Lidl/Crivit roeitrainer is het wat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik ben op zoek naar een betaalbare roeitrainer en nu zag ik dat Lidl ook een roeitrainer heeft onder het Crivit-merk voor slechts EUR 249. Qua uiterlijk doet ie een beetje denken aan een Concept 2.

Lidl staat bekend om het leveren van goede producten voor een schappelijke prijs, dus ik vroeg me af of het wat is. Ik kan er alleen niks op internet over vinden... Lijkt wel alsof nog niemand zijn of haar ervaringen heeft gedeeld.

Hier is een linkje:

https://www.lidl-shop.nl/...luchtweerstand/p100231791

Uiteraard verwacht ik geen Concept 2-kwaliteit. Hij hoeft niet in een sportschool te staan. Hij zal hoogstens 2x per dag gebruikt worden door mij en mijn vriendin om een kwartiertje te roeien.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Had ik al op gezocht, maar niks gevonden. Nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:12
Tikje naar SPRT

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:38
Heb je nog iets kunnen vinden? Ik zie dit topic pas net, maar heb ook interesse in dit concept 2 achtige apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Hij is net bij ons bezorgd. Moet hem nog in elkaar zetten. Zal als ik dat gedaan heb laten weten. Denk dit weekend dat ik daar tijd voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 08:17:
Hij is net bij ons bezorgd. Moet hem nog in elkaar zetten. Zal als ik dat gedaan heb laten weten. Denk dit weekend dat ik daar tijd voor heb.
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen! Heb je trouwens ervaring met de ‘echte’ concept2? Ik ben namelijk benieuwd hoeveel verschil je merkt.

Staat er trouwens ook iets bij tot welke lichaamslengte dit apparaat geschikt is? Dat aangezien ik zelf 1,93m lang ben.

[ Voor 12% gewijzigd door JeroenTheStig op 15-05-2018 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
;)

Heb je al wat meer nieuws voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-04 15:08
Misschien komt de roeitrainer met een geheimhoudingsverklaring gezien zelfs @Oscar Mopperkont zijn bevindingen niet deelt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Haha. Heb geduld mensen! Gisteren was ik onverwacht op een mooi feestje beland. Nu brak. Als ie in elkaar zit, vertel ik meer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Eerste indruk is toch nog een beetje "meh". Waarschijnlijk ook omdat ik alleen nog maar een concept 2 ken. De zithouding is net wat anders en de weerstand minder stabiel. Dat zie je ook als je roeit. De vijfhonderdmetertijd verspringt tijdens de beweging van 1:40 naar 3:10 ofzo. Die wordt dus niet stabiel weergegeven.

Ik ben zelf niet zo lang 173 en als ik met benen gestrekt zit, kan het zitje nog 10 cm naar achter. Met 193 zal het dus krap worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Oscar Mopperkont schreef op maandag 21 mei 2018 @ 16:35:
Eerste indruk is toch nog een beetje "meh". Waarschijnlijk ook omdat ik alleen nog maar een concept 2 ken. De zithouding is net wat anders en de weerstand minder stabiel. Dat zie je ook als je roeit. De vijfhonderdmetertijd verspringt tijdens de beweging van 1:40 naar 3:10 ofzo. Die wordt dus niet stabiel weergegeven.

Ik ben zelf niet zo lang 173 en als ik met benen gestrekt zit, kan het zitje nog 10 cm naar achter. Met 193 zal het dus krap worden.
Bedankt voor je feedback :)

Jammer dat het toch een beetje tegenvalt, maar om eerlijk te zijn mag je voor dat bedrag ook niet al te veel verwachten. Ik was er ook al bang voor dat hij niet voor mijn lengte geschikt is. Als je het apparaat vergelijkt met de concept2 dan zie je dat het min of meer een kloon is, echter als je de officiële afmetingen met elkaar vergelijkt, dan is de roeier van de Lidl een kleine 20 cm korter als ik het mij goed herinner.
Nou weet ik niet meer hoeveel ik nog over had op de concept2, maar het zou ook best kunnen dat ze in onze sportschool langere monorails hebben bevestigd, aangezien deze optie beschikbaar is bij de concept2, en je wel het hele publiek de mogelijkheid wilt bieden om gebruik te maken van de roeier.

