Speakers en versterker woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AZQ
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:47
Ik zoek een?
Stereo installatie voor de woonkamer. Subwoofer hoeft niet maar wel leuk als het in het budget past.

Wat is je budget?
Ongeveer 1000 euro. Minder mag natuurlijk ook als de meerprijs niet voldoende meerwaarde biedt.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het apparaat zal voornamelijk gebruikt worden om naar muziek van cd's en Spotify te luisteren, maar ik ben ook van plan om het aan de tv aan te sluiten, hier zal het voor films en tv series (meestal blu-ray, soms netflix) gebruikt worden. Wifi hoeft niet maar Bluetooth wel ivm Spotify en de sporadische podcast. Vormgeving maakt niet zo bijzonder veel uit, compact is prima maar voor een zuil is ook de ruimte :9

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb geen merkvoorkeuren oid. Heb zelf de Teufel kombo 62 in gedachten maar ik twijfel of het niet beter is om een versterker en speaker los aan te schaffen al zie ik op dat gebied door de bomen het bos niet meer :/

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik weet niet of de kombo 62 de beste keuze is qua prijs/kwaliteit en zou graag wat meningen hierover willen horen. Of misschien dat een losse set toch de betere optie is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:53
Zoals altijd bij dit soort vragen is het advies om naar de winkel te gaan en te luisteren. Voor de ene persoon is deze Teufel namelijk kinderspel en voor de andere is het serieuze overkill, vandaar dus het advies om te gaan luisteren en op z'n minst je eigen "klasse" vast te stellen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

als jij die speakers goed vindt klinken, zie ik niet waarom losse merken beter zouden zijn. De versterker maakt niet echt veel uit. Je zou wel goedkoper uit EN toekomstbestendiger bezig kunnen zijn door de Ultima 40 speakerset te kopen en er een Denon of Pioneer oid 5.1 receiver van 300-500 euro bij te nemen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daarom ook de vraag iets specifieker te zijn. Je wilt een stereo-installatie o.a. voor tv. Betekent dit dat 5.1-geluid tot de wensen behoort? Ook als het niet zo is, kan het in elk geval voordelen bieden om voor een receiver in plaats van een versterker te kiezen. → HDMI, lip sync, downmixen van filmgeluid voor het juiste aantal speakers, passthrough van de aangesloten bronnen, enz. Heb je de cd-speler/blu-rayspeler al, of moet die ook nog uit dit budget komen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AZQ
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:47
Jorgen schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:06:
Daarom ook de vraag iets specifieker te zijn. Je wilt een stereo-installatie o.a. voor tv. Betekent dit dat 5.1-geluid tot de wensen behoort? Ook als het niet zo is, kan het in elk geval voordelen bieden om voor een receiver in plaats van een versterker te kiezen. → HDMI, lip sync, downmixen van filmgeluid voor het juiste aantal speakers, passthrough van de aangesloten bronnen, enz. Heb je de cd-speler/blu-rayspeler al, of moet die ook nog uit dit budget komen?
5.1 is niet nodig, stereo is voldoende. Ik was onder de indruk dat de versterker een andere benaming was voor de receiver maar dat is dus blijkbaar niet zo, zal er nog naar kijken. De speakers zullen voornamelijk voor muziek gebruikt worden en de blu ray speler hebben we al maar het is de bedoeling dat de nieuwe installatie ook een cd speler heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Omdat je dan toch een blu-rayspeler gaat gebruiken, denk ik dat je meer zult hebben aan een receiver dan aan een versterker.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

AZQ schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:14:
[...]

5.1 is niet nodig, stereo is voldoende. Ik was onder de indruk dat de versterker een andere benaming was voor de receiver maar dat is dus blijkbaar niet zo, zal er nog naar kijken.
In de praktijk is het sysoniem. Een versterker met iets extra's erin (meestal een radio tuner) noem je een receiver. Ik heb het specifiek over een surroundreceiver. Maar daar ben je duidelijk in, die hoef je niet.

Het jammere van Teufel is dat je het niet in een winkel kan beluisteren. Het fijne is dat je het kan bestellen en thuis kunt luisteren. Er zijn genoeg mensen die er tevreden mee zijn. Mogelijk ben jij dat ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 10:12
Ga vooral is luisteren in een audio winkel. Dan merk je pas wat jij mooi vindt klinken. Tevens kun je dan ook boekenplank formaat vergelijken met vloerstaanders.

Ik ben naar een winkel gegaan met de intentie om de Dali zensor 1 te gaan luisteren en mee te nemen, maar het is de q acoustic 3020 geworden.

Voor jou zou dat ook een mogelijkheid kunne zijn. Pak vervolgens een leuke receiver met alle functies die jij wilt. Receivers doen ook prima stereo en zo heb je wel alle gemakken van een receiver wat een 2.0 versterker niet heeft.

Een losse subwoofer is vaak wel een goede aanvulling. Echter begint een goede sub al snel bij een 400 a 500 euro. Deze kan prima van een ander merk zijn dan je front speakers.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
JvS schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:57:
De versterker maakt niet echt veel uit.
Hmm, hier klonk de hybride toch anders dan de buizen, transistor deed het dan ook weer anders en dan die met toonregeling, kan je zelf wat bepalen hoe je de klank wil ... toch verschil dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een buizenversterker doet niet mee in mijn argument. Die klinkt inderdaad anders (en dat kan je zelfs meten). Maar buizenversterkers zijn zo'n enorme uitzondering dat ik daar in mijn uitspraak geen rekening mee houd.

Een versterker die met een of ander equalizing systeem is ingesteld klinkt ook anders. Dat is allemaal mooi en waar. Maar waarhet op neer komt, is dat alle normale versterkers die neutraal ingesteld zijn gewoon hetzelfde klinken.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 16-04-2018 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb hier een Denon toch geruild voor een oude Kenwood, beide neutraal ingesteld was het laag wat de Denon liet horen toch boemeriger / ongecontroleerder dan wat mijn Master speakers lieten horen aangestuurd door de Kenwood.
Pagina: 1