Mijn vraag
Goedemorgen mede tweakters,
Ik heb een macbook pro uit 2011 early. i7 2.0 ghz. en 4 gb werk.
De macbook heb ik tweedehands gekocht.
Tijdens gebruik viel het mij op dat de temperatuur heel snel omhoog ging. ik heb toen magicanpaster gedownload en zag dat bij idle de temperatuur boven 70 graden kwam.
bij gebruik van lightroom of spotify zelfs richting de 90/95 graden.
Ik heb toen contact opgezocht met de verkoper en die gaf aan dat hij alleen het werkgeheugen had veranderd.
Ik heb toen besloten om de koelpasta te vervangen/alles goed schoon te maken. Het viel mij toen op dat er geen origineel werkgeheugen op het moederbord zit en dat de ventilatoren van sunon maglev zijn.
Na het vervangen van de koelpasta is de temperatuur wel met 3 graden gedaald. (90/92 graden)
mijn vraag is nu, wat kan ik verder doen om de temperatuur te doen dalen? is het vervangen van het werkgeheugen voor een originele werkgeheugen van 16gb een idee?
ventilatoren kan ik alleen op internet die van sunon vinden.
Ik heb tevens al geprobeerd om de voltage te verlagen met voila, echter dan crasht die gelijk, dus dat lijkt het probleem niet te zijn.
overige info.
macbook pro 2011 early,
- batterij 100 cycli
- 4gb werkgeheugen. (onbekend merk)
- i7 2.0 ghz
- AMD videokaart (doet het nog goed)
- 500 gb SSD Samsung (zelf geplaatst)
- sunon ventilatoren.
Goedemorgen mede tweakters,
Ik heb een macbook pro uit 2011 early. i7 2.0 ghz. en 4 gb werk.
De macbook heb ik tweedehands gekocht.
Tijdens gebruik viel het mij op dat de temperatuur heel snel omhoog ging. ik heb toen magicanpaster gedownload en zag dat bij idle de temperatuur boven 70 graden kwam.
bij gebruik van lightroom of spotify zelfs richting de 90/95 graden.
Ik heb toen contact opgezocht met de verkoper en die gaf aan dat hij alleen het werkgeheugen had veranderd.
Ik heb toen besloten om de koelpasta te vervangen/alles goed schoon te maken. Het viel mij toen op dat er geen origineel werkgeheugen op het moederbord zit en dat de ventilatoren van sunon maglev zijn.
Na het vervangen van de koelpasta is de temperatuur wel met 3 graden gedaald. (90/92 graden)
mijn vraag is nu, wat kan ik verder doen om de temperatuur te doen dalen? is het vervangen van het werkgeheugen voor een originele werkgeheugen van 16gb een idee?
ventilatoren kan ik alleen op internet die van sunon vinden.
Ik heb tevens al geprobeerd om de voltage te verlagen met voila, echter dan crasht die gelijk, dus dat lijkt het probleem niet te zijn.
overige info.
macbook pro 2011 early,
- batterij 100 cycli
- 4gb werkgeheugen. (onbekend merk)
- i7 2.0 ghz
- AMD videokaart (doet het nog goed)
- 500 gb SSD Samsung (zelf geplaatst)
- sunon ventilatoren.