Vraag

• Magnum1
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-11-2023
Hallo!

Wat is je budget?
Het liefst niet meer dan 300 euro! Als het het echt waard is om meer uit te geven, kan ik dit overwegen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel zelf momenteel heel erg tussen de Nokia 6 (2018), de Motorola G5s plus en de Huawei P smart. Het grote voordeel van de Nokia is voor mij Android One, van de Huawei spreekt het 18:9 scherm mij aan maar zie ik een beetje op tegen de software. Ook heb ik gezien dat een HTC Ultra van vorig jaar ook eventueel in mijn budget zou passen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vind het heel lastig om nou te bepalen welk van deze drie de beste aankoop is, volgens mij komen de specs wel redelijk overeen. Als jullie nog andere suggesties hebben zijn die natuurlijk ook welkom!

Alvast bedankt!

Alle reacties

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Voordeel van de HTC die je noemt is dat 'ie 802.11ac én USB-C heeft. Voor mij persoonlijk zijn dat must have features, zeker anno 2018. Verder heeft het scherm een hoge pixeldichtheid en een aanzienlijk snellere SoC dan de Nokia en Motorola.

De Nokia heeft overigens wel USB-C, maar geen 802.11ac. De Motorola en Huawei missen beide.

Motorola software is vrij kaal en komt in de buurt van stock Android, maar update policy laat vaak te wensen over. Los daarvan heb ik altijd een positieve ervaring met Motorola smartphones gehad. Overigens heeft Motorola ook een Android One telefoon die binnen je budget valt: de Moto X4.

Huawei software moet je van houden, heb zelf met diverse Huawei toestellen rondgelopen en heb nooit kunnen wennen aan de EMUI interface.

Ook binnen je budget zou je de Xiaomi Mi A1 kunnen overwegen. Prima hardware én Android One. Voor zo'n 220 euro ben je klaar. Plus, qua accuduur overtreft deze de eerder genoemde toestellen. Een gevalletje "best bang for the buck" smartphone. Van dezelfde fabrikant is ook de Redmi 5 Plus populair, maar die is geen onderdeel van het Android One programma.

Verder is er nog de Galaxy A5 & J5, maar heb zelf geen ervaring met Samsung. Vanwege de grote hoeveelheid meegeleverde software heb ik Samsung altijd gemeden. Daar tegenover staat dat Samsung doorgaans de betere camera ervaring levert (uitgaande van reviews en ervaringen).

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 14-04-2018 21:37 ]

March of the Eagles

• themaxxxx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 19:50
XWB schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:29:
Verder is er nog de Galaxy A5 & J5, maar heb zelf geen ervaring met Samsung. Vanwege de grote hoeveelheid meegeleverde software heb ik Samsung altijd gemeden. Daar tegenover staat dat Samsung doorgaans de betere camera ervaring levert (uitgaande van reviews en ervaringen).
Samsungs A5 is een fijne telefoon, alles klopt camera is goed batterij is goed etc.
J5 is meer een telefoon voor de mensen die echt heel veel selfies maken (door de front flits)

Voordelen van de a5 tegenover de j5 zijn het verbeterde scherm, 32Gb ipv 16Gb, Waterdichtheid en een snellere SoC

Je kan ook altijd kijken naar een 2e hands S7 of S8 als je een goede deal kan vinden ;)

pricewatch: Samsung Galaxy J5 (2017) Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy A5 (2017) Zwart

Verwijderd

XWB schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:29:
Voordeel van de HTC die je noemt is dat 'ie 802.11ac én USB-C heeft. Voor mij persoonlijk zijn dat must have features, zeker anno 2018. Verder heeft het scherm een hoge pixeldichtheid en een aanzienlijk snellere SoC dan de Nokia en Motorola.

De Nokia heeft overigens wel USB-C, maar geen 802.11ac. De Motorola en Huawei missen beide.

Motorola software is vrij kaal en komt in de buurt van stock Android, maar update policy laat vaak te wensen over. Los daarvan heb ik altijd een positieve ervaring met Motorola smartphones gehad. Overigens heeft Motorola ook een Android One telefoon die binnen je budget valt: de Moto X4.

Huawei software moet je van houden, heb zelf met diverse Huawei toestellen rondgelopen en heb nooit kunnen wennen aan de EMUI interface.

Ook binnen je budget zou je de Xiaomi Mi A1 kunnen overwegen. Prima hardware én Android One. Voor zo'n 220 euro ben je klaar. Plus, qua accuduur overtreft deze de eerder genoemde toestellen. Een gevalletje "best bang for the buck" smartphone. Van dezelfde fabrikant is ook de Redmi 5 Plus populair, maar die is geen onderdeel van het Android One programma.

Als je niet kan wennen aan de emui interface gebruik je toch gewoon aan andere launcher??
En de A5 lijkt me in deze vergelijkingen zeker een beter toestel al is nokia zeker een goede tegenhanger

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nokia 7 is misschien ook interessant. Is net een review op de frontpage van geweest. Die heeft ook een 18:9 verhouding, redelijk kale Android en aardige specs. Bij die review staan misschien ook wat interessante alternatieven als hij toch nog te duur is.

Edit: mijn geheugen werkt niet helemaal goed, het was de Nokia 7 plus waar een review van was, en die is bijna € 400. reviews: Nokia 7 Plus - Fijn, vlot en zuiver

[ Voor 33% gewijzigd door gwystyl op 14-04-2018 23:03 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 22:45:
[...]

Als je niet kan wennen aan de emui interface gebruik je toch gewoon aan andere launcher??
En de A5 lijkt me in deze vergelijkingen zeker een beter toestel al is nokia zeker een goede tegenhanger
Sure, maar dan kan je evengoed een stock Android met andere launcher nemen.

March of the Eagles

Pagina: 1