Al sinds dat ik “jong” was trekt de ICT mij. Zo ben ik ooit begonnen aan een mbo opleiding systeembeheerder. Helaas was dat te vroeg. School had een verkeerd beeld van een systeembeheerder. Maar ja toen stond het ook allemaal nog in de kinderschoenen. Deze opleiding dan ook niet afgemaakt. Na verschillende leuke banen te hebben gehad ben ik op het punt gekomen dat ik als nog de stap in de ICT wil gaan maken. Ik wil dus een opleiding gaan volgen. Mijn interesses gaan uit Naar programmeren en ontwikkelen van apps. Welke opleiding zou daar het beste bij aansluiten? Wel even een kanttekening, ik heb nu een baan, en kan het inkomen ook niet missen om volledig naar school te gaan.
Vraag
Alle reacties
En nu? Moeten we een magische manier vinden dat je wel (fulltime) kan werken en geld verdienen en daarbij een opleiding gaat doen? Geen idee wat voor werk je nu doet, welke technieken/uitdagingen daarin liggen, of het uberhaupt ICT-gerelateerd is, hoe oud je bent, wat je werkervaring in ICT is etc.voxox schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:05:
...ik heb nu een baan, en kan het inkomen ook niet missen om volledig naar school te gaan.
Allicht, maar reken dat eens zelf door; je kan ook in de avonduren studeren enkele jaren en de kosten daarvan voor een groot gedeelte van de belasting aftrekken. Of je moet preciezer gaan kijken/leren; heeeeel simpel gezegd kan iedereen tegenwoordig met wat sites, zelfstudie en inzet leren programmeren maar er zijn tientallen, zo niet honderden programmeertalen.
Voor "apps maken" hoef je niet eens de term ICT mee te nemen als zoekopdracht; over het algemeen zit je dan vast aan 1 of 2 vaste programmeertalen en een framework van een Apple of een Google. Het is dan meer een stukje logisch denken, requirements en functionaliteiten weten te vertalen etc.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Wat doe je nu, hoe oud ben je, wat wil je gaan investeren om dit te bereiken?
Welke opleidingen heb je al bekeken? Mogelijkheden tot duaal werken/leren? Traineeships?
Welke opleidingen heb je al bekeken? Mogelijkheden tot duaal werken/leren? Traineeships?
I have stability. The ability to stab.
Er zijn deeltijd opleidingen voor software engineer. Dat is HBO-niveau overigens, maar met een 21+ toets moet dat wel lukken lijkt me en wordt ook dik gesubsidieerd. Ik zit in een redelijk vergelijkbaar schuitje, al heb ik wel MBO niveau 4 op zak (systeembeheer).
Nadeel is wel dat je na toelating dan nog wel vier jaar te gaan hebt. Wellicht kun he vrijstellingen krijgen, maar dat is afhankelijk van opgedane kennis en kunde.
Nadeel is wel dat je na toelating dan nog wel vier jaar te gaan hebt. Wellicht kun he vrijstellingen krijgen, maar dat is afhankelijk van opgedane kennis en kunde.
[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 17-04-2018 01:20 ]
Anders heb je vast ook wel BBL-versies van MBO4 Applicatieontwikkelaar om mee te beginnen. Jammer genoeg limiteer je jezelf heel erg door vast te zitten aan de maandelijkse inkomsten.
Als je het echt wilt maken zou ik, net zoals hierboven wordt genoemd, richten op HBO (informatica bijvoorbeeld).
Als je het echt wilt maken zou ik, net zoals hierboven wordt genoemd, richten op HBO (informatica bijvoorbeeld).
Verwijderd
Bouw een paar eigen apps en kijk of je het leuk vindt. En doe een parttime hbo ict/informatica naast je huidige baan?voxox schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:05:
Al sinds dat ik “jong” was trekt de ICT mij. Zo ben ik ooit begonnen aan een mbo opleiding systeembeheerder. Helaas was dat te vroeg. School had een verkeerd beeld van een systeembeheerder. Maar ja toen stond het ook allemaal nog in de kinderschoenen. Deze opleiding dan ook niet afgemaakt. Na verschillende leuke banen te hebben gehad ben ik op het punt gekomen dat ik als nog de stap in de ICT wil gaan maken. Ik wil dus een opleiding gaan volgen. Mijn interesses gaan uit Naar programmeren en ontwikkelen van apps. Welke opleiding zou daar het beste bij aansluiten? Wel even een kanttekening, ik heb nu een baan, en kan het inkomen ook niet missen om volledig naar school te gaan.
Een leuke portfolio met eigen projecten helpt bij het zoeken naar een junior baan als eerste stap
Volg een cursus van 6 maanden / jaar bij de LOI of iets dergelijks. Als dat bevalt kan je altijd een deeltijd HBO opleiding Informatica gaan doen (wellicht wil je bedrijf dit ook voor je betalen).
Pagina: 1