Welke auto kopen voor werk? (300km/week)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Anony12
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-02 14:11
Hallo,
Ik rij nu met een Toyota Yaris 1.0 2003. Zou graag een nieuwe auto binnen een maand of 2 willen kopen liefst een hatchback, een compacte. Mijn probleem is dat ik niet juist weet naar wat ik moet kijken, ben niet zo goed in auto's namelijk 8)7 . Auto word voornamelijk gebruikt voor werk ongv 60km per dag dus komt uit op zo een 15.000km per jaar. Zelf heb ik wat auto's gevonden maar weet nu niet of ze zuinig zijn of goed zijn voor op de snelweg

Hier zowat de auto's die ik gevonden heb;
Ford Fiesta 2011
Kia Rio 2011
Hyundai I30 2011
Mazda 3

Budget is rond de €6000
Sta natuurlijk open voor andere suggesties.

Mvg Anony12.

Beste antwoord (via Anony12 op 18-04-2018 18:31)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anony12 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:14:
Ben van Belgie, vergeten om te melden en weet niet juist wat Autoweek is. Ik heb deze niet erbij vermeld omdat het niet echt uitmaakt denk ik wel liefst een benzine.
[...]
Aangezien niemand reageert; qua Belgen en taks zijn er wat andere bepalingen dan voor NL. Desondanks; voor 15K/jaar zou ik een benzine voor de deur zetten en daarmee basta.

Voor alle genoemde auto's uit de topicstart, zou ik persoonlijk kijken of er een 4/5-deurs versie is. Ik vind dat sowieso prettiger (zeker als even snel 2 tassen met boodschappen achterin moet gooien) maar dat is een persoonlijke keuze.

Neem aan dat je veel snelweg rijdt? Dan zou ik voor een benzine-blok zoeken naar een auto die het maximale koppel pas geeft boven de 2800rpm en, zeker als je lege snelwegen hebt, zou een 6e versnelling erg fijn zijn. Rij je meer stad; dan is een turbo-motor met een maximum koppel tussen de 1800 en 2500rpm juist fijner omdat je lekkerder kan meekomen in de stad.

Qua onderhoud geen idee; ik verwacht dat de Mazda het meest onderhoudsvriendelijk is maar uiteindelijk kijk je naar auto's van bijna 8 jaar oud dus het is (bijna) onmogelijk te weten hoe goed/slechte ze behandeld zijn door de vorige eigenaren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• MAX3400

MAX3400

Autoweek was gesloten? Ze hebben van (bijna) elke auto alle fabrieksopgaven, gewichten, prestaties en kosten vermeld. Ook zijn er reviews en gebruikers van auto's die hun eigen ervaringen posten.

Je vermeld bijvoorbeeld al niet eens je eigen wensen (ongeacht of het in het budget past) zoals manueel/automaat, 3/5 deurs, diesel/benzine, etc...

• Anony12
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-02 14:11
Ben van Belgie, vergeten om te melden en weet niet juist wat Autoweek is. Ik heb deze niet erbij vermeld omdat het niet echt uitmaakt denk ik wel liefst een benzine.
MAX3400 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:10:
Autoweek was gesloten? Ze hebben van (bijna) elke auto alle fabrieksopgaven, gewichten, prestaties en kosten vermeld. Ook zijn er reviews en gebruikers van auto's die hun eigen ervaringen posten.

Je vermeld bijvoorbeeld al niet eens je eigen wensen (ongeacht of het in het budget past) zoals manueel/automaat, 3/5 deurs, diesel/benzine, etc...

Acties:
  • Beste antwoord

• MAX3400

MAX3400

Anony12 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:14:
[...]
Aangezien niemand reageert; qua Belgen en taks zijn er wat andere bepalingen dan voor NL. Desondanks; voor 15K/jaar zou ik een benzine voor de deur zetten en daarmee basta.

Voor alle genoemde auto's uit de topicstart, zou ik persoonlijk kijken of er een 4/5-deurs versie is. Ik vind dat sowieso prettiger (zeker als even snel 2 tassen met boodschappen achterin moet gooien) maar dat is een persoonlijke keuze.

Neem aan dat je veel snelweg rijdt? Dan zou ik voor een benzine-blok zoeken naar een auto die het maximale koppel pas geeft boven de 2800rpm en, zeker als je lege snelwegen hebt, zou een 6e versnelling erg fijn zijn. Rij je meer stad; dan is een turbo-motor met een maximum koppel tussen de 1800 en 2500rpm juist fijner omdat je lekkerder kan meekomen in de stad.

Qua onderhoud geen idee; ik verwacht dat de Mazda het meest onderhoudsvriendelijk is maar uiteindelijk kijk je naar auto's van bijna 8 jaar oud dus het is (bijna) onmogelijk te weten hoe goed/slechte ze behandeld zijn door de vorige eigenaren.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:27
Max koppel en toerentallen zegt helemaal niks over of je fatsoenlijk mee kunt komen in het verkeer.

Ik heb zelf een auto die max koppel bij 4250RPM geeft (geen turbo). Dit is het toerental bij ~135km/h in de 5. Volgens jouw redenatie zou die niet lekker in de stad kunnen meekomen, maar omdat het een motorblok is met variabele kleptiming en verstelbare nokkenas is in de lage toeren een groot deel van de koppel al beschikbaar.