Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Admin Center downloaden

Pagina: 1
Acties:

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 09:10
Windows Admin Center is uit en je kan hem hier downloaden, voor windows 10 en server versies.

https://docs.microsoft.co...tand/windows-admin-center

Edit
wel het Windows Admin Center 'certificaat' selecteren als je hem installeert.

[ Voor 17% gewijzigd door Mel33 op 14-04-2018 08:34 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:02
Komt voor mij redelijk onverwachts. Heb project Honolulu laatst nog geprobeerd en zie eigenlijk niet direct de meerwaarde ervan in.

Daarnaast leek het qua interface nog niet helemaal af te zijn dus ben wel benieuwed naar het totale resultaat.

[ Voor 30% gewijzigd door HKLM_ op 14-04-2018 08:28 ]

Cloud ☁️

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 09:10
je hoeft niet 20 schermen te openen als je implementeerd, ik denk dat dat het grootste voordeel is.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Er is ook een verkorte URL voor het geval dat je niet wilt onthouden/typen of om wat voor reden niet wilt copypasten :P

https://aka.ms/windowsadmincenter

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-11 14:57
Ben wel even bezig geweest met project Honolulu te proberen in mijn test omgeving. werkte altijd zonder weinig issue. verwacht daarom wel dat dit goed ontvangen gaat worden.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Zo, nu al klaar? Ben pas sinds kort met honolulu aan het testen.

Zie er wel meerwaarde in doordat je niet meer hoeft te klooien met server manager. Gewoon alles vanaf je werkstation via de browser beheren :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• HKLM_
Aangezien ik alles een kans wil geven heb ik het vandaag op werk maar eens geinstalleerd en wat non productie servers erin gehangen samen met wat window 10 systemen.

Wat jammer is, is dat Windows 10 alleen vanaf 1709 werkt en daaronder niet. Ik weet wel dat je moet upgraden maar dat gaat nu eenmaal niet altijd even snel...

Cloud ☁️

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hebben jullie de Windows 10 desktop versie geinstalleerd, of de Gateway versie op Server 2016?

Ik heb de laatste geinstalleerd in onze testomgeving, maar krijg geen verbinding. Ik zie ook geen enkele listener op poort 443 (installatie default) als ik eea controleer met netstat.

Daar hebben meer mensen last van:

https://social.technet.mi...as-completed?forum=ws2016

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• HKLM_
Question Mark schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:02:
Hebben jullie de Windows 10 desktop versie geinstalleerd, of de Gateway versie op Server 2016?

Ik heb de laatste geinstalleerd in onze testomgeving, maar krijg geen verbinding. Ik zie ook geen enkele listener op poort 443 (installatie default) als ik eea controleer met netstat.

Daar hebben meer mensen last van:

https://social.technet.mi...as-completed?forum=ws2016
Ik heb de desktop versie gedownload vanaf deze site: https://docs.microsoft.co...center/understand/what-is hij draaid voor test nu op mijn windows 10 desktop maar moet hem nog naar server 2016 omzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 16-04-2018 16:05 ]

Cloud ☁️

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De desktop versie doet het wel op mijn eigen machine, maar daarmee heb ik geen rechtstreekse toegang tot onze backend omgeving(en). Daarom lijkt de gateway versie een erg fijne oplossing, alleen lijkt die nog wat buggy te zijn. D'r zal binnenkort wel een nieuwere versie komen vermoed ik. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• HKLM_
Ik heb geen issue maar dat komt omdat waarschijnlijk in een kleinere omgeving zit en domain admin ben onder mijn account (Ja ik weet het)

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 16-04-2018 16:10 ]

Cloud ☁️

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De desktopversie is een compleet andere versie. Het admin center, geinstalleerd in Gateway mode draait als service onder het netwerkaccount. Daar zit de issue niet in. Ik zie alleen niets luisten op de Gateway server op poort 443, en da's lastig verbinden dan. :)

Verwijderd

Ik heb admin center in gateway mode draaien maar het is allemaal nog erg buggy.

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 18:27
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 16:36:
Ik heb admin center in gateway mode draaien maar het is allemaal nog erg buggy.
Ik heb het hier ook draaien in onze productieomgeving als gateway server. (vnl test clusters eronder en dan nog wat server. ) en vind het best wel meevallen. Sterker nog, ik ben er vlot mee weg en indien problemen ben ik er sneller uit welke node ambetant doet dan wanneer ik het op de oude manier doe. Ik zie er best wel de meerwaarde van in, vooral als de sdk gaat uitkomen :-) O+

Heb er ook een certificaat van ons aan gehangen, niet de "automatisch gecreeerde". Daar had ik wel wat issues mee, maar dat is best goed gedocumenteerd bij MS dus vlot verholpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Yoshi op 17-05-2018 17:45 ]

if it is not broken, don't fix it!

Pagina: 1