Toon posts:

Toyota of hyundai?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.020 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijde op zoek naar een betrouwbre auto.
na weken zoeken en niks vinden krijg ik opeens 2 auto's voor me te koop.

De eerste is een Hyundai i30 1.6 crdi van 2009 met 160 000km op de teller voor 3000€
de tweede is een toyota avensis van 2004 2.0 D4D motor met 164 000km op de teller ook voor 3000€

welke van deze 2 auto's zou ik kopen?
ik heb er zelf veel over na gedacht en ik vind de hyundai een betere optie omdat hij klein is en weinig verbruikt
maar ik er zijn veel mensen die mij zeggen dat toyota D4D motors ook erg betrouwbaar zijn.

alvast bedankt

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Honda is ook betrouwbaar. maar wat iedereen ook zegt, je schijnt telkens je mening te wijzigen. Ga gewoon wat voertuigen bekijken en beslis dan welke je koopt. Scheelt je veel topics openen hier op GoT, waar je voor je gevoel niets wijzer van wordt

[ Voor 177% gewijzigd door Hackus op 14-04-2018 21:44 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:29
Waar ga je de auto voor gebruiken? Het zijn twee totaal verschillende auto's.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zou beginnen met eens in de modellen te gaan zitten en te gaan rijden. Zit/rijd de ene fijner dan de ander zou ik dat flink mee laten wegen. Op papier auto's vergelijken schiet niet heel echt op. Qua betrouwbaarheid zit het volgens mij bij beide merken wel goed, maar ik zou altijd voor ieder model opzoeken wat de zwakke punten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:39:
Honda is ook betrouwbaar. maar wat iedereen ook zegt, je schijnt telkens je mening te wijzigen. Ga gewoon wat voertuigen bekijken en beslis dan welke je koopt. Scheelt je veel topics openen hier op GoT, waar je voor je gevoel niets wijzer van wordt
ik vraag gewoon mensen hun ervaring en mening te geven, ik snap niet waarom er altijd 1 gebruiker is die begint te zeuren omdat ik een vraag stel, mss heb je het nog niet door maar dit is de reden waarom GoT is gemaakt. +volgende keer iemand "toyota of hyundai" zoekt op google dan kommen ze hier op en dat is iets dat tweakers wel graag heeft.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 22:19:
[...]

ik vraag gewoon mensen hun ervaring en mening te geven
Zoals in je vorige topics; het is hier om een goede en gedegen discussie te hebben over wat iemand vraagt op basis van onderzoek en eigen informatie.
ik snap niet waarom er altijd 1 gebruiker is die begint te zeuren omdat ik een vraag stel
Ben het wel eens met @Hackus ; als jij elke week, bij wijze van spreken, een eigen/andere mening hebt, is het onmogelijk om hier vanuit ons goed advies op te geven. Want als we 2 weken geleden wel hadden gezegd dat je de Seat moest kopen, was je dan vandaag komen vragen om een Hyundai?

Sterker nog:
Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 23:34:
[...]

Ik doe ongeveer 25k per jaar minimum, Ik heb alles berekent en een diesel is tegenwoordig niet waard.
het klopt dat diesel goedkoper is maar de belasting is wel veel hoger dan benzine.
en zoals je hebt gezegd de regels voor diesel blijven strenger worden dus daarom zal ik gewoon een benzine kopen.
Je wil 2 weken geleden geen diesel meer kopen en nu kom je vragen of je een Toyota of Hyundai diesel moet kopen?
volgende keer iemand "toyota of hyundai" zoekt op google dan kommen ze hier op en dat is iets dat tweakers wel graag heeft.
Ongetwijfeld maar dan zou het helpen als topics nuttig en overkoepelend zijn. Hiervoor zijn er, voor veel zaken, de "grote <merk/dingetje> ervaring/discussie" topics.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Hoeveel kilometer ga je rijden?
Zijn er andere gezinsleden die regelmatig mee moeten?
Wat is je jaarlijkse of maandelijkse budget?

In onderhoud, wegenbelasting en misschien zelfs in de verzekering zal de Toyota duurder zijn.

| live and give like no one else |

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 22:19:
[...]

ik vraag gewoon mensen hun ervaring en mening te geven, ik snap niet waarom er altijd 1 gebruiker is die begint te zeuren omdat ik een vraag stel, mss heb je het nog niet door maar dit is de reden waarom GoT is gemaakt. +volgende keer iemand "toyota of hyundai" zoekt op google dan kommen ze hier op en dat is iets dat tweakers wel graag heeft.
Ik zeur niet, maar reageer aan de hand van jouw topics. Je had al besloten een benzine versie te kopen in je andere topic en nu weer diesel.
Het wordt onduidelijk als je meer onderwerpen opent en het komt (op mij) minder serieus over. De bedoeling is dat je meningen en advies krijgt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:45

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:De topicstart is ver onder maat en voldoet niet aan wat we op Tweakers willen zien.

Zie Het algemeen beleid #quickstart voor tips waaraan een goed topic moet voldoen. Dit topic gaat nu op slot.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.