met meerdere mensen tegelijk gebruikt en dat snap ik. Ze hebben alleen geen versie of licentie die RPD wel ondersteund. Ja, dat weet ik, want ik weet wel om welke software het gaat. :O

Dus laten we ophouden met zeuren of dit wel of niet mag, want daar komen we toch niet uit. Wat ik wil is niet bijzonder en er is niets mis mee. Wat ik al zei, VNC werkt gewoon, maar werkt voor mij niet.

Mocht er toch nog een opmerking komen over of dit wel of niet mag, dan bij deze het verzoek aan een moderator om dit topic te sluiten. :F

Radmin werkt helaas ook niet goed met twee QHD schermen. Was ik nog vergeten op het lijstje te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

En wat moeten wij dan voor je doen? Je wilt niet met de developer gaan praten. Je wilt niet ingaan op de problemen met je twee QHD™ monitors. Moeten wij dan je gebrekkige google-skills gaan compenseren?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:03
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2018 @ 13:41:
[...]

Ze willen voorkomen dat je de software op een RD server installeert en met meerdere mensen tegelijk gebruikt en dat snap ik.
Dat kan ik ook prima begrijpen, maar ze hebben dat dus op een beetje een brakke manier opgelost. Dan heb je dus een keuze: met de leverancier in gesprek gaan (wat waarschijnlijk niks op gaat leveren), of andere software zoeken.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zondag 15 april 2018 @ 14:42:
En wat moeten wij dan voor je doen? Je wilt niet met de developer gaan praten. Je wilt niet ingaan op de problemen met je twee QHD™ monitors. Moeten wij dan je gebrekkige google-skills gaan compenseren?
Vind je mijn vraag onduidelijk? Hoe weet je dat ik niet al met de leverancier heb gesproken? Waar ga ik niet in op de problemen met de twee schermen? Welke gebrekkige Google-skills?
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. |:(

Verder hebben ze het inderdaad op een onhandige manier opgelost, maar is het wel waar wij het mee moeten doen. Andere software is geen optie, want die is er helaas niet.

Tenslotte een verzoek om een slotje, want dit gaat zo nergens over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:00:
Vind je mijn vraag onduidelijk? Hoe weet je dat ik niet al met de leverancier heb gesproken? Waar ga ik niet in op de problemen met de twee schermen? Welke gebrekkige Google-skills?
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. |:(
Misschien dan een idee om open kaart te gaan spelen, ipv het halve verhaal te vertellen. Met een houding als deze denk ik niet dat het topic een lang leven zal kennen.

Bedenk je ook even dat wij in onze tijd gratis jouw probleem willen helpen oplossen en (omdat de developer schijnbaar geen optie is) moeten wij hun functioneel beheer maar voor jou doen. ;)

Waar op gedoeld wordt met gebrekkige Google-skills lijkt mij dan ook wel duidelijk.
Verder hebben ze het inderdaad op een onhandige manier opgelost, maar is het wel waar wij het mee moeten doen. Andere software is geen optie, want die is er helaas niet.
Geef om te beginnen eens aan, om welke software het dan gaat en wat de leverancier zei, zodat dat tenminste duidelijk is.

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 15-04-2018 15:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:00:
[...]

Vind je mijn vraag onduidelijk?...
Ik durf zelfs te stellen dat je vraag onduidelijk is. De antwoorden die je tot nu toe gekregen hebt, raken kant noch wal, of ze bevallen je niet.

Ik heb geprobeerd om een opening te forceren in de rampzalige aanvliegroute die je gekozen hebt, maar dat bevalt je kennelijk nog minder

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga toch weg. Je 'opening' is het noemen van iets dat ik ook al noemde en dat niet goed werkte. Als je dat niet goed had gelezen, dan begrijp ik dat je durft te stellen dat je de vraag onduidelijk vind. Verder is het zeggen dat iets niet mag geen 'opening forceren', integendeel. 8)7

Verder excuus dat mijn houding slecht overkomt. Ik waardeer de vrije tijd die mensen hierin steken.

Mijn vraag gaat niet over de software, maar over het benaderen en gebruiken van een aantal onderzoekscomputers. Het lokale account is niet alleen bij deze software relevant, maar vaker relevant. Vandaar dat het niet uitmaakt welke leverancier het is en wat deze precies heeft gezegd, want daarmee is mijn probleem niet opgelost.

Maar laten we dit topic verder sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Was ik niet helemaal wakker; kan je niet met een KVM-oplossing aan de gang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 15 april 2018 @ 20:52:
Was ik niet helemaal wakker; kan je niet met een KVM-oplossing aan de gang?
Een KVM oplossing kan, maar is héél duur en kan dan alleen dual fullHD aan. Kijk maar eens naar Adder KVM over IP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verder een algemeen excuus. Ik merk dat ik zeer geïrriteerd ben over het 'gezeur' over de software en dat terwijl men waarschijnlijk de beste bedoelingen had.

De reacite van @Brahiewahiewa schoot mij in het verkeerde keelgat en vond ik zeer onterecht. Maar goede kans dat @Brahiewahiewa dat net zo ervaart. Dus bij deze ook mijn excuus richting @Brahiewahiewa .

Ik wil niet iets proberen te omzeilen wat niet van de leverancier mag of wat volgens de licentie niet mag, maar ik kan me voorstellen dat dit in dit geval een punt van discussie blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:09:
Een KVM oplossing kan, maar is héél duur en kan dan alleen dual fullHD aan. Kijk maar eens naar Adder KVM over IP.
Hoezo is KVM duur? Virtualisatie op basis van KVM gaat via *Nix, dus kost an sich niets. Ik begrijp dan niet helemaal waarom het 'héél duur' is... :? Overigens is zelfs virtualisatie op basis van ESXi als het moet gratis.

Het verhaal waarom het per se dual "QHD" moet zijn, ontgaat mij ook even.

Nogmaals; vertel gewoon het hele verhaal en waarom X en Y wel of niet werken of voldoen.
Elke tip die aangedragen wordt, schiet je af als 'te duur' of 'werkt niet'.

[ Voor 87% gewijzigd door CH4OS op 15-04-2018 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@CH4OS ik bedoelde een KVM switch; niet een KVM-hypervisor... Tenminste, of ik lees jouw antwoord goed verkeerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@MAX3400 Ik doelde inderdaad op KVM-virtualisatie. :)
En dan snap ik de context van @Verwijderd ook gelijk, hahaha. Ja, dan kan het wel duur zijn, inderdaad.
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:14:
Ik wil niet iets proberen te omzeilen wat niet van de leverancier mag of wat volgens de licentie niet mag, maar ik kan me voorstellen dat dit in dit geval een punt van discussie blijft.
Als je open kaart speelt over de casus, kan er ook gerichter in oplossingen gedacht worden.

Overigens, middels RDP heb je de /console (of /c geloof ik) schakeloptie. Drie keer raden wat er dan gebeurd. ;) Hebben jullie dat al geprobeerd? Is overigens ook een vinkje die je in kan stellen. Vervolgens het .RDP bestand ergens opslaan en je logt als je via dat bestand connect direct op de console in van betreffende machine, eventueel na eerst nog op Connect / Verbind te klikken. :)

[ Voor 119% gewijzigd door CH4OS op 15-04-2018 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je bedoelt de /admin optie. Maar die zet nog steeds de %CLIENTNAME% en %SESSIONNAME% environment variabelen. En die worden vaak gebruikt om een RDP-sessie te detecteren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1