Als mijn videokaart 2 DVI, een display poort en een hdmi poort heeft, en ik wil 3 monitoren aansluiten, welke poorten zouden jullie dan gebruiken of kunnen niet tegelijk verschillende type poorten werken?
Over het algemeen is het zo dat je max 2 monitoren kan aansluiten, displayport niet meegerekend. Dus, met 2 DVI en 1 HDMI kan je 2 monitoren aansluiten, en daarnaast nog 1 met displayport.
Je zou dus waarschijnlijk 3 monitoren kunnen aansluiten via DVI, HDMI en DP.
Om er zeker van te zijn zou je de handleiding van je kaart kunnen checken.
Je zou dus waarschijnlijk 3 monitoren kunnen aansluiten via DVI, HDMI en DP.
Om er zeker van te zijn zou je de handleiding van je kaart kunnen checken.
[ Voor 12% gewijzigd door Trinsec op 15-04-2018 08:19 ]
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
En als het meezit (of tegen) heeft jouw GPU dusdanig weinig eigen rekenkracht en geheugen, dat je helemaal niet eens 2 (of meer) aansluitingen tegelijk kan gebruiken.
Een goede topicstart zou allicht merk & type GPU bevatten en mogelijk ook de resolutie(s) van de monitoren die je wil aansluiten.
Een goede topicstart zou allicht merk & type GPU bevatten en mogelijk ook de resolutie(s) van de monitoren die je wil aansluiten.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Nah, da's wel een beetje kort door de bocht.MAX3400 schreef op zondag 15 april 2018 @ 10:26:
En als het meezit (of tegen) heeft jouw GPU dusdanig weinig eigen rekenkracht en geheugen, dat je helemaal niet eens 2 (of meer) aansluitingen tegelijk kan gebruiken.
Elke videokaart is tegenwoordig wel geschikt om meerdere monitoren aan te sluiten en dan minstens een Windows desktop te kunnen draaien zonder gestotter.
Zelfs de geintegreerde GPU van een Intel processor kan dat zonder problemen.
Wil je gaan gamen op 3 monitoren tegelijk, ja dan is het inderdaad een ander verhaal.
Puur op basis van aansluiten is het in de regel prima mogelijk om 3 monitoren aan te sluiten.
Verschillende aansluitingen tegelijk gebruiken is ook geen probleem.
Wat je er dan verder mee gaat doen en of dat dan ook afdoende lukt, dat is natuurlijk nog even de vraag.
Oke, nog meer kort door de bocht dan: laatstbekende info is dat er een GTX780 bij de topicstarter aanwezig is. Als je daar primair 4K wil/kan draaien op monitor 1, loop je snel tegen de maximale VRAM-requirements aan afhankelijk van wat je ermee doet en zal monitor 2 en verder niet of niet goed een mooie resolutie aansturen.McKaamos schreef op zondag 15 april 2018 @ 10:40:
[...]
Nah, da's wel een beetje kort door de bocht.
Elke videokaart is tegenwoordig wel geschikt om meerdere monitoren aan te sluiten en dan minstens een Windows desktop te kunnen draaien zonder gestotter.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Bottom line is dat @arjanvr dus veel te weinig info geeft en op zijn minst zal moeten roepen welke videokaart ie dan heeft.
Of gewoon de bende aansluiten in true tweakerstyle en pas vragen als het niet werk
Of gewoon de bende aansluiten in true tweakerstyle en pas vragen als het niet werk
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ahh een notoire 'weinig info gever' waar je al ervaring mee had. Haalde ik niet echt uit je post.MAX3400 schreef op zondag 15 april 2018 @ 10:43:
[...]
Oke, nog meer kort door de bocht dan: laatstbekende info is dat er een GTX780 bij de topicstarter aanwezig is. Als je daar primair 4K wil/kan draaien op monitor 1, loop je snel tegen de maximale VRAM-requirements aan afhankelijk van wat je ermee doet en zal monitor 2 en verder niet of niet goed een mooie resolutie aansturen.
4K op een windows desktop voor productiviteit doeleinden kan opzich best met een GTX780, gamen not so much tho.
Nee ik wil niet gamen op 3 monitoren, dat kan mijn grafische kaart niet aan. Ik wil 2 of 3 monitoren aansluiten om in Windows prettiger te kunnen werken. Niet grafisch intensief. Het zijn allen full HD en het is inderdaad de gtx780. Games speel ik dan op 1 vd 2/3.
Ik wil niet te boek staan als notoire weinig info gever dus daar zal ik aan werken.
Ik zou ook nog voor 1 4k monitor kunnen kiezen.
Dank tot nu toe voor input
Ik wil niet te boek staan als notoire weinig info gever dus daar zal ik aan werken.
Ik zou ook nog voor 1 4k monitor kunnen kiezen.
Dank tot nu toe voor input
Pagina: 1