Ik heb Lidl nog een mail gestuurd of ze iets kunnen vertellen over de maximale lichaamslengte, maar ik vrees dat dit hem niet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
We hebben hem overigens nog steeds en ik roei er ook op. Nog niet elke dag, maar daar wil ik me wel toe aanzetten. Het voelt allemaal misschien heel anders dan de Concept 2, je wordt er wel heel moe van en je traint toch dezelfde spieren. Bovendien is het al sneller goedkoper dan een paar maanden sportschool ;)

Grootste verschil is overigens dat het wiel zijn snelheid niet behoudt zoals de C2. Daardoor voelt het elke keer alsof je in de opstartfase zit. Bij de C2 ruk je een paar keer, zit je op snelheid en het vermogen dat je moet leveren wordt constant en lager dan in begin. Hier remt het vliegwiel / luchtwiel of weet ik veel hoe dat heet, sneller af en moet je dus elke keer meer inspanning leveren. Daarom zie je op het display bij je "real time" 500 meter tijd, die tijd ook zo heen en weer springen. Daar let ik dus maar niet meer op en focus mij op mijn gemiddelde 500 meter tijd, die wel snel constant wordt weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-04 09:07
Oscar Mopperkont schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:17:
We hebben hem overigens nog steeds en ik roei er ook op. Nog niet elke dag, maar daar wil ik me wel toe aanzetten. Het voelt allemaal misschien heel anders dan de Concept 2, je wordt er wel heel moe van en je traint toch dezelfde spieren. Bovendien is het al sneller goedkoper dan een paar maanden sportschool ;)

Grootste verschil is overigens dat het wiel zijn snelheid niet behoudt zoals de C2. Daardoor voelt het elke keer alsof je in de opstartfase zit. Bij de C2 ruk je een paar keer, zit je op snelheid en het vermogen dat je moet leveren wordt constant en lager dan in begin. Hier remt het vliegwiel / luchtwiel of weet ik veel hoe dat heet, sneller af en moet je dus elke keer meer inspanning leveren. Daarom zie je op het display bij je "real time" 500 meter tijd, die tijd ook zo heen en weer springen. Daar let ik dus maar niet meer op en focus mij op mijn gemiddelde 500 meter tijd, die wel snel constant wordt weergegeven.
Ik weet niet waar jij naar de sportschool gaat, maar voor 250 euro kun je bij de meesten een jaar lang trainen. Een sportschool heeft naast een roeimachine nog tientallen apparaten om ál je spieren te trainen. Dit zorgt voor veel meer afwisseling en daardoor blijft het leuk om terug te komen. Steeds dezelfde oefeningen moeten doen op hetzelfde apparaat lijkt me enorm saai en demotiverend. Dit houdt niemand een jaar vol; dus staat ie na een paar maanden weer in de kast niets te doen. Nee, voor dat geld kun je dan echt beter naar de sportschool gaan.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
@sheez88 hap :p

Overigens was de sportschool waar ik in Amsterdam heenging na dikke korting EUR 65 per maand. Nu woon ik in Amstelveen en dichtstbijzijnde sportschool is EUR 99 per maand voor een volledig abonnement. Voor goedkope sportscholen moet ik een tering eind weg zijn. Veel belangrijker is echter dat ik helemaal geen tijd heb om naar de sportschool te gaan. Dus dan paar keer per week roeien om conditie wat op peil te houden, kan dan geen kwaad :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Omdat geld moet rollen heb ik toch maar een concept2 apparaat in huis gehaald. Ook wij hebben geen tijd om naar de sportschool te gaan, dus dan haal ik de sportschool gewoon in huis :+

Eerst maar eens even rustig de techniek weer oppakken, want het is een aantal jaartjes geleden dat ik dit in de sportschool heb gedaan. Waarschijnlijk nog een aantal keren naar de sportschool om de techniek bij te schaven en dan geleidelijk aan opbouwen. Tenminste, dat is het plan.
Pagina: 1