Toon posts:

Hoe instellen de kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Riva TNT2 ultra kaart, Viper v770 ultra.
Nu heb ik het proggie tntclock gedownload, maar nu is mijn vraag waar kan ik em op instellen zodat ik wat meer performance heb???
Hij staat nu op:
Afbeeldingslocatie: http://www.redrival.com/infoweb/tntclock.jpg

Ik dank jullie voor de hulp

Greetz

Verwijderd

Gewoon proberen, telkens 3 mhz omhoog. Dan bruut non-stop een kwartier benchmarken en als de zooi vastloopt zet je hem 5 mhz lager en ben je klaar.

Verwijderd

Nou je kunt met een ultra handig 10mhz omhoog(om mee te beginnne) als ie vastloopt(wat niet zal gebeuren denk ik), moet ie een beetje naar beneden.
Ik heb een TNT2(non-ultra) en die loopt in plaats van 125@150mhz 150@182mhz dus ik heb er een ulttra van gemaakt.
Je moet eens denken aan een andere koeler op je chippie, als je namelijk die oude eraf haalt en die nieuwe erop(ouwe celly koeler ofzo) dan is de kans nog groter om hogere clocksnelheden te halen.
Succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de gewone fan erop zitten, met daaronder zo'n slot fan, die zou de lucht (warme lucht) daar moeten wegzuigen. Ik weet niet of dat helpt en zo

Verwijderd

Topicstarter
Nou is mijn tweede vraag eigenlijk, hoe krijg ik die oude fan met heatsink eraf, ik wil em niet slopen offcourse. Maar hij zit er goed vast op!!
Please help me, hij wordt nu namelijk erg warm, en ik iets anders proberen

Verwijderd

Helpt zeker wel als je nu die andere fan@heatsink nog op de kern van de nvidia chip plaatst dan haal je de beste resultaten.
Succes

Verwijderd

Gewoon effe warm stoken, dus een half uurtje quaken of ut-en, dan ie pinnetjes waarmee ie zit gemonteerd erof drukken, klik syteempje.
Dan rustig de heatsink een halve slag draaien, dit kan een beetje stroef gaan, maar met een beetje kracht moet dat lukken.
Dus
Warm stoken
pinnetjes los
halve draai draaien.
en die nieuwe monteren met die pinnetjes moet je wel effe twee gaatjes boren in je heatsink, maar dat zal geen probleem zijn toch.
Ik heb ik nu een Coolermaster heatsink op zitten en geloof me het werkt echt

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nergens van die pinnetjes, je bedoelt toch die witte (soort) knopjes waar de heatsink mee vast zit he. Ik zie ze niet, volgens mij zit die van mij alleen met lijm vast

Verwijderd

Dat zou kunnen ja, dan moet je hem dus warm stoken en draaien zonder te liften.
Dan oet je je nieuwe heatsink gewoon met in ieder hoekje een druppeltje 1 seconden lijm vast plakken en het is gefixed

Succes

Verwijderd

waar kan je die tntclock prog dl'en?

Verwijderd

Topicstarter
shellshock28, kijk maar in je mailbox...
O ja alleen te gebruiken onder win98, en niet onder win2k werk niet namelijk

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Hoe ver je kan gaan hangt af van de uitvoering (welk geheugen, welke core)
Voor wat meer info : http://www.ixbt-labs.com/video/tnt2-overclock.shtml

Een cliche is ooit origineel begonnen

Pagina: 1