Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf een paar weken loopt mijn batterij super snel leeg. Ik heb spaarstand al ingeschakeld en de meeste batterij vretende apps al verwijderd maar hij blijft lopen. Als ik mijn telefoon 6 uur lang niet aanraak gaat hij van 90 naar 30 %. Hij wordt ook helemaal warm en als hij uitvalt omdat hij 0% is (wat hij aangeeft) kan ik hem na een paar minuten weer aanzetten en dan heb ik nog 10 %. Ik vraag jullie om hulp zodat ik niet voor jan lul een nieuwe batterij koop als dit helemaal niet nodig is.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:49
Gewoon nieuwe batterij halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Als hij warm word betekent dat meestal dat een toepassing actief blijft.
Er zijn apps waarmee je kan uitzoeken welke dat is/zijn.
Dat kan nog een hele uitzoekerij zijn.
Probeer eens een factory reset.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Grote nadeel van de samsung telefoon is dat die vol zit met klote apps waar je geen ruk aan hebt en er niet of nauwelijks vanaf krijgt wel kan je ze allemaal handmatig stilleggen zodat ze niet meer meedraaien op de achter grond. gewoon naar je apps en die je niet gebruikt gedwongen stoppen en je automatische updates uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:09
Wat vertellen de batterij-statistieken in Instellingen je? (evt hier screenshots plaatsen)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 13:21

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Heb je de laatste updates geïnstalleerd? De S6 had een bug waardoor de battery enorm snel leegliep als je je verbonden was met een Wi-Fi netwerk wat hetzelfde SSID ontzend op de 2.4 en 5Ghz?

De S6 wordt vanaf april overigens niet meer geüpdate dus het is sowieso tijd voor een nieuw toestel ;)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:09
revolution-nl schreef op zondag 15 april 2018 @ 12:31:
De S6 wordt vanaf april overigens niet meer geüpdate dus het is sowieso tijd voor een nieuw toestel ;)
https://download.lineageos.org/zerofltexx ;)

[ Voor 26% gewijzigd door P1nGu1n op 15-04-2018 12:37 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Dit probleem kan eigenlijk twee kanten op: Software of een hardware probleem. Software zou je kunnen uitsluiten door een factory reset te doen, je begint dan weer helemaal clean. Mocht dat niet helpen dan is het waarschijnlijk een hardware probleem (brakke accu bijv.)

• OlafBso
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27

OlafBso

Eindelijk klaar

En helaas is het haast onmogelijk om die batterij zelf te vervangen.
Had een nieuwe laadkabel, batterij en inbouwsetje gekocht.
Ik dacht voor 27 euro wel klaar te zijn.
Eerlijk is eerlijk, de kabel had ik wel nodig...de mijne zat met plakband aan elkaar.
Laadde in elk geval weer op, want dat deed ie niet.
Maar is wel snel leeg.

Nou..heater er bij gepakt..kon het toestel bijna niet vasthouden zo heet, maar die plectrum kreeg ik er niet tussen hoor.
Ook niet m.b.v. de 2 andere tools bewoog er niets en kreeg ik zeker niets er tussen.
Vloeken en tieren kan ik je vertellen.

Ik heb het na een half uur maar opgegeven.
Batterij voor niks gekocht, setje is zo waardeloos.

Tip?
Nooit meer Samsung of anderssoortige smartphones kopen.
Ik ga nu voor een goedkope Chinees op AliXpress.
Ben ik voor 100 euro klaar en heb ik Android 8.1, 2,1 Ghz, 4 Gb RAM en 32 GB ROM, en dat is genoeg voor mij.
Veel goedkoper.

IVA NCE PROlaf

Pagina: 1